Nesze!szer

2 csodás szakácskönyv és még egy fantasztikus mű karácsonyra (is)

2021. december 13.

 

 

konyvek_karacsonyra.jpg

 

A könyv nekem az egyik legfontosabb dolog, aminek ott kell lennie a fa alatt. És nem azért, hogy kitámassza a luc alját. Most hoztam nektek két olyan könyvet, ami engem magával ragadott és iziben a konyhába repített. És én ezekből is ajándékozok majd a szeretteimnek, mert mindkettő (és a harmadik meglepi) is fantasztikus - ráadásul fantasztikus nők munkáját dicséri!

 

mentesanyu2.jpg

 

Mentes Anyu Szakácskönyve 2.

Amennyiben valamiből már második jelenik meg, akkor az azt jelenti, elég jól sikerült az első is. És most erről van szó. Nem is olyan régen áttértem a glutén- és tejmentes étkezésre, ami komoly változás az életemben. Mondjuk, amikor hi-re diétáztam, az azért még durvább volt. Itthon elég sok nehézségbe ütközöm a konyhában és nem azért, mert egy bevásárlószatyrot elfelejtettem kipakolni. Inkább azért, mert a családot is élelmezni kell és úgy, hogy magam is némi tápanyaghoz jussak. A készételek rovatot nem tudom behúzni, mert mindenben van valami olyan, ami nekem tilos. IR-es barátnőmnek még durvább. Nemes Dóra szakácskönyve óriás segítségem lett az utóbbi hetekben. Azt tetszik benne, hogy minden fogásból van recept, tehát péksüteménytől levesig találok benne receptet és inspirációt és nem bonyolultak a fogások. Ezt már sokszor írtam nektek, de kifutok a világból, amikor egy leírás úgy kezdődik, hogy vásárold fel a fél bioboltot és a lidlit és ha még maradt életenergiád, állj a tűzhely mellett hosszú órákig. Mentes Anyu minden receptje jó, finom és könnyen elkészíthető, nem kell órákig futtatni a tofu csírát, ehető, fogyasztható és nagyon finom fogásokat tartalmaz. Ajánlom ezt a könyvet ajándékba akkor, ha egészségesebben szeretnéd, hogy étkezzen valaki, esetleg ir-es vagy cukorbeteg. Nem fogsz csalódást okozni, sőt! Egészségetekre!

bea_konyhaja_3.jpg

 

Bea konyhája 3.

Az elején leszögezném, hogy feltétlen híve vagyok Gáspár Beának. De tényleg. Amikor még csak Győzike felesége volt, már tudtam, vagy láttam, sokkal több van benne. Aztán teltek-múltak az évek és Bea igazi médiaszemélyiséggé nőtte ki magát, miközben ugyanolyan szerény, kedves és emberi maradt. A konyhaművészetét volt alkalmam megcsodálni egy forgatáson egyszer, tudom, hogy isteni, amiket főz. Ez már a harmadik könyve, szóval az előző kettőnek azt hiszem, elég nagy sikere volt. Modern és hagyományos fogásokat is találsz a kötetben, kisebbek és nagyobbak örömére sütemények is bőven. A churrost feltétlenül ajánlom elkészítésre, azzal én már bűnöztem egyet, de igazából unokatestvérem férje a nagy ász ennek a készítésében, volt is egy kis churros party a gyerekeknek néhány hete. A konfitált sertéstarja a következő a listámon Bea könyvéből, de karácsonyra, ha halat szeretnél, arról is találsz receptet. Ja, hétvégén édesburgonya krémlevest csinálok a könyvből. Tudtad, hogy a batáta az egyik legjobb vitaminforrás? Na jó, tényleg nagyon, de nagyon tudom Bea szakácskönyvét ajánlani nektek, meg ugye a fa alá is... imádni fogjátok! 

 

 

20_magyar_akit_az_egesz_vilag.jpg

És most jöjjön egy igazi csemege a gyereklelkeknek!

Non plust ultraként hoztam még egy könyvajánlatot. Nagyobbacska gyerekeknek csempészheted be a fa alá és nemcsak szép ajándékot adsz, hanem a lelkét is nemesíted. Fodor Marcsi könyve ugyanis 20 rendkívüli magyart mutat be, akiket az egész világ ismer, vagy ismert. Mindig fontosnak tartom azt, hogy a múltat ismerjük már kisebb korban is és legyünk büszkék azokra, akikre tényleg büszkék lehetünk. Fantasztikus nőkről is olvashatsz benne, vagy felolvashatod este a csemetének. A már nagyobbak maguk olvashatják. Galamb Józseftől, Karikó Katalinig, Margaret Mahlerig igazán inspiráló és jóóól megírt történetek (bocsánat, de egykori szerkesztőként kifutok a világból a rosszul megírt könyvektől!). Szóval csodás nők és férfiak történetét adhatod ajándékba, ha megveszed a 20 rendkívüli magyar, akit az egész világ ismer című könyvet. Csodálatos mű, érhetően, emészthetően, gyerekeknek! 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr3416779840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása