Nesze!szer

Természetközeli ebédet teszteltünk! - csúcs étkezés egy szállodában

2024. július 19.

Azt hiszem, azt biztosan kijelenthetem, a gyerekeink az egyetlen esélyünk, hogy megmentsék a világunkat. Mi olyan szinten vesztettük el a kapcsolatunkat (tisztelet a kivételnek) a természettel, hogy ennek megjavításán ott kell dolgoznunk, ahol csak tudunk. A Crowne Plaza Budapest úttörő ebben itthon és most erről szeretnék mesélni nektek, illetve arról, hogy étterem teszten jártunk a lányommal.  Az Axis Café & Lounge (az éttermük) új szezonális menüjét ugyanis egy közösségi kert program egészíti ki a működésüket: a vendégek nevében elültetnek egy-egy koktélparadicsom vagy csilipaprika palántát, akik vizuális-dokumentáció segítségével kísérhetik figyelemmel azok fejlődését. Ősszel pedig a szálloda séfje, Csuklich Viktor várja vissza őket szüreti kerti partira a termésekből készített finom falatokkal. A látogatásunk alkalmával jól fel is mentünk két részre is a Crowne Plázában, ahol ebéd előtt már megnéztük, milyen a növénykert. Szerintem annyira jó látni azt, hogy az ökológiai lábnyomot ezzel is csökkentik, ahogy például a szállodában is környezetbarátabbak azzal, hogy nem megy a légkodni, amíg nincs a vendég a szobájában. És ez a gondosság az ebédnél is folytatódott, az Axisban.

Rozi kapott egy cuki macit, színezőket és már otthonosan is érezte magát azétteremben. De ami a medvén kívül elbűvölte, hogy a limonádéjába szalmából készült szívószálat volt, ami zseniális ötlet szerintem, mert nem ázik el, mint a papír és ugye nem is szennyezi a környezetet, mint a műanyag. Gondosan áttanulmányoztuk az étlapot ugyanis  menüjük a hagyományos konyhára jellemző szénhidrátok és fehérjék mellett erősen alapoz a tápanyagokban és színekben gazdag növényi étrendre, de szemben a szokványos és gyakran sanyargató diétás trendekkel, különböző összetételű, tápanyagtartalmú, textúrájú, ízű ételek találhatóak rajta. Természetesen azért mindenki  megtalálja azt a fogást, mellyel maximálisan eleget tesz teste jelzéseinek és ezáltal élvezni tudja a pillanatot és az étkezés élmény lesz. Az érzékenyen hangolt ételkínálatot egyszerre jellemzi a szezonalitás és a lokalitás, és hangsúlyosan jelennek meg benne a vegetáriánus és vegán étrendbe illeszthető fogások is. Számomra ez nagyon fontos, mert hiszek abban, hogy minden energia, főleg az, amit és ahogyan megeszünk és a gondosság átjön egy éttermi fogáson keresztül is.

Az előétel előtt kenyeret kaptunk és a lányom életében először rácsavarodott az olívára, ami kenhető módon került a tányérjára. Ez nagyon ízlett neki. A vajra azt mondta: olyan íze van, mint a tejszínnek, én pedig érzékletesen elmondtam, hát az igazi, jó vaj, az bizony ilyen, csak ezt maximum a termelői piacokon tudjuk megvásárolni most, vagy ugye az Axisba kell jönni érte. Utána egy sonka-szalámi tálat ettünk, ami hazai gazdáktól jön én pedig bátrabb választásként keletre indultam.  A házi krém válogatásban a humusz mellett sült paprikával, dióval és gránátalma melasszal készülő muhammara, illetve füstös padlizsánkrém, a Baba ghanoush is szerepel. Utóbbi nélkülözhetetlen összetevője a magas antioxidáns-tartalmú és kiváló immunerősítő hagyma, ami finoman keveredett az egészbe. Ebből a fogásból Rozi a pitáért volt leginkább odáig, én pedig a sült paprikakrémért. És még mindig tudtunk enni. Nagyon gondolkodtam, hogy a gluténmentes carbonara irányába menjek (végre egy hely, ahol étlapon is van gm étel!!!) , de végül egy saláta mellett döntöttem, ami valami mennyei volt. Mert ez nem csak egy saláta, hanem egy költemény volt, quinoával, avokádóval, magvakkal és én lazaccal kértem, de akár vegán húspótlót is biztosítanak számodra, ha azzal szeretnéd. Rozi klasszikus irányba indult, neki emberes ételre volt szüksége, egy hétig alig evett a táborban, így visszatáplálásban voltunk, amihez az Axis baconös-cheddaros hamburgere kiváló segítséget nyújtott. Nagyon, de nagyon ízlett neki, ritkán látom ennyire jól enni a gyermekemet, sommáztam kedves pincérünknek is. És amikor már azt hittük, nem bírjuk tovább, csak leadtuk a szavazatunkat még egy Mókuskára. Ez egy sütemény, roppanós réteggel és enyhén, de finoman mogyorós ízvilággal. A csemetém fotózni is kezdte, új telefon tulajdonosként már küldözget a barátnőinek érdekes ételekről képeket... (hiába, ha gasztro fanatikus vonalba születik bele ugye...D)

Nekem nagyon tetszett, hogy az étlapon tényleg mindenki megtalálja, amit szeretne és azért a szép nagy szelet húsokat bőven láttam a többi asztalnál, Én a végén még egy fél lattét is megszavaztam magamnak, Bányait tartanak, így nem tudtam kihagyni ezt. Rozi igen büszke volt arra, hogy látta a tetőkertben, nemcsak nálunk van paradicsom, ami bekerül az ételbe, hanem bizony egy szálloda is tudja hozni ezt. Azóta pedig erről a hamburgerről beszél... Ja és valamit kifelejtettem. Tartanak már vegán bort is. Így akinek az fontos, nemcsak az ételekből talál vegán fogást, de borban sem kell kompromisszumot kötnie. Gondosság, úgy hívják ezt a fajta vendéglátást. Köszönjük Axis és a kis palántánkat figyelemmel kísérjük majd, ígérjük!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.