Nesze!szer

Férfiak: hol a segítség?

2019. augusztus 25.

 

 borondos_pasik.jpg

 

Nem szeretnék most egy dühös postot írni. Azt sem szeretném, ha minden másfeledik komment arról szólna: ezt hozta a feminizmus. Mert aki ismeri az országot, amiben élünk, az tudja, itt bizony családon belüli erőszak van sok helyütt, a komondor löki fel a feleséget és vállalatvezetők röhögnek a markunkban, ha jól megfogták Mancika fenekét a könyvelésről. Feminizmus a fasorban sincs, főleg nem az eredeti értelmezésben. És persze, minek ment oda...

De elmesélek egy esetet.

Hajnal, reptér. Külföld. Csak magyarok vannak, illetve a személyzet. Küzdjük le magunkat a buszról, hogy majd becsekkoljunk. Két nő, két gyerek. Szerzek egy kocsit, amire rápakoljuk a cuccot. Iszonyat nehéz. Egyetlen pasi sem mozdul meg, hogy segítsen, vagy csak fél millimétert is arrébb menjen, hogy könnyebb legyen a pakolás. Majd beállunk a sorba, csekkoláshoz. Az idegenvezető szépen elmondja, a kisgyerekeseket engedjék előre. Egy darab ember nem moccan meg. Nemhogy férfi. Felfedezek egy anyukát, babakocsis picivel. Nyilván szólok a honfitársaknak, hogy mehessenek előre. Nagy nehezen engedik meg neki, de átjut. Aztán újra fel kell pakolni a bőröndöket, a leméréshez,a szalagra. Annyi férfi fut oda, hogy segítségünkre legyen.... ja, egy se! Nem baj, viszont egy pasi majd fellök, hogy becsekkolhasson előttem. Ugyanazzal a géppel megyünk, tehát nem fog elindulni....D

Felteszem a nagyobbik cuccot a szalagra. 27,4 kg. Sebaj, simán felemelem. Mert ezt is meg tudom csinálni. De nem akarnám megcsinálni, csak épp senki nem érzi úgy, hogy meg kéne moccannia. Most kérdezzem azt: mi van veletek férfiak? Nem teszem. Inkább csak halkan mondom, elég sokat bírok, amint látszik is. És nőként önmagunk vállalása, képviseletnem azt jelenti, hogy ne fogadnánkel az udvarias segítséget. Ha jön, ugye...

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr5415023760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2019.08.26. 07:26:39

Megvarom kovetkezo kommentet, hogy masfeledik lehessek, aztan en is elmondok egy esetet... :-P

I_Isti 2019.08.26. 09:07:28

@rezsöatya: Kíváncsi vagyok! :)

Cserébe mondok én is egy sztorit: a nagyobbik fiam, aki most már tényleg nagy, kb 185 cm-es, akkoriban még csak kb 3-4 éves volt. Szokásos játszótéri kör, homokozó, hinta satöbbi. És akkor egyszer csak nagyjából azonos pillanatban jutott eszébe egy kislánynak, meg neki, hogy akkor ő most hintázni szeretne. A hinta az egy szűk keresztmetszet matematikailag, merthogy n darab gyerek van, de csak n-k darab hinta, ami azt jelenti, hogy a) sorban állás a hintára, b) valamilyen más módszer, amivel eldől, hogy ki hintázik. Szóval kiscsaj meg kissrác elkezd rohanni a hintához, persze a fiam ér oda elsőként, de a kiscsaj jól föllöki. (Na, gondolom magamban ez egy "jó" problémamegoldás.)
A fiam meg néz, hogy akkor most mi van? Normális nem feminista (a helyes kifejezés feminpicsoid, de ezt nem szeretem használni, pedig ez az pontos szakkifejezés rá) világban anyuci odamegy a lánykájához, elmagyarázza neki, hogy ez nem egy éppenséggel helyes szociális viselkedésforma, és arra kötelezi a lányát, hogy kérjen bocsánatot, és kérje meg a fiút, hogy hadd hintázzon ő először.
Ehelyett mi történik a feminpicsoid világban?
Anyuci helyeslően bólogat a lánykájának, hogy milyen jól csinálta.
Én meg mondom a fiamnak, hogy á, hagyjad, gyere építsünk egy klassz várat alagúttal.

Tanulság?

CCnick 2019.08.26. 09:07:36

#metoo

Ott vagyok a tüzéptelepen, kifizetem a cementet de eszébe se jut az eladócsajnak, hogy segítsen bepakolni a csomagtartóba csak nézi, hogy a gyenge férfi egyedül erőlködik

valasz a KE-nek 2019.08.26. 09:07:53

Most akkor legyen egyenlőség vagy sem?

Utó Pista 2019.08.26. 09:08:02

Úgy indulni el, hogy mástól várja a segítséget? Apuka merre jàrt?

0.5 bit 2019.08.26. 09:11:18

Erről nekem az első női űrhajos a holdon vicc jut eszembe:
- Houston, van egy kis gond.
- Mi az?
- Semmi, semmi.
- Ha van valami gond, akkor mondja el!
- Nem!
- Nézze, ha valami problémát észlel, akkor az nagyon fontos, hogy elmondja nekünk!
- Nézze Houston! Ha magától nem jött rá, hogy mi a probléma, akkor meg sem érdemli, hogy elmondjam.

Szóval azt javasolnám a poszternek, hogy legközelebb az erősen gondolok arra, hogy felajnálja a segítségét a férfi utastársam megoldás helyett, próbálja meg esetleg szóban megkérni.

Szerintem jobban működik a mosoly + "tudna nekem segíteni" kérés, mit a gondolatátvitel.

2019.08.26. 09:11:38

Próbáltál már Pesten terhes nővel sétálni? Őket simán arrébb is szokták lökni a busz/villamos stb. ajtajában, mert túl lassan mennek.

De a kedvencem a pláza liftje. Egy darab van ugye, főlrg kerekes székes, nehezen mozgó vagy babakocsis emvereken,k a többieken ott a lépcső és a mozgólépcső.
Hát, ha gyerekkocsival próbálkozol, jó, ha a hegyedik körben beférsz, ugyanis életerős, húszas éveikben járó fiatalok tülekednek előtte hosszú, tömótt sorokban. Sok lenne szegényeknek az a negyven lépcsőfok....

csüngőhasú norvégbáró 2019.08.26. 09:11:48

A magyar többsége eleve bunkó, manapság megkeseredett agy-mosott is. Otromba, szemét nép lett.

A másik, mivel a nők 99%-a egy köszönöm-öt se ejt ki a száján ha segítséget kap, a rosseb törje magát, speciel én már a többséget lexarom. Majd a pasija segít. :D

Sir Galahad 2019.08.26. 09:12:10

Teljesen nyilvánvaló, hogy ez a feminizmus következménye, akármennyire szeretné is a t. szerző, hogy ezt a nyilvánvaló tényt ne írja le senki. Jelzem, lesz ez még rosszabb is, hiszen mint a szerző is írja, mi itt még a folyamat elején vagyunk.

Lord_M_ 2019.08.26. 09:12:36

nahh, eljutottunk oda, hogy a túlpakolt bőrönd is a férfiak hibája, azoké, akik ott sem voltak :)
csak viccelek

amúgy nem tudom... szerintem ez nem “férfi” dolog, ez két részből áll.
az egyik, hogy ilyenek vagyunk mi magyarok... ha lehet, dögöljön meg a szomszéd tehene.
ezt a példa is bizonyítja, nem csak a férfiak nem mentek oda, nem csak a férfiak nem akarták előreengedni a poszt íróját.

a másik meg egy pszichológiai dolog. számtalan kísérlet bizonyítja, hogy tömegben sokkal kevésbé segítőkész az ember (nemtől függetlenül). tessék kipróbálni. mindenki fejében ott van a “de miért nem tesznek a többiek valamit?” mindenki csak áll és a másikra vár. és persze a harmadik negyedik embertől hátrafelé meg hiába áll(na) egy lovag, ha nem látja, hogy elől mi van. azt elvárni, hogy majd valaki előrefut hogy feldobja a táskát a mérlegre, nem reális. hajnalban mindenki fáradt, elege van, és esetleg a saját gyerekeit kell terelgetnie.

sokadrészt meg, nekem meg tipikusan női történeteim vannak, ahol családos vagy egyedül álló nő tarol le a reptéren mindnekit, hogy ő felszálhasson... mintha nem fix helye lenne. de ugyanez megy buszon, vonaton.

ezt meg nem áldozathibáztatás, de úgy kezdődik a történet, hogy két nő(+két gyerek) - külföldön.
az odaútnál nem volt gond?
a második nő sem segített a bőrönd emelésénél?

mindenesetre, de sajnos ez is a feminizmus vadhajtásainak gyümölcse.
és ennek semmi köze a kommondor áteséshez. ha belegondolunk, a folyamatos “egyenlőek vagyunk” “i have a boyfriend” meg “amit egy férfi meg tud csinálni..” eredménye az, hogy az erős önálló nők mellett a “lovagiasság” értelmetlen lett... viszont: ne tessék megdöbbenni, ez mindenképpen egyszerűbb nekünk is. ha nem kell megmozdulni, az ugye az eleve lusta fajtánknak csak jobb :)

én igyekszem a lányomat úgy nevelni, hogy mindent meg tudjon csinálni, a fiamnak meg próbálom mondani, mutatni, hogy ha kell álljon készen. viszont ez láthatóan nehéz, ha a másik nem kér segítséget. a lányom megpróbálja, aztán ha nem megy, akkor mondja hogy “apa segíts”
lehet csak meg kellett volna kérni valakit, aki ott állt?

természetesen:
“ha én ott lettem volna, biztosan segítettem volna”
bocsánat, szarkazmus, irónia némi cinizmus.

kopogtassatok és megnyittatik néktek
azaz:
ha segítség kell, tessék kérni. nem lesz tőle elesettnek tűnő, és nekünk is egyszerűbb, mintha ki kellene sakkozni, hogy most akkor melyik a helyes viselkedés.

amúgy remélem a nyaralás jól sikerült :)

morden2 2019.08.26. 09:12:56

En pl nem merek segiteni, mert ha pont egy feminsitat fogok ki, akkor vegem, viszont ha valaki megker szepen, akkor azonnal megyek, a varazsszo a "kerem segitene" nem pedig a blogposztos duhkitores.

nyelv-ész 2019.08.26. 09:13:03

Esetleg lehet hangosan szólni, a szájunkkal, hogy legyenszíves, ilyesmi. Nem mind türhő, fognak segíteni.
Bírom a nőket, mikor a férfiakat ekézik, hogy nincs bennük empátia. Barátnőikkel órákon át megy a szájtépés, az összes bajukat meg tudják beszélni, de a férfi az találja ki a gondolataikat.

chrisred 2019.08.26. 09:37:03

@I_Isti: A tanulság: a játszótéren nem férfiak és nők (fiúk és lányok) vannak, hanem gyerekek. Azok között meg vannak jólneveltek meg neveletlenek. Az én kislányomat is kilökdöste egy kisfiú a háromkerekű nyergéből a bölcsiben, eszembe se jutott a nemek harcának felfogni.

dr. mesterséges színezék 2019.08.26. 09:37:28

@nyelv-ész: "Barátnőikkel órákon át megy a szájtépés, az összes bajukat meg tudják beszélni"

... és hogy, hogy nem a bajok két téma köré szoktak csoportosulni:
a) az összes pasi szemét,
b) az összes TÖBBI nő szemét.

Kívánom nekik, hogy egyszer a saját klónjukkal élhessenek pár napot békében, harmóniában...

csüngőhasú norvégbáró 2019.08.26. 09:37:31

@nyelv-ész:

ha egy nőre ránézel, már zaklató szexista állat vagy, de a csomagjára sandán szemet vethetsz úgy, hogy nem néz tolvajnak?

a nők nevelték ki a közömbös férfiakat. (japán ebben az élen)

Brekii 2019.08.26. 09:37:50

Busszal két gyerekkel külföldre úgy indultok el hogy nem vagy csak nagy nehézségek árán tudod menedzselni a cuccaidat. Persze ezért a pasik a hibásak. Feltalálták már a gurulós bőröndöt amit könnyű mozgatni még egy gyenge nőnek is, de hát te nem azzal vagy és kocsit kell keresned a reptéren, ezért a pasik a hibásak. A reptéren mindenki ideges, keresi a helyét, késés értetlenkedés stb. Ha valahol, a reptéren tervezheted hogy nem az előzékenység lesz az elsődleges szempont senkinek. Se pasinak se nőnek. Ha ezt idáig nem tudtad most elmondom neked. Babakocsis apukát vagy családot nem fedeztél fel? Miért csak a babakocsis anyukát kell előre engedni? Most kérdezem azt: mi van veletek nők? Miért nem előre gondolkodtok? Mindezeket nem hímsoviniszta pasi ként írom, csak hát elég érdekes a hozzászólásod. Egyébként ha tehetem segítek mindenkinek (nőnek pasinak egyaránt)

furo80 2019.08.26. 09:38:02

Ha egy erös, önálló nönek vallod magad, akkor miért várod el a gesítséget, a buszba bepakoláskor, a kipakoláskor, a becsekkolásnál, leszállásnál, taxiba berakodáskor, ... ? Bár téged ez nem zavar, de akkor mégis miért született meg ez a poszt?

Csikkszereda 2019.08.26. 09:38:15

Kicsit árnyalnám a képet. Feminizmus ide vagy oda, nem az izmusok mozgatják a magyar emberek gondolatait, de nyugatabbra sem amúgy. Sajnos 2019-ben nem lehet arra számítani, hogy mások ismeretlenül is a segítségünkre siessenek. Láttam fiatal lányt eltört lábbal, mankóval egyedül leevickélni a buszról, idős embert gurulós szatyorral a 3-as villamosról leszállni, kismamát babakocsival egyedül utazni. Mindegy, miért szorulsz segítségre, nyisd ki a szád és kérj meg valakit, akiről feltételezed, hogy segíteni is fog. A másik fele, hogy sok férfi azért nem megy oda (pláne egyedül utazó) nőhöz és ajánlja fel a segítségét, mert sok nő egyből azzal válaszol még egy egyszerű "segíthetek?" kérdésre is, hogy van pasija és hagyják őt békén. A feminizmus arról szól, hogy mindenki, nemtől függetlenül egyenlő. Én békén hagylak, mert nem fejezted ki az igényed arra, hogy a feladatot, amit felvállaltál, amikor 27 kilónyi cuccot pakoltál egy bőröndbe, segítséggel oldanád meg. Ha kifejezed a szándékod, akkor lesz olyan, nem is egy, aki segít neked. De amíg nem nyitod ki a szád, addig mindenki feltételezi rólad, hogy érted, mi zajlik körülötted, tisztában vagy a helyzettel és alkalmazkodsz a körülményekhez, ergo egyedül szeretnéd felemelni a saját poggyászod. Arról már nem is beszélek, amikor nem anyuka, hanem apuka utazik egyedül a kenguruban ülő babával a tömött villamoson, buszon, és egy 20-as, 30-as nő sem adja át a helyét. A hely átadás nem a nőnek vagy férfinak szól, ha kisbabával utazik, hanem a ténynek, hogy magatehetetlen személy közlekedik. Ennek ellenére remekül tudnak mosolyogni az ülésből a 25-ös leendő honanyák, és valószínűleg rohadtul csodálkoznának, ha vészfékezéskor a baba megsérülne. Persze apuka is kinyithatja a száját, hogy ugyan adja már át a helyét Mancika, de ugye arról volt szó, hogy semmit nem várhatunk el csak úgy a józan ész/udvariasság jegyében a másiktól.

teéjesenmindegy 2019.08.26. 09:38:29

Mondogasd magadnak, hülye posztoló: A pasik elbírják a bőröndöt? metoo.

Az apokalipszis lovasa 2019.08.26. 09:39:01

"Azt sem szeretném, ha minden másfeledik komment arról szólna: ezt hozta a feminizmus. "

Pedig így lesz. Strong independent women, metoo, mikroagressziók, szép új világ.

qwertzu 2019.08.26. 09:39:25

@rezsöatya: Tessék.

@poszt: Ezt hozta a feminizmus. Meg a #meetoo. Az hogy hozol egyedi eseteket, attól a tendencia még általános. Én tegnap segítettem egy őreg nőnek felvinni a csomagjait a lépcsőn, de attól még az ilyen fajta segítség, pláne az önkéntes "nem kért" segítség bizony kiveszőben van.

gyéef 2019.08.26. 09:39:36

Akkor hogy örüljél: igen, ez a női egyenjogúság, amiért annyit harcoltatok. De ha egy férfi nekiállt volna pakolni helyetted, mindjárt másról szólt volna a poszt, jött volna a jajveszékelés, hogy ez szexuális zaklatás. Remélem tetszik a szép új világ, egyétek meg amit főztetek.

sure_shot 2019.08.26. 09:39:48

Én biztos segítettem volna, csak azzal vagyok elfoglalva, hogy talpraálljak, mert a válás eléggé kicsontozott. A volt nejem lecserélt egy sokkal jobb partira. Ügyvéd a fiatalember:D Nem buktam sokat csak egy 30 millát. De segítek, szívesen:)

Amadeo 2019.08.26. 09:41:10

- Pasi megközelítés:
Ha feminizmus van, akkor ugye ez logikus - lassan be is perelhetne ha hozzálépve segítséget ajánlanék, mert félreértené, inkább nem. Ha nincs feminizmus (mert "aki ismeri az országot, amiben élünk, az tudja") akkor meg tán ehhez kéne alkalmazkodni, és nem egyedül (értsd: pasi nélkül) kószálni dög nehéz bőröndökkel a veszélyes és nehéz világban.

- Semlegesebb megközelítések:
Egyébként a kulcsmondat valószínűleg itt van, ezen kéne Patríciának elgondolkozni: "Inkább csak halkan mondom, elég sokat bírok, amint látszik is". Ha az látszik rólad (azt láttatod magadról) hogy nincs szükséged segítségre, ne csodálkozz ha nem kapsz segítséget.

//Továbbá "néma gyereknek anyja se érti a szavát" - az nem jutott eszébe hogy egy kedves félmosollyal segítséget kérjen???//

chrisred 2019.08.26. 09:44:53

@Csikkszereda: "A feminizmus arról szól, hogy mindenki, nemtől függetlenül egyenlő."

Inkább arról, hogy mindenkinek egyenlő jogai vannak. Az udvariasság nem kötelező, éppen az benne a gesztusértékű.

chrisred 2019.08.26. 09:45:28

A témáról: tapasztalatom szerint a reptéri csekkolásnál mindenki a saját csomagjaival van elfoglalva, azzal tolong egymás hegyén-hátán, és gyorsan túl akar esni az egészen. Ezért a konkrét szituáció átélésének hiányában nem tudom be égbekiáltó bunkóságnak a történteket.

tpl 2019.08.26. 09:49:12

Nem értem, hogy az index hogy rakhat ki a főoldalára ilyen közhelyes semmit?!

Kedves hölgyem!

1. Jól tudjuk,hogy a kollektiv megvádolása egy csoportnak hova vezetett a második világháborúban. Ne tegye!
2. Miért csak a férfiaktól várt segítséget?! Talán a ő felelősségük az Ön tulmeretezett bőröndjeinek a cipelése?
3. Ha segítség kell, szóljon! Ne várja el nemi alapon,hogy önt kisegitik.
4. Az ilyen posztok lavinaként indítják el a férfigyűlölő posztok posztok irását. Az 1.pontban írt kollektiv hibáztatás (netán kollektiv bűnösség) nem jó dolog, rossz felé visz. Elhiheti,hogy nem tartana sokaig a nőkről is posztolni hasonlóan kollektive felelősségrevonást. Ezt is jó elkerülni. Ön ehhez egy kifejezett magaslabda.

chrisred 2019.08.26. 09:49:21

@csüngőhasú norvégbáró: "a nők nevelték ki a közömbös férfiakat"

Éppen az a gond, hogy nem férfiak.

2019.08.26. 09:53:56

@valasz a KE-nek: Legyen. És udvariasság is.

midnight coder 2019.08.26. 09:54:05

A csajok évszázadok óta harcolnak azért hogy egyenlõk legyenek. Ez megjelenik minden vonalon, a munkahelyi kvótáktól a popkultúráig, lásd különféle filmek a Star Warstól a Szellemirtókig. Most meg az a baj, hogy egyenlõként kezelik õket...

teéjesenmindegy 2019.08.26. 10:01:39

@chrisred: "Inkább arról, hogy mindenkinek egyenlő jogai vannak."
Na, ezt gondold újra. Amikor a svéd (vagy valami másik észki genderterhelt) picsa kifejezetten olyan széket tervez, hogy a pasik ne tudjanak terpeszben ülni, mert az irritáló és kirekesztő, és fenyegető, akkor már szó sincs jogokról.

qwertzu 2019.08.26. 10:09:17

@chrisred: Imádom, ahogy a feministák folyamatosan keverik az egyenlő jogokat/lehetőségeket/eredményeket, mikor melyik kényelmes.

Most épp az lenne kényelmes, hogy egyenlő jogok vannak, de amikor nehezet kell emelni, akkor bátran odalép és felajánlja a segítségét.

"Éppen az a gond, hogy nem férfiak."

Aha, a férfiak keressenek ugyanannyit mint a nők, de keressen többet mint a barátnője, mert egy igazi férfi eltartja a családját.

A férfi végezze el a háztartási meló felét, mert nincs női meg férfi munka, de ha nehezet kell emelni, akkor az igazi férfi emel.

Stb...

clemens 2019.08.26. 11:39:29

Szerencsére a feminizmus elterjedtsége kis hazánkban nagyon csekély, ezért alaptalan az a "félelem" hogy pont egy öntudatos feministával találkoznék, ezért én nem habozok segíteni a rászorulóknak.
Tegnap 2 csajnak segítettem leszedni a bringát a vonatról, apró mosollyal megköszönték, aztán ki-ki ment a dolgára.

nnnnnnnn 2019.08.26. 11:39:35

Szerintem ez nagyon helyzetfüggő. Sok pasi azt gondolná hogy minek segítsen, már van gyereked, úgyse akarna tőled már semmit. Másrészt a szituáció lehet túl gyorsan zajlott le és mire valaki kapott volna az alkalmon hogy segítsen, Te már megoldottad a dolgot. Harmadszor a nagyvárosi emberek nem igazán segítik egymást. Legalább is sokkal kevésbé mint vidéken. Így szocializálódtak, kevés emberi kapcsolatuk van, nem érdekli őket a másik "nyomora". Én pl. ha nagybevásárlok a tescóban és látom hogy aki mögöttem jött csak 3-4 dolgot vett, akkor szólok neki hogy menjen elém, mert nekem úgyis lesz vagy 10 perc mire mindent felpakolok. Ezt rendszeresen szoktam csinálni. De azt még sosem tapasztalam volna, hogy ugyanezt megtette volna valaki velem vagy mással, pedig látják, hogy nekem csak egy cola van a kezemben például, ő meg ott áll előttem a tornyozott kocsival. Az emberek már csak ilyenek. Kevés ember van aki képes minden fizetség nélkül kedves lenni vagy tenni valamit ingyen egy embertársának. Szerintem ennek nincs sok köze a feminizmushoz vagy a politikához vagy akármihez. Annál inkább a nagyvárosiasodáshoz, az elidegenedéshez.

csüngőhasú norvégbáró 2019.08.26. 11:40:08

@qwertzu:

"Aha, a férfiak keressenek ugyanannyit mint a nők, de keressen többet mint a barátnője, mert egy igazi férfi eltartja a családját."

ez teljesen a helyén van. :D

munkahelyen a nők elvárják az előzékenységet, ajtónyitást a férfias viselkedést, sőt, nőnapra a virágot...

utána az ember fia névnapján, egyik SEM tudja a száját kinyitni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.08.26. 11:40:32

Nekem még egy nő sem jött oda hogy segítsen kereket cserélni.

fuszujka 2019.08.26. 11:43:35

Az összes metoozós meg egyenjogúságról ironizálós f.szkalapnak (függetlenül a sztoritól):
32 éves, életerős, férjezett nő vagyok. Ha meglátok egy 85 éves embert, legyen az akár nő, akár férfi, aki szemmel láthatóan alig vonszolja a szatyrát fel a lépcsőn, megkérdezem, hogy segíthetek-e neki és ha kell, segítek. Sőt volt már, hogy férfinek adtam át a helyemet, mert el volt törve a keze, és ne álljon már úgy a villamoson.
Közben nem gondolok arra, hogy jaaj persze, a gyenge szerencsétlennek segíteni kell. Egyszerűen segítek.
Annak, hogy te segítesz valakinek aki rászorul, semmi köze nincs ahhoz, hogy az illetőnek joga van-e egyébként ugyanannyi fizetést kapni ugyanazért a melóért, vagy hogy nem egy 12 éves kis sz.ros vagy, akire állandóan főzni kell meg a koszos alsógatyáját összeszedni vagy a zsepiket kiszedegetni a nadrág zsebéből, hanem elvileg egy felnőtt ember, és te is ugyanúgy kiveszed a részedet a háztartásban, mert elvileg egyenlő felek vagytok.
Ha nem veszed észre, vagy észreveszed, de nem érzed magad erősebbnek mint az, akin látod, hogy alig bírja el a csomagot, nem segítesz. Ennyi.
Sajnálom, hogy anyátok nem tanított meg az alapvető felnőtt viselkedésre, és csak remélni tudom, hogy a feleségeitek a fiaitoknak megtanítják.

I_Isti 2019.08.26. 12:08:57

@fuszujka: Egyszer egy igazi kocsma ajtajában az egyik kolleganőm majdnem föllökött, amikor én akartam először belépni... :)
(Jó, nem késdobáló volt, de nem is vendéglő, hanem rendes kocsma.)

Burgermeister 2019.08.26. 12:09:21

Duborog a nemek kozotti egyenloseg es a femnizmus! Tessek tudomasulvenni es apukat is vinni nyaralni nem pedig picsogni!

Cecan Basescu 2019.08.26. 12:37:12

@fuszujka: Mondjuk azt is egy kezemen meg tudnám számolni, hány hozzád hasonló nőt láttam vagy aki csak egy babakocsis nőt felsegített volna a villamosra (most itt nem a manapság divatos 150 centis 40 kilos kisbabákról beszélek). De azért örülök, hogy kijutott a végére egy kis férfizés, mert végül is ezzel építesz hidat a két tábor közé. Ja nem.

midnight coder 2019.08.26. 12:37:40

@fuszujka: Nem érted. Alapvetõen arról van szó, hogy mondjuk 40 éve, ha egy nõnek egy férfi felajánlotta a segítséget, akkor azt megköszönték, vagy udvariasan elutasították. Ma pedig jó eséllyel tolakodásnak, esetleg tolvajlási kísérletnek tekintik a dolgot, esetleg még jól ki is kérik maguknak. Ezt pedig mi a fenének vállalná be valaki egy vadidegennek, ha simán el is sétálhat melletted? Ergo változtak a szabályok, ezek a dolgok ma már nem mûködnek automatikusan, ha valamit akarsz azt bizony kérni kell.

Nancsibacsi 2019.08.26. 13:22:36

@fuszujka: Szerintem aki ott volt férfi és esetleg elbizonytalanodott, hogy talán segítenie kellett volna most megnyugodott, hogy helyesen cselekedett. Gondolom ez az agresszió virít rólad, ezért kerül el aki csak tud.

Karipapa01 2019.08.26. 13:55:10

Van egy történetem, lehet röhögni. Egy 30-40 közötti hölgynek (a dekoráció miatt nem tudtam pontosan saccolni) nem indult az autója. Éppen mentünk volna a két batátommal a kocsmába egy pohár sörre, amikor odaszólt hogy "Emberek nem segítenének? Meg kell tolni." Hát jó, segítsünk, ha már ilyen szépen kért. És toltuk egy kb 100 méter hosszú zsákutcában a végén parkolóval. A kocsi indult is volna, csakhogy egy-két fordulat után mindig lefulladt. Amikor már csak kb 10 méter volt hátra szóltam a nagyságának, hogy engedjen oda, ő meg hátul segítsen tolni, mert a parkoló után nincs tovább. Felháborodott, hogy mit képzelek én, hogy ő autót fog tolni??? A barátaim röhögtek. Na mindegy, tolta, de nagyon duzzogott :D Kb. 3 méter után beindult a motor, behúztam a kéziféket és kiszálltam. Így köszönte meg:"Csak szerencséje volt". Beült, elindult volna BEHÚZOTT KÉZIFÉKKEL :D le is fullasztotta. Na akkor újból! Ismét beindult a motor, megfordultam az autóval de már nem húztam be a kéziféket. A hölgy beült, és köszönetképpen azt mondta:"Szerencséjük, hogy nem volt itt a férjem! Ő be tudta volna indítani!" és elhúzott. Hogy nekünk aznap tényleg mekkora mákunk volt!!! :D :D

2019.08.26. 14:15:45

Ennek semmi köze a feminizmushoz. A mai modern társadalomban közmegegyezés, hogy kétféle idegen embernek segítünk:
1. Aki kéri a segítséget.
2. Aki láthatóan bajban van, de magatehetetlen, ezért 1-es pont kizárva.

A posztoló esete nem tartozott a 2-esbe, ezért pusztán kérnie kellett volna a segítséget.

Hangsúlyozom, ez a közmegegyezés teljesen helyénvaló, hiszen nagyon sok ember nagyon sok helyzetben nem szereti a kéretlen segítséget, még a felajánlását sem.

Csak Norris 2019.08.26. 14:16:23

@fuszujka: "Annak, hogy te segítesz valakinek aki rászorul, semmi köze nincs ahhoz, hogy az illetőnek joga van-e egyébként ugyanannyi fizetést kapni ugyanazért a melóért, vagy hogy nem egy 12 éves kis sz.ros vagy, akire állandóan főzni kell meg a koszos alsógatyáját összeszedni vagy a zsepiket kiszedegetni a nadrág zsebéből, hanem elvileg egy felnőtt ember, és te is ugyanúgy kiveszed a részedet a háztartásban, mert elvileg egyenlő felek vagytok."

Ez gondolom saját tapasztalat. Mert te rosszul választottál, nem ilyen az összes pasi. Nekem inkább önellátó egyedülállók vannak az ismerettségi körben, de nem egyet ismerek aki házasságban él, és nincs ideje a házat és az autót karbantartani, mert a házimunkában kiveszi a részét (kb. 100%-ot), de a "hercegnö" ugye nem cserél olajat, de a mosógépet sem indítja el.

rezsöatya 2019.08.26. 14:50:23

@Burgermeister: olyanrol hallottál már, hogy egy (esetleg) elvalt no is megy nyaralni a gyermekével?

rezsöatya 2019.08.26. 14:50:50

@I_Isti: @qwertzu: (most ertem vissza, itt a hanyatlo/rothado szabad vilagban neha dolgozni is szoktam! :-) ).

Latom, ahogy varhato volt, kapott a posztíro mindent...
@I_Isti: remek volt a kisfiad figyelmének elterelese, nem nagyitottad fel az esetet. Igy valoszinuleg csak te emlekszel mar erre, benne nem hagyott nyomot.

Szoval, az eset, ami nekem eszembe jutott a cikkel kapcsolatban, hogy ha ott vagyok, valszeg segitek, mint minden hasonlo esetben szoktam (szerintem neveles kerdese). ANNAK ELLENÉRE, hogy belefutottam mar olyanba, amitol nyugodtan azt mondhatnám en is, hogy "na ja, nők!". Csakhogy nem altalanositok, mindket nem eseteben vannak ilyenek is, meg olyanok is.
Tortent, hogy (kozponti zar ide-oda), kinyitottam a holgynek az auto ajtaját, mire kaptam egy leb..szást, hogy "en is ki tudom nyitni!" Hasonlo szitu volt egy bejáratnal is (masik nonemuvel), szoval igen, a segitokeszseget lehet maskepp is felfogni...

2019.08.26. 14:51:12

@nnnnnnnn:
Én meg minden esetben visszautasítom akár egyetlen termékkel is, hogy mások előre engedjenek a sorban. Ugyanis nem tartom ezt igazságosnak. Van egy bejáratott rendszer, aki előbb ér oda, előbb szolgálják ki. Ha az áruház csinál gyors sort a kevés árut vásárlóknak, akkor legyen. De nem szeretem ha valami téves logika alapján önhatalmúlag ezt felülírjuk. Az, hogy kinek mennyire fontos gyorsan sorba kerülnie, nem azon múlik mennyi árut veszel, és nem dolgod megítélni, hogy kinek fontosabb. Késtem már le vonatot, még az online jegyvásárlás bevezetése előtt, mert a tolakodónak fontosabb volt és szóhoz jutni nem volt időm, olyan agresszíven nyomta.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.08.26. 19:09:13

Én segítenék, de nem akarok szexuális zaklatási ügybe keveredni..Hátha a hölgy közeledésnek venné, meg mindenféle hátsó szándék meglétét feltételezné.:) Egy hazai femináci szerint nem kell a nőket előre engedni, hanem a jobb kéz szabályt kell alapul venni az ajtó előtt is..

kocsmagomba 2019.08.26. 19:09:32

Kortól, nemtől, egészségi állapottól, pártállástól, csillaghullástól függetlenül segítek a környezetemben lévőknek, ha:
1. Segítséget kér.
2. Láthatóan nem boldogul valamivel.
3. Nem utasítja el. (megkérdezem előre)
4. Valóban tudok is segíteni.
A többi blabla.

kocsmagomba 2019.08.26. 19:09:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Nekem még egy nő sem jött oda hogy segítsen kereket cserélni."
Csak gumit? :)

@Utó Pista:
"Apuka merre jàrt?"
Ott volt. A bőröndben. :)

Csak a yamaha 2019.08.26. 19:10:10

@csüngőhasú norvégbáró: Úgy ahogy mondod,szóról szóra így van..

Emmett Brown 2019.08.26. 19:10:35

@Zabalint: a sorbanállás az külön misét is megér.

A túlnyomó többség nem érti hogy miért nem választok két látszólag egyforma méretű sor között, és csak akkor állok be, amikor látszik hogy melyik végez előbb.

ételizésítő 2019.08.26. 19:11:38

@csüngőhasú norvégbáró:
"az ember fia névnapján, egyik SEM tudja a száját kinyitni"
Szerintem elvárni a női munkatársaktól a névnapi szopást azért irreális. Még úgy is, hogy sorsolják ki, ki legyen az az egy.
Rosszul persze nem esne, pláne hogy egy csomó névnapom van évente.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
És egy vietkong sem hívott még niggernek. :-)

@fuszujka:
Szegény férjed, elég szar lehet neki.
Ezt a koszos alsógatyát meg nem értem. Felétek nem ismerik a vécépapírt, vagy csak a használati módját nem? Tudtad, hogy nem vécédísznek lóg a kagyló mellett, és azért árulják a boltban nagyobb csomagokban, mert időnként elfogy, és nem a természetes kopás miatt?

"Sajnálom, hogy anyátok nem tanított meg az alapvető felnőtt viselkedésre"
Ahogy látom, téged sem.

@Nancsibacsi:
+1

@Karipapa01:
Mázlisták! :-)
Bár erről mindig eszembe jut az az évtizedes reklám (nem tudom, mit reklámoztak), amikor csaj áll a szűk utcában, autó nem indul, mögötte férfi dudál, mire a csaj kiszáll, hátramegy, és szól a férfinak, hogy Uram, beindítaná az autómat? Én addig majd nyomom a dudáját.
(Sajnos, a választ nem mutatta már a reklám, nekem a dudanyomásra - nőnek - lett volna frappáns válaszom.)
Velem olyan fordult elő, hogy egy pláza parkolójában jött oda egy csaj, hogy tegyem már hátramenetbe a kocsiját, mert nem tud kiállni a parkolóból, kölcsönautó, és nem tudja, hol van benne a hátramenet. :-)
Mondtam, hogy mivel nem ismerem a típust, én sem, de pár próba után tutira meglesz (olyan sok lehetőség nincs - Golf volt, le kellett nyomni a váltót, aztán bal szélre és előre, mint a Zsigulinál; a csaj a lenyomásnál akadt el, erre nem gondolt, lenyomás nélkül meg minden kapcsolatható fokozat előre vitte). Meg is lett.
Mondjuk ő legalább megköszönte.

@Zabalint:
Tudod, létezik olyan, hogy logika. Pl. hogy mire a másik kipakolja a szalagra a kosarából a cuccokat, te a saját 1-2 termékeddel már két kerülettel odébb jársz. Azaz ő nem veszít egy másodpercet sem, te viszont akár negyedórát is nyersz. Én szoktam ilyet, mindkét irányban. Bár adni többször.

ételizésítő 2019.08.26. 19:12:10

@Lord_M_:
"természetesen:
“ha én ott lettem volna, biztosan segítettem volna”
bocsánat, szarkazmus, irónia némi cinizmus."

Ha elég jól néz ki, meg kinéz belőle egy kósza dugás 1%-os esélye valamikor hazatérés után, akkor én is, simán.

@morden2:
Jaja, baszott már le engem nő az egyenlőségre hivatkozva, mert előreengedtem az ajtóban. Buszra felszálláskor is.

@csüngőhasú norvégbáró:
Hát Japánban mondjuk régen sem igazán tekintették embernek a nőket.
Annyira, hogy még külön nyelvi sztenderdet is használnak a nők, mint a férfiak.
Szóval nem a legjobb példa.

@Csikkszereda:
+1

@tpl:
Másrészt bőröndcipelésre vannak fizetett emberek, hordár a nevük. De ha a cikkbeli liba felajánl egy 500-as a taxisnak, biztos az is segít neki. Persze a picsogó picsák mindent ingyen várnak el, és persze önkéntes alapon. Hát a nagy lófaszt (azt persze ingyen és önkéntes alapon, amíg a lovak még nem járnak pereskedni a bíróságra).

@clemens:
Hát én is segítettem már a Szigeten felrakni leesett és beszorult láncot biciklis lánynak, pedig nem kért meg. De azért elég kétségbeesettnek tűnt, ahogy nézte a cangát.
Szerencsére egy arra járó barátomnál volt egy olyan zsebszerszám, amin van apró kombinált fogó is, mert anélkül a beszorult láncot az isten nem szedte volna ki. És tényleg nem vártam többet egy köszönömnél, pedig felajánlotta, hogy meghív mindkettőnket (a barátomat is) egy sörre.
Eddig még nem perelt be zaklatásért. De lehet, hogy csak azért, mert nem vagyok híres.

@nnnnnnnn:
"De azt még sosem tapasztalam volna, hogy ugyanezt megtette volna valaki velem"
Velem már tették meg. Nők mondjuk még soha. Pedig ők hivatkoznak lépten-nyomon az EQ fontosságára.

inteligencs elenzeki 2019.08.26. 19:12:31

@csüngőhasú norvégbáró:

"A magyar többsége eleve bunkó, manapság megkeseredett agy-mosott is. Otromba, szemét nép lett."

Rohadt antiszemita !

Nemrég bizonyították be, hogy Izrael után, nálunk a legnagyobb sémi genetikai jelenlét, a lakosság körében.
Tudod te kiket szidsz ?

2019.08.26. 20:08:50

@Emmett Brown:
Hát igen, Magyarországon nem tudják értelmezni azt, amikor egyetlen sor áll több pénztárhoz.

fuszujka 2019.08.26. 20:09:03

@ételizésítő: Én meg a feleségedet sajnálom ha te nem tudsz róla, hogy a ruhákat váltogatni kell, mert nem öntisztulók és az izzadságod valamint a lehámló bőrréteged megülnek a textilszálak között.

@Csak Norris: az én férjem pont hogy segít. :) Amit írtam, az itt kommentelőknek céloztam, mert már baromira felmegy a pumpa bennem, amikor ilyen cinikus kommenteket olvasok.

@Nancsibacsi: figyi ha nem tudod elviselni a igazságot, és rögtön bekapcsol a védekező mechanizmusod, én arról nem tehetek. Nekem amúgy nincsenek rossz tapasztalataim a segítés terén, mert pl terhességem alatt kivétel nélkül átadták a helyet (sokszor férfiak), amúgy meg nem nagyon volt még hogy ne bírjam el a csomagomat. Ezek a cinikus "haha most akkor kell a nőknek az egyenjogúság, de azért elvárják a segítséget" típusú megnyilvánulásokat viszont már marhára nem tolerálom.

@Cecan Basescu: én totál nyitott vagyok az értelmes párbeszédre, de mint itt fentebb írtam, már marhára nem tolerálom ezt az infantilis pocskondiázást, amit az itt lévő kommentek nagy része jellemez,

Szaktanár 2019.08.26. 20:33:17

@Emmett Brown: mondjuk ezt is át lehetne hidalni egy közös, "elosztó" sorral, ahonnan az éppen felszabaduló kassza fogadja az embert. a csodálatos nem az, h erre még mo-n nem jöttek rá, hanem az, h külföldön már régóta működik, és még csak lemásolni sem tudták otthon.

Szaktanár 2019.08.26. 20:33:48

@Zabalint: "Én meg minden esetben visszautasítom akár egyetlen termékkel is, hogy mások előre engedjenek a sorban. Ugyanis nem tartom ezt igazságosnak. Van egy bejáratott rendszer, aki előbb ér oda, előbb szolgálják ki. "

hát akkor te szimplán csak nem vagy normális barátom, és nulla szervezési érzéked van :) képzeld el, ha az étteremben is csak akkor ehetnél meg egy levest, ha az előtted 2 perccel érkezők már végigették a teljes menüt...

Gonoszgólya 2019.08.26. 20:43:33

Feminácik.
Metoo.
Egyenjogúság.
Szexizmus.

Szóval ne nyivákolj bazmeg, old meg egyedül. Fene azt a kurva szexista pofádat! NE KÖVETELJ ELŐJOGOKAT, CSAK MERT NŐ VAGY!!!!!

Ezt akartátok, hát tessék, amit akartatok, az így működik!

megvagyhadnagy 2019.08.26. 21:13:21

@Szaktanár: Nálunk a Media Marktban működik.

Lady Scarlett 2019.08.26. 21:13:25

Hát...Én mást tapasztalok. Amikor terhes voltam a 9 éves kissráctól kezdve a 80 éves papókáig mindenki ugrott ha felszálltam egy járműre. Amikor babakocsival tologattam a fiam, a HÉV‐re szinte soha nem én emeltem fel a kocsit. Volt hogy hárman álltak ott mellettem és engem is felhúztak jóformán a HÉVRE. Igen férfiak, fiuk, idős bácsik. Valamelyik nap egy vagy két hete béna voltam nem kapaszkodtam a buszon. Elindult és én majdnem hanyatt estem. 2 pasi kapott el és én majd el süllyedtem szégyenemben. De csak az aggodalmat láttam rajtuk, meg azért is bocsánatot kértek hogy biztos túl erősen kaptak el. Azt se tudtam, hogy köszönjem meg nekik. Hozzáteszem nem vagyok egy Pamela Anderson. Inkabb egy Emma Thompson. Kb. Egy picit fiatalabb kiadásban. Szóval a kinézetem a semmi különös kategória. Megis csak jót mondhatok a pasikrol akikkel én összefutottam. A terhessegem elott, alatt és utána azóta is.

Oshumare 2019.08.27. 07:12:46

@Zabalint: "Én meg minden esetben visszautasítom akár egyetlen termékkel is, hogy mások előre engedjenek a sorban. Ugyanis nem tartom ezt igazságosnak. Van egy bejáratott rendszer, aki előbb ér oda, előbb szolgálják ki. "

Ez a te dolgod, de szerintem marhaság... Én, ha sok mindent vásárolok, a mögöttem lévő meg egy-két dolgot, rendszeresen előreengedem, és ha más felajánlja ezt, akkor én is elfogadom... a dolog miértje egyszerű:

-aki keveset vásárol, végez a pénztárnál mondjuk 20 másodperc alatt, aki meg sokat, az 5 perc alatt. Ha előreengedjük a keveset vásárlót, vesztünk 20 másodpercet, ő pedig nyer 5 percet... Kettőnk összesített haszna 4 perc 40 másodperc...
ha legközelebb fordítva áll elő ez a helyzet, és ő enged előre, akkor én nyerek 4 perc negyven másodpercet...és ő veszt 20 másodpercet...

Tehát két vásárlás során összesítve mindketten nyerünk 4 perc 20 másodpercet ahhoz képest, mint amit a helyhez való ragaszkodást jelentene...
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy gesztust kapni és gesztust tenni eleve jó érzés, növeli a közbizalmat és a csoportkohéziót, kapcsolatot épít.

Persze a dolog nem kötelező, csak ésszerű és helyes. A konvenció úgy működik, hogy az elöl lévő ajánlja fel, a mögötte lévő pedig dönt arról, hogy igénybe veszi-e a felajánlást. Ebben semmilyen kényszer nincs.

Arcade Macho 2019.08.27. 07:13:08

en anno szoktam segiteni a repteren a borond lesegiteseben kiscsajoknak amikot lattam hogy rakeszul akkor ELOTTE leszedem es eleje is rakom, hogy ne erolkodjon
erre egyszer par koreai kiscsajnak kaptam le a borondot es raktam volna le eljuk, amikor a kiscsaj a borondbe kapaszkodott es szinte kitepte a kezembol
nos azota en nem segitek senkinek csak ha elotte specifikusan megker ra

Treff Bubi 2019.08.27. 07:13:15

Én is eléggé ambivalens módon állok a dologhoz. Engem még udvariasságra, előzékenységre, stb.stb. neveltek, és az utóbbi 5-6 évben kezdem felülbírálni a szüleim értékrendjét. Ma már úgy vagyok vele, hogy egy láthatóan egészséges, jó fizikai állapotban lévő idegen kezéből nem fogom hős lovagként kirángatni a tárgyat, amivel küzd, csak mert más kromoszómapárt kapott a természettől, mint én. Ugyanakkor fel szoktam ajánlani a segítségemet olyan férfiaknak, akik viszont egyértelműen problémás helyzetben vannak - láthatóan nehezükre is esik elfogadni, mert a férfi ugye mindent csináljon meg ügyesen, önállóan. Változik a világ, sok régi beidegződést érdemes átértékelni. "Hova tűntek a lovagok?" kérdi sok nő csalódottan, hát kérem ugyanoda, ahova a védelemre szoruló finom úrhölgyek. Nagyjából kihaltak, vagy legalábbis nagyon kisebbségbe szorultak és ez nem feltétlenül rossz, csak ha valaki a mindennapjait úgy tervezi meg, hogy majd biztos lesz egy jó fej pasi, aki ugrik a megfelelő pillanatban, akkor lehet hogy több csalódás éri, mint régebben.

Nancsibacsi 2019.08.27. 07:14:21

@fuszujka: Nem tudom milyen igazságról beszélsz mikor általánosítasz - a "minden férfi" meg hasonló mondatok ugyebár mindig hamisak. Amiről itt szó van az a visszataszító, alpári stílusos, ami miatt sokan sajnálják a férjed (akkor is ha már elvált, akkor is ha előtte áll). Teljesen érthető hogy senki se segít neked, mert ahogy 3 mondatokból, úgy valószínűleg 3 gesztusodból is lejön mindenkinek, hogy kivel áll szemben. Tudod a normális emberek alapvetően a normális embereknek szokták segíteni, nem azoknak akik eleve magas lovon ülnek, ráadásul onnan is csak köpködnek folyamatosan. Pl. a feleségem tuti váltott volna 2 szót valamely apukával vagy gyerekével a közelében, és kérnie se kellett volna hogy segítsenek neki. De ha mégsem kapott volna segítséget, akkor se hisztizte volna ezzel tele az internetet. Mondjuk nem is feminista, simán csak egyenrangú partner - ez is tény.

VT Man 2019.08.27. 07:15:03

@fuszujka:
"te is ugyanúgy kiveszed a részedet a háztartásban, mert elvileg egyenlő felek vagytok."

Ezzel egyetértek.

De tegye fel a kezét az, akinél az asszony csinálja a fűnyírást.
Ha megkérdezed, hogy miért, akkor az a válasz, hogy "mert az férfi munka". Mint ahogy az autó szervízbe vitele is. Meg sok más.

El kell osztani a feladatokat, de ez nem azt jelenti, hogy mindenki minden feladatot 50-50%-ban csinál.

cm121 2019.08.27. 12:19:46

1. Régen alapértelmezés volt a segítség - akár kéretlenül is - a nők felé, mert ugye ők az ún. gyengébb nem. Ez egy klassz rendszer volt, mindenki tudta a helyét. Ma a nők már vájárok, traktorosok, thai boxosok, osztályvezető főorvosok és bankigazgatók. Nem értem, mi az a minőségük/jellemzőjük/attribútumuk ezeknek a nőnemű embertársaknak, akik felé ilyen ún. udvariassági gesztust kellene tenni, már csak úgy a nemük miatt, hiszen annak nincs (elvileg nem szabad), hogy jelentősége legyen, mert ugyanazokra a dolgokra (előléptetés, szavazati jog, kiküldetés stb.) jogosult mint én vagy más hímnemű/férfi kolléga.
2. Ha egy embertársam (lehet akár nőnemű is) kéri(!), akkor segítek bőröndöt emelgetni. Ha a nőnemű embertársam szexuálisan nagyon vonzó, és cserébe akár csak egy fél/egész mosoly/egyéb gesztus megkapása miatt úgy érzem, jobb nekem, akkor az erőlködését látva/megelőzve felajánlom a segítségemet, különben nem lépek. Miért tenném? Egyenrangúak vagyunk. Nem?

ételizésítő 2019.08.28. 09:58:50

@cm121:
Baszd meg, Magyarországon férfi vájárok sincsenek már, nemhogy nők. Téged elfelejtettek értesíteni, hogy megszűnt a bányászat?

ételizésítő 2019.10.02. 20:05:09

@fuszujka:
Felén már kitalálták a mosógépet, és mindent kimos. Válogatás nélkül. Tudom, mivel én is szoktam mosni vele.
A te férjed viszont eléggé szánni való, hogy egy ilyen hülye sárkányba oltott buta liba jutott csak neki, min te.

@Lady Scarlett:
Én szívesen segítenék neked helyesírási kérdésekben. Lenne mit.

Tartalom 2019.11.17. 20:18:05

#metoo. Irónai: Az összes férfi dögöljön meg, de azért előtte cipelje a táskámat... Utána dögöljön meg.

Lesz még Magyar Köztársaság 2019.11.18. 17:12:28

@Sir Galahad: "Teljesen nyilvánvaló, hogy ez a feminizmus következménye..."

Nem, te fideszpatkány, ez a regnáló hatalom reakciójának a következménye. Orbán elbutította a népet, ennek következménye a társadalmi szolidaritás lassan teljes hiánya. Asszony a konyhába való, tudod...sulykolják eleget. Az asszony csak ne akarjon csekkolni sehova, ne várja el, hogy segítsenek nehéz bőröndöket pakolni. Üljön otthon és várja férjét meleg vacsorával.
süti beállítások módosítása