Nesze!szer

Békéscsaba, Herbárium Vendégház és Munkácsy

2023. július 23.

 

herbarium_kezd.jpg

Oké, menjünk Békéscsabára, mondtam a gyermeknek és őszintén szólva a kolbász ismeretén kívül nem sok ismeretem volt a városról, ahová indultunk (oké, Enikő is onnan származik!). Némileg kalandos úton értünk oda egy szép napon, de mivel máv vonattal utaztunk, többel is, újabb és újabb településekkel barátkozhattunk össze egy baleset következtében nem járható vonatsín szakasz nyomán (egyébként simán 2,5 óra alatt lent lehet lenni). És vééégre odaértünk Békéscsabára. 

 

bcsaba_klaraval_1.jpg

 

A Herbárium Vendégház várt bennünket és ennél jobbat, tisztábbat, stílusosabbat nem is választhattam volna. Minden olyan gondosan lett kialakítva, berendezve, hogy csak ódákat tudnék zengeni róla. Nincsenek régóta nyitva, új minden, az ágynemű, törölközőt frissen mosva, ropogósan várják az utazót vagy pihenni vágyót. És ami nagyon tetszett elsőre: az udvar is nagyon szép, ráadásul tágas bent minden. Van cuki kis előtér, ahol lehet olvasni, ejtőzni. A szállásadó keramikus művész és ennek minden jele fel is lelhető belül. A hálószobát hamar belaktuk, nagyon tetszett, hogy van fésülködőasztal is és a nagy szobában is aludhat bárki, tehát akár négy személynek is kényelmes lehet a szállás. A konyha nagyon jól felszerelt, kávé- és teafőző van, mikro, hűtő, szóval simán összedobsz egy omlettet vagy kettőt, ha arra támad kedved és még nagy edények vannak, szóval még a lecsó is beleférhet simán. Mondjuk, én nem annyira főzőcskéztem, mert kipróbáltam a háziak remek kosztját és a város adta lehetőségeket. Frei kávézó van Békéscsabán is, az hozza a szokásos színvonalat és egy Bonita nevű étterem is, amiért odáig voltunk, de lehet, hogy külön is írok róla majd erről a rövidet.

 

 

 

Békéscsabáról annyit: élhető, emberléptékű és csodálatos (semmi Viharsarok jelleget nem tapasztaltam). Olyan léptékű, amiben az ember szívesen élne, ha valamikor úgy érezné, eljött a lassabb tempó ideje az életében. Kerékpárral lehet közlekedni mindenfelé és totál logikusan van felépítve a város, még én, aki nagy spíler vagyok ebben, na, még én sem tudtam eltévedni. Megnéztük a két templomot, felmentünk a toronyba is, egy szlovák tájházat is, a Munkácsy Mihály emlékházban is jártunk, amit gyerekkel is ajánlok, mert érdekes és interaktív is helyenként - én meg mondjuk eléggé imádom a festő életművét. Ja, cukrászda is van bent, de a komolyabb versenyzőknek a lenti kolbászházat ajánlanám. Apropó, kolbász! Még kolbászos játszótér is van Csabán, nagyon mókás ám, mindenképp menjetek, ha arra jártok. Gyula is nagyon közel van, az is abszolút jó program lehet, a fürdővel, várral, mindennel. Bár igazi strandolásra Szanazugot ajánlanám, hát az valami csoda. Érintetlen természet, természetes víz és vágni lehet a nyugalmat, már akkor, ha engeded magad megélni ezt és mondjuk a gyereked nem mutat percenként egy újabb trükköt vízben történő balett és akrobatika témakörben.

bekescsaba_kosaras_rozi.jpg

 

Szóval, ha törted eddig a fejedet, hová is menjél, ahol tartalmasan és értelmesen tudsz kikapcsolódni, akkor Békéscsabát nagyon ajánlom. Olyan a léleknek mint egy pihe-puha virágos párna, amihez a Herbárium Vendégház csak hozzátesz azzal a nyugalommal és törődő környezettel, amit biztosít a pihenni vágyó számára. A belváros onnan erős 4,5 perc gyalog, mert eleve a Munkácsy-negyedben van, szóval még különböző járművekkel sem kell bajlódnod és akár dolgozni is tudsz ebből a kényelemből, van wifi, légkondi és varázslatos környezet hozzá fügefával és rózsabokrokkal, meg két tündéri kutyával. No meg a keramikusságot is kipróbálhatod, nekem volt egy délelőtt, amikor a gyerekem hangját alig lehetett hallani, pedig ez igen ritka eset. Alkotott ugyanis. Köszönöm Herbárium Vendégház, hogy gyógyítottál bennünket! 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr7618173524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása