Nesze!szer

Reggeli Nesze

2023. június 26.

 

 

depresszio_helyett.jpg

 

Figyelmünk az esetek nagy részében vagy a múltba, vagy a jövőbe kóborol el. Ha a múltba kóborol, akkor ez vonatkozhat a távoli múltra: ’Vajon miért ezt a szakmát választottam?’ ’Miért hozzá mentem feleségül?’ ’Miért ide költöztünk?’ De vonatkozhat a közelmúltra is: ’Tegnap miért nem mondtam azt, hogy…?’ ’Egy órával ezelőtt miért döntöttem úgy, ahogy?’ ’Az előző mondatomban miért így fogalmaztam, és miért nem amúgy?’ Ha nagyon gyakran szippant be a felidézett múlt, akkor ezt a folyamatot rágódásnak vagy ruminálásnak szoktuk nevezni. Tudjuk azt is, hogy a rágódás, a ruminálás a depressziónak, illetve a depresszív hangulatnak egy komoly veszélyeztető tényezője. Tehát, ha azt érezzük, hogy a figyelmünket nagyon gyakran leköti, magához ragadja felidézett múlt, és ez egyfajta ismétlődő, negatív módon történik, akkor ezzel a működéssel érdemes valamit kezdenünk, mert ez azt jelenti, hogy ki vagyunk téve a depresszív hangulat veszélyének.

Dr. Szondy Máté

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr2618153504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása