Nesze!szer

Teremtsd újjá magad! 3 lélekerősítő történet bátor nőkről

2024. május 21.

 

 szg_8920.jpg

 

 

Teremtsd újjá magad! – mondja a Richter Főnix Közösség program mottója. A Richter kezdeményezésének célja, hogy bemutassa azon nők történetét és életútját, akik gyakran kilátástalannak tűnő helyzetekből álltak fel, legyen szó betegségről, balesetről, vagy más nem várt tragédiáról. Nagyon sok történetet mutattam már be ezek közül én is nektek, mind olyan hétköznapi hősökről, akik reményt adhatnak másoknak is, akik nehéz helyzetben vannak, akár egy kórházi ágy szélén, vagy az állapotuk alapján az otthonukból alig tudnak kimozdulni. Most is hoztam 3 lélekerősítő történetet nektek, amiből erőt meríthettek, ők az idei Richter főnixek.  Az idei évben is Jakupcsek Gabriella, közreműködő alkotó beszélgetett a főnixekkel, de az előző évadokhoz képest rendhagyó módon szakértőket is bevontak egy–egy probléma mélyebb feltárása érdekében.

szg_8569.jpg

 

A Richter Főnix Közösség legújabb tagjai:
Bérczes Judit „Judy” - „Ha sikerül egy olyan pillanatot megélni, amikor tökéletes minden, akkor azért hálát
adok.”

Judy történetét részben már ismertem, hisz influencerként találkoztam a hírfolyamomban az utazásaikkkal és a gyerekeivel a képeken. Judy három gyönyörű gyermek édesanyja, ikerfiai születése után rövidesen egy kislánnyal gyarapodott a családja. Azonban életük Mia megszületése után 7 hónappal, egyik pillanatról a másikra darabokra tört és egy lázgörcs kapcsán kiderült, a picinek Dravet-szindrómája van. A Dravet-szindróma nem egy gyógyítható betegség, ráadásul a szülőktől folyamatos felügyeletet kíván, hisz bármikor rohama lehet a kicsinek. Az első idők sokkja után új életet kezdtek, úgy döntöttek férjével, hogy nem adják fel álmaikat és utazni fognak. Nem elegáns szállodákban pózolva, hanem igazi élményeket, közösen megélve,nyulat kóstolnak Máltán, tevegelnek a Szaharában a három gyerekkel.  Judy megtalálta a túlélő stratégiát az egész családja számára, hogy ne ragadjanak bele az életünk nehézségébe. Történetét itt tudjátok megnézni:

 

richter_masodik_holgy_1.jpg

 

Horváth Hella - „Ha magamat rendben tartom, hogyha a gondolataimat tudom fókuszálni, tudok rájuk figyelni, akkor a világ az enyém.”

 Horváth Hella, mindig is aktív, tevékeny életet élt. Olyan igazán lelkesítő tagja volt a társadalomnak, csodanő. Egyedülálló édesanyaként, fia jövője és az ő boldogulása volt számára mindig is a legfontosabb. Gyermeke továbbtanulásának támogatása érdekében több teljes embert kívánó munkát is elvállalt. Idegrendszere azonban
- valószínűleg a túlhajszoltság miatt - egy légúti fertőzés szövődménye nyomán felmondta a szolgálatot. Nem volt mese, ami előtte volt, az már történelem lett. Hella az egyik napról a másikra teljesen lebénult, de nem futamodott meg.  Eldöntötte, hogy lelkileg és testileg is újra talpra fog állni.  Hella történetét Juhász Bettina pszichológus segített jobban megérteni. Én csak annyit mesélek el Helláról, hogy a sukorói Vadmadárkórházban 15 évig önkénteskedett. A betegség előtt... aztán pedig már a kórházból üzent az ottani orvosnak, hozzon hozzá be madarakat, hogy segíthesse a felépülésüket a kis szárnyas betegeknek. Miközben ő is ugye épp újra tanulta az életét. Hella történetét itt tudjátok megnézni: 

 

 

szg_9701.jpg

 

Nagyillés Éva - „Ebben a térben és időben most: anya vagyok, feleség vagyok, gyermek vagyok, testvér vagyok, ismeretlen ismerős vagyok, önkéntes segítő vagyok, koramentor vagyok. Egy vagyok közületek az emberek közül! Egy vagyok, akinek ezer arccal ezer harca volt.”

Éva és férje hét évig vártak arra, hogy megérkezzen életükbe a csoda, egy kisbaba. Ám sajnos Éva terhességének 38. hetében elvesztették a babájukat. Ez egy olyan tragédia egy embernek, egy párnak, ami szétválasztja őket. De Éváék összekapaszkodva, együtt próbálták feldolgozni az elfogadhatatlant, a trauma pedig még közelebb hozta őket egymáshoz. Rövidesen ismét gyermeket vártak. Kisfiuk, Soma azonban korábban érkezett a vártnál, kora baba lett, amely újra megpróbáltatások sorozatát jelentette számukra. Éva az inkubátor mellett szobrozva megfogadta, hogy egyszer visszatér a kórházba segíteni. A fogadalmát megtartva, a mai napig (kora)mentorként támogatja a hozzájuk hasonló sorsú családokat. A történetének az első része már elérhető  ITT

 

Amennyiben ismersz valakit vagy te magad élsz inspiráló életet, ami által másoknak is segíthetsz, jelentkezz te is a Richter Főnix programba. Minden tudnivalót ITT találsz. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr3518399189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása