Remélhetőleg a jó marketingnek köszönhetően, és nem pedig az értékcsökkenés miatt váltak egyre népszerűbbé és elérhetőbbé Swarovski ékkövei. Azt azonban mindenképpen tudnod kell kedves Nesze! olvasó, hogy nem egy hirtelen felkapott mütyürről van szó, amit egy 17 éves diáklány talált ki; a jól csengő név mögött egy egész dinasztia áll. Valójában az évek során a cég, amelyet 1895-ben alapítottak gazdag divattörténettel büszkélkedhet: ők ékszerezték Dorothy cipőjét az Óz az csodák csodájában, díszítették Marilyn Monroe ruháját a híres Kennedy születésnapi szerenádra és Natalie Portman Rodarte tervezte dísztelen balettruháját is a Fekete Hattyúra. Nadja nagyapja szoros köteléket alakított ki olyan legendákkal, mint Coco Chanel és Christian Dior. Képzeljük csak el azokat az „egyszerű” estéket, amikor a papa áthívott néhány havert kártyázni; a kis Nadjának pedig cukor helyett egy Dior táska, vagy egy Chanel parfüm jutott. Szegényke…
Sokszor gondolkodtam azon, hogy vajon az ékszerbirodalmak örökösei mennyire adják át magukat az érzésnek, mennyire tudatják a világgal, hogy van mit a tejbe aprítaniuk. Természetesen nem szeretnék általánosítani, de a kristályörökösnőről, Nadja Swarovskiról már messziről látszik, hogy nem az a szerénykedő típus. Az alábbi képeken londoni villájába nyerhetünk bepillantást.
Otthona tele van világhírű fotósok képeivel, múzeumba illő művészeti tárgyakkal és gyönyörű bútorokkal. Van itt egyedi Adam Fuss fotógráfia, csillogó Tord Boontje csillár és karcsú, geometriai formájú Arik Levy kávézóasztal is. Mitöbb, a 2500 négyzetméteres rezidenciája új és kétségkívül nélkülözhetetlen funkcióval is bővült: a folyosó most bowling-, és rollerpálya is. Erre a 3 in 1 megoldásra kicsiny családja miatt van szükség, hiszen férjével, Rupert Adams-szel közösen született három cuki totyogósa: Rigby (6), Thalia (5) és a legkisebb Jasmine (3). „Mielőtt belekerültek az életembe, felébredtem a legjobb gondolataimmal és rohantam a géphez letölteni.” - mondja. „Most felkelek és ők már azonnal sikítanak, énekelnek, kiabálnak, verekednek és nevetnek.”
Mint nemzetközi kommunikációs és kreatív alelnöke a családi kristály üzletnek (évente 2,9 milliárd éves bevétellel), Swarovski gyakran utazik, átlagosan két napot hetente. És bárhová is megy, azt mindig stílusosan teszi. „Mindig előre meg kell terveznem, milyen eseményen veszek részt, és előre ki kell készítenem a hozzájuk illő ruháimat.” - mondja a szőke, karcsú szépség, élvonalbeli gardróbja előtt, amely olyan fiatal menő tervezők ruháit rejti magában, mint Proenza Schouler, Christopher Kane vagy Marios Schwab. „Minden ilyen alkalmat úgy látok, mint lehetőséget arra, hogy művészi darabokat viseljek, ezáltal támogatva azokat az embereket, akikkel együtt dolgozunk.” Igen, én is úgy érzem, hogy nagy duzzogva veszi fel ezeket a holmikat, illetve lenne néhány magyar tervező, akit ajánlanánk...
Mióta a 41 éves hölgyemény, 1995-ben csatlakozott a vállalathoz, rendületlen erőfeszítéssel folytatta a márka növekedését. Kezdeményezései olyan fontos programokat foglalnak magukban, mint a Crytal Palace, ahol újragondolták a csillár fogalmát természetesen Swarovski kristályokat felhasználva. De kétségtelenül legtermékenyebb társulása az Amerikai Divattervezők Tanácsával jött létre, akikkel karöltve az iparág legexkluzivabb díjátadó ceremóniáját vezényelik le minden júniusban. Számára ez is egyfajta módja a fiatal tehetségek támogatásának, úgy mint, Alexander Wang és Jason Wu, ők is Swarovski díj által lettek elismerve, mint feltörekvő tehetségek.
Nadja Swarovski meglehetősen pörgős életében azonban már a család az első, a hétvégék, valamint az otthona kizárólag nekik van fenntartva, nem pedig a fényűző partiknak. Swarovski csiszolatlan kristálykövei egyértelműen a gyermekei.
Nesze!Berni