Nesze!szer

Északi-parti party, éljenek az új felfedezések!

2023. május 24.

 

zanka_kult2.jpg

 

Mindig imádok új helyeket felfedezni. És félig balatoni lányként őszintén szólva azokat az időszakokat szeretem, amikor még vagy már nincsenek annyian. Most egy ilyen utazásba csöppentem és igen jól is tettem, hogy bevállaltam ezt a gyors túrát. Vigyázat, a bejegyzés sok kiváló ételt és italt is tartalmaz! 

 

 

Kicsit több kultúra lett, maradhat?!

Zánkán jártunk először és ahogy az instán is elmondtam, az én generációmnak ez még az úttörőtáborral szerepelt egy mondatban. De most végre egy gyors törléssel tisztára is mostam az emlékeimet és újat is alkottam. A zánkai Kisbirtok Kultbázison vizitáltunk elsőre, és hát gyorsan a színeivel meg is vett  ez a környezet kezdésként (a fenti kép, ahol púposkodom, már egy  első lépés a hely szellemének megvalósulásban)). Ahogy ilyen már többször hallhattunk más helyeknél, projecteknél, az ügynökségi létben megcsömörlött hölgy hozta létre ezt a multifunkcionális-multikulturális csodát. Lesz itt közösségi legózás, parádés koncertek, van menő falfestés, nagyon jó borok és vacsorák. Ha lenne bármikor időm az életben, ide simán terveznék egy elvonulást és amennyiben a házasság kopogtatna a fejem felett, igent is tudnék erre mondani. Meg arra is....D Szóval köszi Zánka, ez nagyon jó hely!

 

 

Magas szintű gasztronómia a badacsonyi borokkal körítve

Ezután Badacsony felé vettük az utunkat. Ugye, a helyi borokat eléggé kedvelem, a bazaltos vonal nekem bejön. Viszont minőségi étkezés terén eddig leginkább a Hableány volt az eszemben, barátainkkal vizitáltunk ott akkor, amikor a gyerekeink még a rohangálásukkal őrjítettek meg mindenkit, most már más vonalon nyomják...D De a Hableány, mint név, egyébként is közel áll a szívemhez, Anyuék harmadik randija volt a másik part ilyen nevű éttermében. Ám kanyarodjunk vissza Badacsonyba. A Laposa család régi ismerősöm, mondjuk úgy, kedvelem a boraikat és a szerteágazó mindent, amit létrehoztak. Most Laposa Bence levitt a pincébe is és jól megszemléltem az összes tartályt, no meg megtudtam néhány szakmai titkot.

 

laposa_tartalyok.jpg

És azt is, milyen fontos számukra is a kultúra, itt mondanám el, hogy szuper festmények között adtam a látogatás közben interjút egy rádiónak, remélem, áthatotta a szavaimat a sok szép szín és ecsetvonás. Szóval vissza a Hableányhoz. Rég ettem ilyen stílusosat, nem öncélúan túlgondoltat, viszont minden vonulatában finomat (a kollégák le is rabolták rendesen a választékot, mire végeztem a nyilatkozással...D). Nem volt a tányérokon túlzás, de letudás sem, csak isteni falatok és minden minőségi alapanyagból. Egy kis mediterrán vonal, jó minőségű pizzával és közben szép és bonyolultabb fogások is. Tökfőzelék, remek, tényleg remek paradicsomsaláta, többféle paradicsomból, spárga és rántott hús. De képeken látjátok is, hogy nem képletesen szólva volt finom minden, hanem tényleg. Desszertként arany galuska érkezett az asztalunkra, de nálam kiütéssel nyert a parfé. Harmonikus, ravaszul egyszerű, roppanóssal körítve. Csokoládé parfé volt ez hivatalosan, málnával, mogyoróval, ha az anyakönyvi nevét kérdeznétek. „A Hableányban folytatjuk az elmúlt évek munkáját, idén tavasztól frissítés érkezett. Megújult a választék, egyszerre lett lazább, könnyedebb és magasabb minőségű. Folyamatosan építjük be a legjobb alapanyagokat, mind a környékről, mind a nagyvilágból. Egyre nagyobb szerepet kapnak a pizzák és a small plate-k, célunk, hogy vendégeink egyedi ételeket is össze tudjanak állítani. Mindezt egy, a környéken is egyedülállóan széles italválaszték mellett, melynek gerincét továbbra is a saját borok és pezsgők adják” – meséli
Laposa Bence.Azt hiszem, ide visszatérünk majd nyáron is, barátokkal és sűrűn kérünk majd a Laposa borokból is hozzájuk.

 

Jó borhoz jó program, jössz?!

A Szent György-hegy  a szívem csücske. Ugye tanultam ki asztrológiát, no meg asztrozófiát és ezen a szegleten laknak a témából számomra igen kedves pajtások, nem véletlenül. Itt azért elég jó a rezgés. Szóval ennek szegletében, a Sárkányvölgy oldalában nyitotta meg Budavári Dóri, a Szent György-hegy hajnalig megálmodója kis pop-up borboltját már 2 éve, tavaly instán mutattam is nektek ami a „világ legkisebb borboltja” néven fut. Ez mostantól valószínűleg nem teljesen igaz, mert a kibővített teraszon idéntől több ember fér el, a kilátás világraszóló, ahogy a válogatott borok is. A polcon a Szent György-hegy 15-20 pincészetének borai sorakoznak, a szortimentet Dóri állítja össze. „Az itt kapható borok személyes kedvenceim, Minden évben végigjárom a
pincéket, se sok borász jóbarátom, sokat kóstolunk együtt, így mindig tudom, kitől mit szeretnék tartani. A borbolt nyitvatartása random – hiszen mi itt is lakunk - , de azért annyira nem, hogy ne legyen mindig kiírva a Facebookra, érdemes ott tájékozódni. Nyáron általában két hetente hétvégén vagyunk nyitva, de lesznek izgalmas rendezvények is: a hajnaligon felolvasás, Bence kalandjai koncert, kóstoló, június 17-én DJ a völgyben Zsandár Tamással, július 19-én kertmozi, 27-én egy jamaikai banda az Interurbán VEB 2023 meghívására.
Érdemes lesz benézni, ha pedig biztosra akartok menni, telefonáljatok vagy írjatok előre” – mondja Dóri. Június 3-án pedig már 6. alkalommal jön a Szent György-hegy HAJNALIG, a régió legnagyobb boros nyárindító fesztiválja, ahol közel 20 pincészetet lehet végigjárni, olyanokat is, amik máskor nincsenek nyitva. Lesznek koncertek, borkóstolók, irodalmi programok, nappali és éjszakai helyszínek, és sok-sok finom bor és harapnivaló.

 

Ééééés akkor jöjjön Szigliget, a gin és az észveszejtően jó gluténmentes pizzám!

A méltán híres Kikötő Étterem mögött álló család, Vincze Péter és édesanyja, Varga Marcsi, valamint párja, Szaszák Zoltán 2020-ban nyitották meg a szigligeti mediterrán kirendeltséget, a laza hangulatú MÉRCE tapas bárt, amit mára tökélyre fejlesztettek. A tengerparti életérzés és a spiritek iránti elkötelezettség maradt, de a koncepción tágítottak kicsit. „A tapas túl szűk volt nekünk (bár én imádom a műfajt, szerettünk volna gasztro kirándulásokat tenni más tengerpartokra is, így letettük a voksunkat a szenvedélyes mediterrán konyha mellett, amibe a balkáni életérzés ugyanúgy belefér, mint a hal, a tengeri herkentyűk, a tapasok, a paella, az osztriga, na meg a tészták” –
mondja Vincze Péter. A kínálat markáns alapját ugyanis a pasta és a pizza adja, nem is akárhogy. A MÉRCÉ-ben dolgozik egy országunkban egyedülálló eredeti olasz tésztagép, ami ontja magából a friss tésztákat – ezeket nem csak megenni lehet, hanem alapanyagként megvásárolható a szomszédos kisboltban és az étteremben is. Megérkezett az olasz egyedülálló forgótárcsás Morello Forni pizzakemence is,  itt sült a csodás gm pizzánk is és most egy perc néma csend, olyan jó volt. De van itt articsóka, prosciutto, friss gombák és nem mellesleg megemlíteném: 200 féle koktél ginből. Én egy olyan brutálisan finomat választottam, hogy csak na. Diabolo volt a neve, édesen mangós az eleje és ördögien csípős a vége. Azóta említettem is az egyik barátnőmnek, aki konkrétan a hétvégén már készül is Szigligetre, ginezni. Azt kell mondjam, megértem. Nem túl szigorú a hely, inkább laza, de mértéktelenül színvonalas. Egyetek jót, térjetek be a Mércébe! 

 

ginek_sorban.jpg 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr9618130472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása