Nincs mese, kiderült, hogy a családi kassza feletti döntést 85 százalékban mi, nők hozzuk meg. Már, ha eddig nem tudtad volna. Szóval döntéshozó vagy, de el is magyarázom, hogy te is alá tudjad támasztani az évelést, ha kérdéses lenne.
A B2W (Business to Woman) 2024-es, 4712 magyar nővel elvégzett reprezentatív piackutatásából egyértelműen kiderül, hogy a nők szerepvállalása az üzleti életben erősödött, lehetőségeik pedig félévente arra késztetik őket, hogy új célokat, új vágyakat fogalmazzanak meg maguknak, amikkel kiteljesedhetnek. Mindeközben túlvállalják magukat, a magánélet és a munka egyensúlyát pedig képtelenek egészségesen fenntartani. Ez kihat önbizalmukra, munkakapcsolataikra, párkapcsolatukra és az egész család mentális jóllétére.
A nők (vagyis mi) 68%-a számolt be arról, hogy érezte már magát „rossz háziasszonynak”, amikor nincs elég ideje a háztartásra, vagy a sok feladata mellett ételt rendel magának. Vidéki felsővezető nőknél ez az arány 71%. Az édesanyák pedig sokkal több időt szeretnének kisgyermekeikkel tölteni, emiatt folyamatos lelkiismeretfurdalásban élnek, 42% érezte már „rossz anyának” magát emiatt.
Mivel a nők 91%-a úgy érzi, hogy a reklámok manipulálják őket, és feleslegesen dörgölik az orruk alá hibáikat, változást szeretnének. Az a marketing, ami régen a FOMO-ra épült pedig egyenesen kiveri náluk a biztosítékot! A „Ne maradj le”, „Vedd meg, vedd meg!”, „Csak ma” szlogenek mára egyáltalán nem tekinthetőek felelős kommunikációnak, ugyanis a mai hiperfogyasztó nőknek így csupán 3 választása marad:
1. belesimulnak az elvárásokba és nem tudnak pénzügyekben előre tervezni
2. tudatos fogyasztókká válnak, célokat tűznek ki maguknak, optimistábbak
3. belerokkannak a vásárlás hajszolásába, így kényszervásárlókká válhatnak
Márpedig, ha belerokkannak, akkor megjelennek a testkép-, önértékelés-, és evészavarok, vagy épp a kórosan kényszeres egészségre való törekvés esetlegesen.
Pálfi Éva, a B2W alapítója és a B2W Fesztivál főszervezője szerint a cégvezetőknek, marketing szakembereknek óriási a felelősségünk abban, hogy a nőket támogassák, felemeljék és edukálják a témában, mely mindkét félnek érdeke.(Mondjuk a témában nem ártana egy jó nagy karmikus tisztítás - szerintem!)
"Ha a nőket végre felelősen szólítják meg a márkák, a kkv és multi cégek pedig a hűséges, visszatérő hölgy vásárlókkal számolhatnak – akiket sikerült végre jól megismerni - sokkal nagyobb bevételt képesek termelni. A nőket, mint piaci szegmest kiemelni mára egyáltalán nem úri bohóság, sokkal inkább józan ész kérdése" - mondta Pálfi Éva a Manna Fm reggeli műsorának egyik műsorvezetője.
2024. november 5-én megrendezésre kerülő ezerfős szakmai B2W Fesztiválon a 2025-ös üzleti trendek bemutatása mellett prémium kapcsolatépítésre is számíthatnak az oda látogatók. Az egész napos program fókuszában a 21. századi női fogyasztók, a VALÓDI NŐK állnak, akik mára rengeteg mindent csinálnak: háztartást vezetnek, karriert építenek, gyermeket nevelnek, tanulnak, gondoskodnak szeretteikről és a sor legvégén saját magukról.