Nesze!szer

Hallgassunk az orrunkra!

2024. május 30.

 

 

440865935_429311779721801_5169987639340779635_n.jpg

 

Na most én kiteregetem a szennyest. Már mosás után persze. Ugyanis ahogy láthattátok instán, egy mosással kapcsolatos rendezvényen voltam minap, ahol sok újdonságot megtudtam az Arielről és kedvenc pajtásomtól is, Zólyom Zsolttól az illatokról. 

Az illatok iránti vágy nem új vagy modern jelenség. Az emberek évezredek óta számos célból (pl. egészségügyi vagy örömszerzés) különféle illatokkal változtatják meg környezetüket. A mosó- és tisztítószerek esetében az illat a tisztaság, a frissesség egyik fontos kifejeződése, amely nemcsak funkcionális, de érzelmi előnyöket is képvisel. Az P&G Ariel márkája most két új mosószert mutat be folyékony mosószer és kapszula formájában. A Lenor Fresh Air a friss levegőn szárított ruhák illatának élményét nyújtja, a Lenor Amethyst Flower pedig egy friss virágcsokor lenyűgöző aromáját idézi.

 


 

A gyertyáktól a tisztítószerekig a legtöbb vásárló a háztartási termékek illatosított változatait részesíti előnyben az illatosítatlanokkal szemben. Ez nem véletlen: az illatok számos különböző módon hathatnak az emberre, növelhetik a figyelmet, emlékeket idézhetnek fel, és befolyásolhatják a hangulatot, a megismerést és a viselkedést.

 

A parfüm szó a latin "per fumum", azaz "füstön keresztül" kifejezésből származik, ami a legősibb felhasználási módot tükrözi: a gyanták és aromás fák elégetését a levegő illatosítására a vallási rituálék és szertartások során. Az illatosított háztartási termékeknek is hosszú története van, amely a gyógynövények és fűszerek kozmetikumokba, gyertyákba és szappanokba való beépítéséig nyúlik vissza. Az ókori házvezetőnők illatos vizet locsoltak a tiszta padlóra és a párnákra, az ágyneműket aromás gyógynövényekkel szórták be, a ruhákat pedig cédrusládákban tárolták. A XIX. és XX. század tudományos felfedezései a technológiai innováció időszakát indították el, amely a szerves kémikusok által készített első szintetikus illatanyagokhoz vezetett.

 

Nemcsak tisztít, de hangulatjavító és önbizalomnövelő is!

 

Az illatosított mosó- és tisztítószerek egyik legfontosabb célja a rossz szagok megszüntetése és a háztartási környezet felfrissítése. A kellemes illat emellett csökkenti a rossz szagok közérzetre gyakorolt negatív hatását, befolyásolhatja a termék használata közbeni élményt, élvezetessé teheti a feladatot, és a használat utáni, hosszú távú hatékonyságot mutató jelzésként működik, mint például a frissen mosott ruha illata. Az illatosított termékek további fontos előnye a termék által kiváltott érzelmi reakciókban rejlik, az illat érzelmi emlékeket előidéző ereje ugyanis a szaglás egyik meghatározó jellemzője. A P&G mosószerek területén végzett korábbi vizsgálata, amelyben egy illatosított mosószer hűséges használóinak arckifejezését kódolták, miközben a mosószer illatát érezték, vagy kedvenc zenéjüket hallgatták, azt találta, hogy több pozitív érzelmet vált ki a mosószer illata, mint a kedvenc zenei válogatás. Számos piaci adat azt is kimutatta, hogy az illatosított termékek iránti kereslet a stresszes időszakokban – pl. a koronavírus-járvány idején – nagymértékben megnőtt, ami fontos bizonyítéka annak, hogy a jó illat pozitív hatással van a hangulatra és lelkiállapotra is.

 

 

Itt a legújabb Ariel: így kerülhet kevesebb mikroszál és színezék a vizeinkbe!

 

A Whirlpool, Electrolux, Candy és Beko mosógépgyártók által is ajánlott Ariel bemutatja az új +Touch of Lenor Amethyst Flower és +Touch of Lenor Fresh Air mosószereket, amelyek szekrényben tárolt ruhák esetén akár 2 héten át tartó frissességet biztosítanak a ruháknak, és már alacsonyabb mosási hőfokon is hatékonyan tisztítanak.

 

“A “Fresh Air” a nagyszüleink idejében a friss kerti szellőn a facsipeszekkel felaggatott és a napsütés melegében csattogva-lengedezve megszáradt textíliáink ropogós frissességét idézi fel citrusos-aldehides-akvatikus, úgynevezett vizes-zöld illatával. Hogy csavarjunk egyet a történeten, ez a víz valójában tengervíz illatot hoz, és a felette fújó szellőben enyhén sós-jódos-tengeri algás jegyek adnak további egzotikus tisztaságérzetet.

 

Az “Amethyst Flower” megejtően kedves, feminin virágossága pedig egy mesebeli komplex virágcsokoré, benne az Earl Grey teából ismerős bergamottos azaz keserűnarancshéj-illóolajos illatjeggyel. Érdekessége, hogy a frissessége mögött érzékelhető női karakter finom gyümölcsösségű telt feminitása lengedez végig a kompozíción, így az ezzel mosott textíliákat örömmel ölelik majd magukhoz, vagy bújnak beléjük a hölgyek és a család gyermekei mellett a férfiak is” – meséli Zólyomi Zsolt, parfümőr
Zsolttól persze, hogy megint tanultam valamit és saját illatot is készítettem a segítségével. Ja és annyi, hogy üzeni mindenkinek, óriási butaság, ha kávét szagoltat valahol valaki az emberrel, válogatás közben. Mert az pontosan visszafelé sülhet el, szóval ne dőljetek be ennek, ez is urbánus legenda. Jó ezzel tisztában lenni, nem csak a ruháinkat tisztává tenni, hogy éljek a post végén ezzel a képzavarral. Na megyek is mosni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr9918400993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása