Nesze!szer

Állásinterjú? Nem kell megijedni!

2015. június 05.

 

mol_sarga.jpg

 

 

Sok pályakezdőnek mumusa az állásinterjú. Ott lapul a fiókban a papír, a végzettség, dokumentálva minden, de amikor el kell adnia magát, akkor félelmetessé változik a helyzet. Pedig nem is az.Összeszedtünk nektek néhány praktikus információt, ami jól jöhet éles helyzetben.

 

mol_piros.jpg

 

Első benyomás nincs kétszer, ez az alapszabály az állásinterjúra is érvényes. Egy ilyen helyzetben a kinézeted a köszönéseddel együtt adja az első benyomást. Köszönni mindenki tud, gondolhatnánk.De nem. Fontos, hogy jól hallható legyen, ahogy üdvözlöd azt, akivel találkozol, de ne is kiabáld le a haját. Amennyiben kézfogásra is sor kerül, ne egy vergődő angolnát csúsztass a kezébe, hanem legyen erős, de ne sokkoló a szorításod. Tudasd, hogy megérkeztél, de ne csontkovácsként lépj fel.

És most evezzünk a picit mélyebb vízekre, mit is vegyél fel! Az, hogy tiszta, ápolt és vasalt legyen a ruhád, ugye, mindenkinek természetes. Ami még fontos, hogy csak olyan darabokat vegyél fel,amiben viszonylag jól is érzed magad. Egy túl szűk felsőrész, vagy egy számmal kisebb nadrág feszengésre adhat okot, és valószínű, hogy a hr-esnek szemet is szúr, ha izgágán ficánkolsz a kistárgyalóban az interjú alatt. Egy állásinterjún megtiszteled a másikat és a remélt munkakörödet is. Illik csinosan megjelenni, de azért ne pakolj ki mindent... és itt a dekoltázsra gondolunk. A klasszikus elegancia mindig nyerő.

A színek közül válaszd azt, amelyik igazán közel áll hozzád, pirosat viszont csak abban az esetben vegyél fel, amennyiben valami olyan állásra pályázol, ahol a rámenősség a fontos. A kék például kitűnő lehet, ha kommunikációs területre indulnál, a most divatos sárga-fekete-fehér pedig minden helyzetben nyerő, hisz a benned lévő pozitív energiát is átadhatod vele. A farmer-tornacipő párosítást csak akkor ajánljuk, ha egy szórakozóhelyre keresnek marketingest, vagy előírás a lazaság. Amit pedig egyáltalán ne felejts otthon, bárhová is hívnak be: a mosolyod! Nincs is meggyőzőbb, mint egy vidám, tettre kész fiatal, akinek csillog a szeme, ha a leendő munkájáról kell beszélnie.

Egyébként találtunk két szuper programot, melyet a MOL-csoport indított. Célja a legtehetségesebb fiatalok vállalathoz csábítása. Így a Growww program kifejezetten a friss diplomásokra fókuszál: képzett, angolul jól beszélő, tehetséges, szakmájunk iránt elhivatott fiatalok számára kínál elhelyezkedési lehetőséget. A fiatal szakemberek toborzását azonban nem lehet elég koránelkezdeni, éppen ezért a MOL az olaj- és gázipar kihívásai iránt érdeklődő tehetséges egyetemisták számára is évről évre megszervezi a Freshhh versenyt.

Freshhh

 A MOL-csoport 2007-ben indította útjára Freshhh olaj- és gázipari témájú vetélkedőjét.

 A Freshhh verseny során a 3 fős csapatoknak kell egy új olajipari vállalatot létrehozniuk, elindítaniuk és kitalálniuk minden fontos döntést, amellyel  a lehető legsikeresebb lehessen saját képzelt cégük.

 Az első öt csapat lehetősége kap arra, hogy csatlakozzon a MOL-csoport Growww friss diplomás programjához.

 Idén nőtt a Freshhh-re jelentkezők száma: 70 ország 2210 csapata küzdött meg az olaj- és gázipar életszerű helyzeteit szimuláló feladatokkal a verseny nyolc hete során. A 2015-ös Freshhh diákverseny budapesti élő döntőjének győztese a „Just Ask Siri” csapata lett, míg a magyar „Oil’s Creed” csapat a második helyen végzett.

 Az elmúlt 8 évben körülbelül 76 ország több mint 15 000 diákja vett részt az online versenyen, ami azért kapcsolati tőkének sem elhanyagolható. 

 Na, ki lesz idén friss diplomás?

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr967517914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása