Nesze!szer

Csak a Mentes! Fesztivál azoknak, akik nemet mondanak

2020. szeptember 22.

 

 csv_5037.JPG

Tavaly, amikor bejött az életembe a csodálatos hisztamin-intolerancia, slamasztikába kerültem. Nem volt mit tenni, gyakorlatilag semmit nem ehettem, amit addig fogyasztottam. A kenyér kiröhögött és megkérdezte: hogy is gondoltam ezt? A paradicsom fintorgott egyet és azt mondta: de kis oktondi vagy, hát nem mehetek veled haza! A tojás is eltáncolt mellőlem, szóval bajban voltam rendesen. Én lettem a mumus, aki megy és kérdez a bioboltokban és órákig olvassa az ételek összetevőit. Szerencsére, nem untak meg teljesen, de azért konkrétan megőrültem, hogy semmit nem ehetek, amit meg igen, az egy kIsérlet, hogy élvezhető-e egyáltalán.

Amiről most beszámolok nektek, az szIvügyem lett. A Csak a Mentes Őszi Fesztivál, ami most hétvégén lesz, maximális biztonsági intézkedések mellett. Kicsit besegItek nekik is a munkába, mert tényleg igazán fontosnak tartom azt, amit Herczeg Andeáék csinálnak. Ez egy olyan rendezvény, ahol nagyon, de nagyok sok kiállItó van. Olyan ételeket kóstolhatsz meg, kérdezhetsz róluk, amelyekre nem lenne esélyed, csak akkor, ha a boltban megvennéd és otthon vagy bejönne, vagy nem. Megismerheted a készItőket, sok-sok hazai gyártót és új ételeket fedezhetsz fel. Tudom, ez egy táplálékallergiában szenvedőnek sokat számIt. És azoknak az anyukáknak is, akiknél a gyereknek van valami érzékenysége. Vegánnak sem a legegyszerűbb lenni, az is biztos. Tudom, hogy az évek alatt ezekbe szinte beleszokik az ember, mert ugye kénytelen. De miért ne könnyItenénk meg a saját helyzetünket? És olyan jó, ha tényleg Izeket ehet az ember... de ne felejtsük el, hogy nemcsak ételek lesznek. Olyan megoldások, környeztetbarát dolgok is, amelyek felelősen gondolkodó háztartások részei lehetnek. Én például a zöld tisztItószerekre vagyok még kihegyezve, mert szerintem eszméletlen, főleg most, hogy mennyi kemikáliát viszünk be a vegyi anyagokkal is a szervezetünkbe. Szóval, sok-sok kiállItó, a bejáratnál lázmérés és finomságok. Én megyek. Ki jön még? Ja, nyilván a legfontosabbat elfelejtettem. Bok, vagyis Syma-csarnok, szombat-vasárnap 10 és 17 óra között. 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr4916210156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása