Nesze!szer

Az Irsai Olivér szőlőpálinkás bonbon arany elismerést kapott!

2019. április 14.

 

 

demeternyertes_csoki.jpg

 

A Demeter család csokijairól már írtam nektek, ráadásul helyszíni beszámolót is, hisz egyszer én is beálltam szaloncukrot gyártani náluk. A kézi készítésű csokoládékat egy végtelenül lelkes család és alkalmazottjaik alkotják nap mint nap.  A korábban cukrászatot üzemeltető Demeter házaspárnál gyakorlatilag a gyerekek is belenőttek  a csokizásba. Olyannyira, hogy Ádám most 25 évesen olyan díjat nyert, mellyel ő lett hazánk legfiatalabb chocolatier-je. 

Édes egy hír ez, az biztos. Azért is, mert tényleg nagyon kedvelem a családot. És a csokijukat is. Ráadásul, a bonbon, amivel Ádám elhozta az Intenational Chocolate Awards Nemzetközi Csokoládé szakmai verseny díját, az Irsai Olivér szőlőpálinkás bonbon, melyet ő alkotott. Ádámot kérdeztem néhány titokról. (Ja, nemcsak a kategória arany érmét kapta meg, de még kiemelt különdíjat is! Az egész bonbon olyan, mintha egy ízorgia lenne a szádban. A tejcsokiba főzött ganache krémben van a pálinka. Elég csokis és pikáns élmény egyszerre. Ízjáték.)

demeteradam.jpg

 

- Ádám, hány évesen készítetted el az első csokoládédat? 

- 20 éves voltam, akkor kezdtem el dolgozni a családi vállalkozásban, ekkor készítettem az első csokoládémat.

 
- Szereted egyáltalán a csokit, vagy ez családilag kötelező nálatok?
- Igen, szeretem,de ez nem azt jelenti, hogy egész nap csokit majszolok. Mostanság inkább a különleges ízeket keresem.
 
- Ki a legédesebb szájú a családban?
- Mindannyian szeretjük az édes ízeket.
- Volt nagy kudarcod, csokiban?
Kezdetben volt, igen. Amikor nem sikerült tökéletesre a temperálás, vagy olyan ízpárosítás nem jött össze, ami elméletben jól  működne, de mikor kipróbáltam, nem azt az ízélményt kaptam, amit szerettem volna.  De ezen kívül nagy kudarc nem ért ezidáig.
- Mikor indultál először versenyen?
- Teljesen egyedül, ez volt az első alkalom, de évek óta közösen dolgozzuk ki a versenyekre küldött bonbonok receptúráját.
- Ez  a mostani verseny miről szólt, hogy zajlott?
A bonbonok beérkezése után néhány nappal kezdődik a zsűrizés. Ezt úgy képzeld el, hogy mi elküldjük és ők csak kóstolgatják, nézegetik őket. Mi pedig izgulunk persze.  A zsűri neves séfekből, chocolatierekből áll. Az idei évben március 30-án volt az ünnepélyes díjátadó Firenzében. Sajnos, személyesen nem tudtunk ott lenni, de alig vártuk az üzenet érkezését. Ez vasárnap, kora délután meg is érkezett   Nagyon boldogok voltunk mikor elolvastuk. Én persze különösen.
- Mivel indultál?
Irsai Olivér szőlőpálinkás bonbon tejcsokoládé burokban, amelyhez a Szegedi Gong szőlőpálinkát használtuk. A sors  érdekes útja, hogy a pálinka is néhány héttel ezelőtt nyert egy nemzetközi versenyen. Szóval, ez egy nyertes találkozás.
Gondolom, nem ülsz meg a babérjaidon most, az elképesztő siker után. Mi a következő kihívás számodra?
- Nálam már gyorsan elszaladt az év. Én már elkezdtem tervezni a karácsonyi bonbon és szaloncukor kollekciónkat, Most ez tölti be minden időmet.
Ádámnak gratulálunk ehhez az édes díjhoz! 
irsaioliverszolopalinkas_nyertes-752x440.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr8014763850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása