Létezik egy márka, amelyről nem sokan tudnak itthon. Pedig Meghan Markle, Cameron Diaz, Bradley Cooper és Hugh Jackman is ezt használja. Nekem szerencsém volt megismerni az Éminence brandet, amely 10 egymást követő évben nyerte el a kedvenc bőrápolási márka díjat. és amelyet Ausztráliától Kanadáig vásárolnak a szépülni vágyók. Egyébként, mint sok minden, ez is magyar. Most el is mesélem nektek a cég történetét, mert hihetetlenül tanulságos, inspiráló és egy magyar testvérpár áll mögötte. Gyertek velem és Boldizsárral!
Ez a mese Magyarországon kezdődött, sok-sok évvel ezelőtt. Egy családba két fiú született. Attila és Boldizsár. Szépen cseperedtek, ahogy ez a szocializmus keretei között lenni szokott, ám egyszer csak hiba csúszott a gépezetbe. Kiderült, hogy a kisebbik fiú nem másban, mint leukémiában szenved. Így szinte beköltözött a Tűzoltó utcai gyerekklinikára. Aggódó szülei látták, hogy mivel etetik a beteg gyereket és úgy érezték, ha valami, hát ez nem jó. A kozmetikus nagyszülők és szülők a természetes dolgokban, táplálékban hittek mindig, így Boldizsárnak is azt igyekeztek adni az ápolás ideje alatt is. 3 évbe telt, míg a kisfiú meggyógyult, de az természet adta, jól gondozott zöldségek-gyümölcsök iránti tisztelete nem múlt el.
Aztán elérkezett a pályaválasztás ideje. A fiú úgy érezte, ő bizony nem akar más lenni, mint pilóta. Ám sajnos az orvosi vizsgálaton a szeme miatt nem ment át. Így édesanyja azt javasolta neki, mi lenne, ha megpróbálkozna a kozmetikus szakmával, ha már a nagymamája és ő is az? Így Boldizsár lett az egyetlen fiú az iskolában. A szakmát megszerette, mi több, küldetése lett az évek alatt. A Margit-szigeten dolgozott a szállodában, amikor egy szép napon egy kanadai-magyar hölgy jött be hozzá kezelésre. Az illető azt mondta neki: menjen ki Vancouverbe, mert ott bizony ezzel a magas tudással és jó fizimiskával igazi rock sztár lesz! Attila életében is ekkor jött el az a pillanat, amikor kiderült, mérnökként Kanada számára is tartogathat meglepetéseket. Tartogatott is, ugyanis egy nagy búcsú buli után meg sem álltak Amerika északi részéig. Csak ők azt nem tudták, hogy az ottaniak néha dobálóznak olyan mondatokkal, amelyet egyáltalán nem gondolnak komolyan. Így Boldizsár nemhogy rock sztár nem lett, de munkát sem kapott a hölgynél, a fiúk pedig youth hotelekben húzták meg magukat, ahol még arra is vigyázni kellett, nehogy ellopják a cuccukat, amíg a mosdóba mennek. Aztán támadt egy ötletük, lakás tulajdonosakat kerestek meg, hogy lakhatásért cserébe felújítják az ingatlanjukat. Attila mérnökként értett a falak kiveréséhez, átalakításához, Boldizsár pedig meglehetősen erős szépérzékével varázslatossá változtatta a szobákat. Így az első lakás három hónapos átalakítása alatt már volt hol lakniuk. Aztán beindult ez az üzlet, volt fedél a fejük felett, de még időbe tellett, mire az első, saját szobájuk rendelkezésre állt. Igaz, akkor jó ideig egy ágyban aludtak. Boldizsár ekkoriban pedig már a toronyházak hölgyeinek terjesztette, otthoni arckezelést vállal. Lassacskán beindult az élet, már saját munka is lett, de a fiúk édesanyja még mindig Magyarországról küldte az arckrémek, lemosók alapanyagait. Mivel nem véletlenül North Hollywoodban hívják Vancouvert más néven, ezt igyekezett a kisebbik fiú kihasználni. Nem a sztárokat kereste meg, hanem az őket szépítő stábot. Hiszen a celebek jönnek mennek, de a sminkes marad! Többek között az X-aktákat is feléjük forgatták tizensok évig és számos sztár élte ott a mindennapjait egy produkció készülte alatt. Cameron Diaz, Eva Longoria, Hugh Jackman is híve lett az Éminence-nek elnevezett krémeknek, radíroknak. Immáron saját termékeik voltak, amelyeket egy autóban utazgatva próbáltak a srácok eladni. Hol vették ezt, hol nem. Akkor a natúr és bio nem volt még akkora divat, ők jóval megelőzték a korukat. Aztán eljött a gazdasági válság 2008-ben, amely komolyan sújtotta azt a térséget. A kozmetikai cégek visszafogták a reklám költéseiket, ám ők úgy gondolták, megpróbálnak széllel szemben menni. Megnyomták a hirdetéseket és berobbant az üzlet. Híresek, világhíresek lettek. Ma már Ausztráliától Dubaiig több mint 50 országban vannak ott a krémek. Létezik egy közönség cikk jellegűbb vonal, amely jó nyolcvan százalékban tartalmaz natúr összetevőket. És a prémium line, ami csak organikus alapanyagokat tartalmaz, melyek a világ számos pontjáról kerülnek az üvegekbe. Ezek mind biodinamikus gazdálkodásból származnak. Ma már amerikai turisták sokasága zarándokol el Fülöpjakabra, ahol a cég bemutató farmja van. Itt megismerkedhetnek akár a kövirózsával, akár a citromfűvel, ami fontos összetevője ennek a vonalnak - ahogy én is tanulmányozhattam ezt tegnap.
A Demeter minősítést is elnyerték, amely nagyon, de nagyon szigorú elismerés ám, nem úgy, mint itthon a superbrands díjak. (Olyannyira szigorú ez, hogy még a labor falait is csak organikus mosogatószerrel moshatják le a kísérletek során) A bio kertészetben, Fülöpjakabon nem permeteznek mesterséges anyagokkal és a természetre figyelve nevelik a növényeket. Olyan íze van egy ott termelt epernek például, amit az életben nem ízlelt még az ember. De a felelősségvállalás itt nem áll meg. Az Éminence Organic Skin Care minden egyes eladott termék után ültet egy fát a világ valamely pontján. Boldizsár pedig létrehozott egy alapítványt, melynek segítségével organikus, vitamindús zöldségeket-gyümölcsöket visznek több országban is leukémiás gyerekeknek, hogy tényleg igazi, egészséges táplálékhoz jussanak a legnehezebb időkben. Az Éminence sorra nyeri a díjakat. És miért nem tudtunk mi erről a világhírű magyar kozmetikumról? Mert nem volt itthon hozzáférhető. A legkülönbözőbb pontjairól bolygónknak teremnek az alapanyagaik, de Kanadában van a központ. Innen tréningezik azokban a spa-kban a szakembereket, akik a márkával dolgoznak. Most az Aria Hotel Harmony Spa kozmetikus dolgozói vannak éppen "kiképzés" alatt, hisz áprilistól hozzáférhetőek az organikus, prémium vonal termékei, kezelései. (Ennek kapcsán találkoztam én is a most 44 éves Boldizsárral és látogattunk a farmra.) Akinek lehetősége van, olyan illatokkal összetevőkkel találkozhat, amiért igen hálás lesz a bőre. A Facial Recovery Oil-t különösen ajánlom, hálás lesz érte az arc, csoda olajakkal van tele. (Ez az egyik legnépszerűbb termékük)
És miről is szólt ez a történet? Két magyar fiúról, aki világgá ment, küzdött, nem adta fel és sok-sok év után sikeres lett? Talán erről. Talán arról is, hogy a pozitív életszemlélet milyen sokat segít abban, hogy az ember ne dobja a sutba az álmait és a negatív történésekből is erőt, inspirációt meríthetünk. Talán arról is szól az Éminence Skin Care sztorija, hogy a szülők valamit nagyon jól csináltak, ha két ilyen remek fiút neveltek. És talán arról is szól, hogy nagyon nem mindegy, mivel "eteted" a bőrödet, saját magadat, a természetes összetevők varázslatos ereje még Kanadában és Amerikában is hatásos, pedig ott tizenöt évvel ezelőtt csak a mesterséges dolgokban hittek. Ma már a natúrt és az organikusat keresi mindenki. Így arról is szól ez kicsit, hogy beérte a divat azt, amiben a magyar fiúk mindig hittek. Ma már pedig egy óriás cég viszi tovább az üzenetüket, küldetésüket. Mert igazán jól saját magával is, saját bőrében is csak az érezheti jól magát, aki összhangban él a természettel.