Nesze!szer

Piros és viszket a kezed? Ne kenjed, nem attól fog elmúlni!

2019. április 09.

 

 

slsmenteskez.jpg

 

A post tulajdonképpen már rég megszülethetett volna, hisz a kislányomnál néhány hete probléma lépett fel. Aztán az általam kedvelt Ökoanyu is kérdezett a témában az oldalán valamit, így úgy éreztem, nem tudom tovább magamban tartani a dolgot. 

A történet kicsiben. Néhány hete a lányom keze teljesen ekcémás lett. Piros, viszkető kéz, érdes bőr. Elhűlve láttam. Nem tudtam, mi okozhatja, pici korában a nyakánál volt ilyesmi, de hamar helyre tudtam hozni. Ez egy pénteken volt. Utána jött egy hosszú hétvége. 3 nap együtt. A csemete keze szépülni kezdett. Az első ovis napon reggel bementem és megkerestem az oviban a kézfertőtlenítőnél az utántöltőt, amiből adagolják a gyerekeknek a folyékony szappant. Elolvastam az inci-t, itt van ugye minden kozmetikumon leírva, mi is van ténylegesen benne. És rögtön megtaláltam a bibit: sls. Bezony, az én kislányom minden áldott nap olyan kézmosóval mossa a kezét az oviban, amiben a hírhedt összetevő van. Nem mindenkire veszélyes ez persze. De, aki erre érzékenyebb, annál gondot okoz(hat). Az sls gyakorlatilag egy olyan anyag, ami tisztítószerekben van többet között, csak hát annyira erős, hogy a vékonyabb bőr számára káros lehet. Ezután délután, amikor mentem a gyermekért az oviba, már vittem neki egy saját szappant és szóltam az óvónőknek, hogy ezután ezt fogja használni. Nyilván tudatosan választottam neki. Egy erdei gyümis, szép, piros lett a döntés, sls-mentesben nyilván. Az elején néha még elfelejtette, hogy ezzel kell mosnia, azt rögtön láttam a kezén. De most már csak pici érdesség emlékeztet arra, hogy az óriás tégelyes fertőtlenítő sls-el tele ekcémás tüneteket okozott nála.

Másnál is volt hasonló helyzet a családban. Olyannál, aki oviban dolgozik. Ő elkezdte kenni a kezét, mindenféle krémekkel. Semmit nem használt. Neki is elmondtam, hogy az iszonyat érdességért az ujjai szélén a fertőtlenítő a felelős, nézze meg, van-e sls abban, amit használnak bent. És nyilván volt. És még egy dolog. Ne kenjétek mindenféle akármikkel a kezeteket ilyenkor. Ne ez legyen az elsődleges és arra is figyeljetek, mit választotok. Csak olyantól javulhat igazán, aminek a shea az alapja. Annál jobban semmi nem hozza helyre. Persze, csak azután, ha kidobtátok gondosan a mindenféle fertőtlenítőket, sls-el teli cuccokat. Olyan szappant válasszatok, amire ráírták: sls-mentes. Egy szappan eleve tisztít, ne dőljetek be a marketingcuccnak, hogy mennyire kell még plusz ez, plusz az bele. (Nem kell bele extra akármi, jók a szappanok és kész!) Nem voltak buták az őseink, vegyetek a gyerekeknek is finom, illatos szappankákat, amelyek nem bántják, hanem óvják a bőrüket. Viszont, már folyékonyban is kapni egy-két helyen sls-mentes terméket, az is találhattok. (Ezek soha nem azok, amelyek hihetetlen olcsón kaphatóak, azokat a polról se emeljétek le! Nálunk a Lidl egyik terméke volt a ludas) És ugyanez igaz egészségügyben és közintézményekben dolgozókra is, akiknek még gyakrabban kell mosakodniuk. Figyeljetek erre, ne fogadjátok el a piros, viszkető kezeket!

Ps: a kisbabáknál a fürdetőkre is  ügyeljetek, felnőttek pedig a tusfürdőikre is.

Ps2: néhány cég, akik sls-mentesek: Ökonet, Happy Skin, Yamuna, Magister Products, Azure, Biola, Manna és ami ajánlható még például: Bioderma, Eucerin, de széles a választék a piacon!

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr7114750429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása