Nesze!szer

Tartós illatra vágysz? Akkor mondom a tutit: parfümolaj!

2022. december 19.

 

 

illat_csillag.jpg

 

Az illatokkal megváltozott a viszonyom a pandémia idején, azt kell mondjam. Klasszikus parfümből néhányat kedvelek csak már, nem vagyok mindenevő és jobban elindultam a különlegesebb, minőségibb vonal felé. Szeretem, ha egy illat nekem szól, én vagyok és ez nemcsak félóráig érezhető rajtam és hagyom el az első utcasarkon. Valahogy ez vezetett el engem a parfümolajak világához, ugye, egyébként is illóolaj mániás vagyok és komoly készletem van itthon. Így ismerkedtem meg a Wynero céggel, de mondom is, mit kell tudni erről a vonalról.

Az arab kultúrában, a Közel-Keleten az illatok még fontosabb szerepet töltenek be, elképzelhetetlen egy stílusos megjelenés, ahogy ne lenne igazán tartós illatfelhő egy nő vagy férfi körül. Az attar típusú parfümolajok igazán nagy népszerűségnek örvendenek ezeken a területeken, nem véletlenül. Ugyanis a parfümolaj tisztasága lehetővé teszi az illatok rendkívüli tartósságát. Az attar szó maga urdu eredetű és nem mást jelent, mint isteni illatot és ez azért nem rossz ajánlólevél ma sem.

Az attarok gyakorlatilag koncentrált növényi kivonatok, virágokból, levelekből, gyantából, gyökerekből nyerik ki az alapanyagokat a készítők, sok jázmint, rózsát használnak, vagy vetivert, gyömbért is, na meg szántált,  mirhát többek között.

Az igazi attarok egy speciális gőzdesztilláció által készülnek. Az attarok olyan tartósak, hogy akár napokon keresztül érezheted magadon az illatukat, de akár egy fürdőzés után is megmarad a finomság és az érzelmekre gyakorolt hatásuk. Nem csoda, hisz egy igazán magas szintű attar elkészítéséhez van, hogy 2000 kg szirmot használnak fel.

És már nekem is van ilyen parfümöm. Ez tulajdonképpen egy kis rollba van zárva és ezt kenem fel. Nagyon könnyű használni, nem kell fújkodni és a bőröddel érintkezve adja meg az igazi hatást. 

Nem mellesleg, mindösszesen" 4000 éve hódítanak ezek a parfümölajak a Közel-Keleten és Indiában, népszerűségük nem véletlenül töretlen. Bőrbarátak, hisz csak természetes anyagot találsz az összetevők között, tehát nem kell akár irritációtól tartani. A Belta fantázianevűt választottam, végigszagolgatva sokat. (Vannak férfi és uniszex illataik is) . A Beltára azt írják: a nőiesség titokzatos oldala. Fülledt, provokatív és keleties. A kávé jellegzetes erős illata az érzéki vaníliával párosul, amelyet a fehér virágok és óriás kedvencem, a narancsvirág lágyít. Csípős, téli estékre javasolják, hát én napközben is használom, ha megyek valahová. Az aurám része lett, átölel és nem tágít mellőlem. Valahogy még nőiesebbé lesz.

És van még egy kedvencem tőlük, az Artena. Ezt nem mindig vetem be, ez egy friss, de közben érzéki és buja is, de jóval sportosabb. Zöld mandarin, jázmin és a gyömbér virága. Dinamikus, azt kell mondjam. Ha energiára van szükségem, ezt vetem be. 

Próbáljátok ki ezt a műfajt, elegáns, finom, a táskába is belefér, ha mennél valahová, de az igazság az, hogy még az esti fürdés után is gyakran a bőrön marad ez a finomság. Köszi Wynero, hogy megismertem ezt a parfümolaj témakört, függő is lettem!...D

 

wynero_sajat_karacsonyis.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr10018004528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása