Sokan, sokfelé hívnak előadásokat tartani, más és más témákról. Az egyik állandó motívum, ami felmerül, a social média térnyerése és a: jó, de mit kezdjek az influencerekkel témakör. Ezért is gondoltam, írok erről egy picit. Kylie Jenner ugyanis bekerült a Forbes milliárdosainak listájába. Ezen van kiborulva boldog-boldogtalan, hisz Kylie csak 21 éves és ez még Mark Zuckerbergnek sem sikerült. És hogyan csinálta Kylie, aki ugye a legkisebb lány?
Teljesen másképpen, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Kylie először is híres lett, köszönhetően ugye a családjának és a valóságshownak. Mondhatnánk, hogy szinte a szemünk előtt nőtt fel, de ez inkább Győzike lányaira igaz. Nálunk nem ment real time-ban a Kardashian família élete. És igen, tudjuk, hogy anyuka nem véletlenül szivárogtatta ki a szexvideót Kimről, mert utána lett a világ egyik legismertebb hölgye a nővérke, majd robbantak be a köztudatba.
(Innen indult Jenner, így ismertük meg)
De a lényeg, hogy Kylie semmi mást nem csinált, csak volt. Pózolt, vicceskedett, megsértődött és postolt magáról. Ez az üzleti mozzanat pedig itt fogható meg, ezen a ponton. Ugyanis a korosztály, akiből, vagy aki által milliárdossá tett, tojik már a rég bevált sémákra. Nem olvas nyomtatott sajtót, maximum a postolt kép alá szépen berakja a virág alá a Vogue vagy Elle címlapját. Őt nem tudod borítón szereplő kozmetikai hirdetésekkel megfogni, nem tudod átvágni, nem tudod bemesélni neki, hogy mindennél jobban fog kinézni, nem érdeklik a szlogenek. Az anyukáját még meg tudtad fogni ezzel, de őket már nem. Ez a csoport az influencerekben hisz. Emberekben, aki valamiért szimpatikus neki. Tud azonosulni vele, avagy olyanná szeretne válni, amilyen a követett személy. Így indította el Kylie a saját kozmetikai cégét, immáron 3 éve. Nem hirdetett újságban. Nem vett rádióreklámot. Nem készíttetett bannert. Egész egyszerűen csak postolta: a szájra való beauty termékeket készít.. A Kylie Lipkit nem kicsit sikeres, vagy lett sikeres! (Ez egy 2016-os netes videó egy vloggertől) Alatta pedig Kylie saját tanácsai, melyet 21 millióan néztek meg eddig.
Ez pedig olyannyira durván berobbant, hogy a Kylie Cosmetics mára a milliárdosok közé juttatta őt, sőt és nyilván volt olyan időszak is, amikor egész egyszerűen lerabolták őket és nem volt áru. Persze, ehhez kellett az okos és ügyes mama is a háttérben. No meg pénz is. Vlada Haggarty sminkes például beperelte őt, hogy ellopta a kreatív ötleteit, konkrétan a csöpögős szájfényt, de egy vastagabb banki utalással elhallgattatták őt is. De azért halkan jegyezzük meg, Kylie még felnőtt sem volt, amikor már saját otthona volt, szóval nem az a babérjain ülő csemete. Self-made, írja róla a Forbes. És igen, abszolút. Saját kozmetikai cégével érte el azt, amit elért. Mutatjuk az átváltozásait is, elég rendesen dolgoztak azért raja. Viszont valamit nagyon jól csinál, hisz most mindenki rá irigy, mióta kijött ez a Forbes lista. Figyelem, a világ kommunikációs útvonala tényleg megváltozott!
Ja, mondtam már, hogy az instán 128 millió követője van?