Nesze!szer

A Balaton partján mondhatsz igent az életre és az ételre

2023. április 27.

Vannak mesebeli helyek. Olyanok, amelyek úgy vannak elrejtve, hogy csak a nyitott szív láthatja meg.  Na jó, persze szem is kell hozzá. Balatonvilágoson a Tópart Hotel és Étterem pont ilyen - ha ide eljön az ember, akkor egész biztosan megérkezik magához.

Jártam már itt és az igazság az, hogy nagyon jó emlék volt nekem. Látványilag, ízvilágilag és érzés szinten is. Mert a chill magasiskoláját adta még a pandémia előtt és hát az azóta eltelt évek ugye duplán számítanak. Ez az útról alig észrevehető csoda tulajdonképpen a Nemzeti Bank üdülője volt korábban. Úgy hagyták itt az épületet, hogy a tojás héja még benne volt a reggeli után a tojástartóban és szinte meleg volt a sütőfelület is.

„2005-ben fedeztük fel a Magyar Nemzeti Bank elhanyagolt balatonvilágosi üdülőjét, és rögtön tudtuk, egy ilyen mesés környezetből nagyon jó dolgokat tudnánk kihozni — meséli a tulajdonos testvérpár, Pintér Anna és Pintér Máté, akik nem záró jelben mondom, de ultra jó fejek. — Két évvel később belevágtunk: az épületet felújítottuk, kibővítettük és 2007-ben megnyitottuk a Tópart Hotel és Éttermet.”  Az első ötlet egyébként idősek otthon volt, de a nem létező véletlennek köszönhetően az nem jött össze, így lett belőle ez a csoda. Az azóta is családi tulajdonban lévő szálloda vendégei 18 csendes, családias hangulatú szoba közül válogathatnak, melyek egy részéből csodás panoráma tárul eléjük a tóra, illetve az északi partra, a Bakonyalja vonulataira. A közel 1500 tulipánt számláló ősfás park megálmodója nem más, mint a testvérpár édesapja, akinek köszönhetően a vendégek igazi természetközeli miliőben élvezhetik a balatoni kilátást. Olyan, mintha arra a néhány órára, ha csak egy ebédre jössz ide, elutaznál valahová "nagyon" külföldre.

A szálloda wellnessrészleggel is rendelkezik, de azért ne a feszített víztükröt képzeld el, inkább egy kis ejtőzőt. a kellemes pihenésről pezsgőmedence, finn szauna, infraszauna, skót zuhany (nyugi, azért jön belőle!) , jégvarázs, Kneipp-taposó és boruló dézsa gondoskodik, no meg a masszőr, ha igény van rá.  A helyszínen a legkülönbözőbb szabadtéri programokra is lehetőség nyílik, a Balaton-parti park kiváló egy esti grillpartihoz, a hotel saját strandjának használata pedig csak a vendégek számára lehetséges, és akár      SUP-ot is bérelhetnek, ha aktív kikapcsolódásra vágynak (legalább 50 méter séta a bejárattól a nyáron üzemelő mindenféle gumimatracot, labdás és vízijárművet árusító pavilon).. A szálloda kutyabarát, így bátran jöhetnek a blökik is, egyedül Leóval kell egyeztetniük.

Egyébként itt jegyezném meg, hogy Leo cica a hely komoly arca, vannak persze tulajdonosok is, ahogy fent említettem, de azért ő viszi itt a prímet. Bárhol felbukkanhat az épületben őmacskasága, akár a konferenciteremben, akár a folyosón és egész természetességgel hagyja, hogy simogassák őt.

Vízparti gasztroélmények a Balaton mellett

Hazai és nemzetközi ízek, helyi alapanyagok nagy műgonddal és szakértelemmel elkészítve, rövid, szezonális étlap, mindez közvetlenül a vízparton, alig egy órányira a főváros zajától. Aki vonattal jönne, annak üzenem hogy az állomástól néhány perc séta, szóval az sem gond, ha picit boroznál, koktéloznál és utána senki nem szeretne visszafelé vezetni.  A 2019-ben megújult panorámaétterem teraszáról páratlan kilátás nyílik a Balatonra és a szálloda parkjára, így aki betér ide, az háborítatlan nyugalomban adhatja át magát a kulináris élvezeteknek.

„Mi mindig arra törekszünk, hogy vendégeink kikapcsolódását a friss alapanyagokból készült, ízletes és egészséges ételeinkkel tegyük még felejthetetlenebbé — részletezi Anna. — 2020-ban a legmodernebb technológiákkal újítottuk fel a konyhánkat, ahol a magyar és a nemzetközi gasztronómia fogásait a legnagyobb odafigyeléssel készítjük. Fogásaink mellé a Balaton-régió és a magyar borvidék legnemesebb borait szolgáljuk fel.” A kulináris élvezetekről a Tópart kiváló mesterszakácsa, Schneider József és csapata gondoskodik és mi még a konyhába is belestünk, hogy mivel is készülnek ők.

Nem kell megijedni, mi pont egy igazán szeles napon vizitáltunk és ez az épített kis akvárium kiváló az ebédelésre, teljesen szélvédett, viszont bátran és egyfolytában gyönyörködhetsz akár a viharos Balatonban is. Előételben Maciare burgonya volt, ami ratatoulle, füstölt sonka és pórészalma volt. Ízletes és nem kevés fogás volt, sőt. Utána jött a Mentás citromkrémleves, amiből kiemelném a végtelenül roppanós mandulát az aljáról és az ízes meggyet. Gyönyörű, ahogy öntik és az íz is rendben van. Itt szögezném le, hogy nem szeretem a főzeléket, mint műfajt. Viszont életemben másodszor ízlett nekem egy ilyen. Ez egy Kelkáposzta "főzelék" volt, szóval egyáltalán ne a csirizben úszó izére gondoljatok. Itt bizony még a zöldség maga is tetten érhető volt a tányérban, felül borjúfasírt, curry és sült burgonya benne. Desszertnek én vegán panna cottát fogyasztottam, felül gluténmentes keksszel, de a túrógombóc is igen tetszetős volt a kollegínák tányérján. Csodás balatoni borokat és Tópart fröccsöt kortyoltunk mellé, de az emberes adagok után némileg meg is fáradtunk és csak csodáltunk a látványt.

Pont olyan ez a helyszín, hogy akár férjhez is menne itt az ember. Ja, mert lakodalom az van az ő utcájukban, ugyanis fent van egy esküvői helyszínnek is kialakított hely. Hát azért azt kell mondjam, itt tényleg boldogító tud lenni egy igen. Én mondjuk a helyre mondok igent és ígérem, visszatérünk még!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.