Nesze!szer

Ne ítélj elsőre!

2015. március 20.

 

terre-des-femmes-womans-worth-ad-campaign-3.jpg

 

Ez a kampány szerintünk zseniális. Azt mutatja meg,hogy hogyan ítélünk meg nőket a szoknyájuk hossza, a felsőjük kivágása avagy a cipőjük sarkának mérete alapján. Prűdnek tituláljuk magunkban, vagy ódivatúnak, esetleg....? Annyira betalál,hogy csak na. Egy svájci emberjogi szervezet találta ki ésTheresa Wlokka és diákjai alkották meg a Miami Ad Schoolban, Hamburgban. 

Te is képes vagy ítéletet hozni valakiről a szoknyájának rövidsége alapján?

 

 

 

terre-des-femmes-womans-worth-ad-campaign-2_1.jpg

 

terre-des-femmes-womans-worth-ad-campaign-1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr647283853

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.03.20. 17:52:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2015.03.21. 13:18:25

aranyos.
én elhiszem, hogy nem ..., csak kiváncsi vagyok, hogy miért?

neuro34 2015.03.21. 14:05:53

A kampany valoban otletesen mutat be egy bizonyos problemat, es abszolute tamogatom az uzenetet, de azert nekem designerkent van vele tobb gondom:

- A futtaban elhalado, felszinesen itelo emberek (akik a celkozonseg ugyebar), epp az ellenkezo uzenetet olvashatjak ki belole, mint ami a cel lenne. Ha az alul levo mondatot nem olvasod el, mert nem veszed eszre, (pl. mert a szemet vonzo illusztraciora figyelsz), akkor azt a kovetkeztetest vonhatod le, hogy a plakatok csupan felallitanak egy parhuzamot a ruhazat es a jellem kozott, es nem mondjak azt, hogy ez hiba. A filmkeszites egyik axiomaja az, hogy "ne mondd, hanem mutasd." Ebben a kampanyban pont az uzenet az, ami csak mondva (irva) van.

- Masreszrol pedig Dr. Horrible hajlektalanok kapcsan ejtett megjegyzeset szeretnem idezni. (Google megmondja kirol van szo, ha valaki nem ismerne.):

"It's a symptom. You are treating a symptom, and the disease rages on..."

Magyarul:

"Ez egy tunet. Egy tunetet kezelsz, mikozben a betegseg tovabb duhong..."

Nem csak a noket itelik meg a ruhajuk alapjan, altalaban jellemzo a felszines, azonnali, kulsosegek alapjan torteno "kasztokba" sorolas. Ahhoz, hogy elore lepjunk a kerdesben, ennek az OKAIT kellene megszuntetni, a tunetek kezelese helyett. Ehhez pedig szerintem nem a mai felnottek, hanem a jovo generacio gyermekei jelenthetik a legkorabbi megoldast - az o oktatasuk reformja indithat el valtozast, felteve, hogy ez tarsul a velemenyformalo media reformjaval is. (Hogy ebbe hogy lehetne beepiteni az internetet a maga kiszamithatatlansagaval, azt nehez megmondani.)

Azok, akik mar "el vannak rontva", nem fogjak (nem tudjak!) megvaltoztatni a szemleletmodjukat egy "ne tedd ezt, ne tedd azt" kampanytol, amelyik se szankciot, se jutalmat nem helyez kilatasba. Szerintem a leghatekonyabb motivacios eszkoz egy olyan tarsadalomban, ahol az atlagpolgar birkava alakul az agymosastol, es onhibajan kivul azt begeti, amit utoljara hall, hogy lecsereljuk azt, amit utoljara hallott. Kidobjuk a felszines, anyagias, es erofeszites helyett eredmenycentrikus peldakepeket, es az ertekteremtoket allitjuk a helyukre. Ha felnottkent azt latnam, hogy jobban megbecsulnek az embertarsaim, ha egyedi mintas asztalokat faragok, mint ha a Wall Streeten pakolgatok penzt egyik zsebbol a masikba, akkor valoszinuleg inkabb en is az elobbit valasztom; nem vagyok sajat magam ellensege. Na de ehhez olyan szintu paradigmavaltas kene, amit a felnott vilagban elkepzelhetetlennek tartok. Velemenyem szerint csak a kovetkezo generacio formalhato annyira, hogy kivezetheto legyen az ertekvalsagbol.

Márcy 2015.03.21. 14:35:29

Aki qrvának áll ne sírjon ha b@.ssz.ák. Tartja a régi közmondás.. :DD

phaszfej 2015.03.21. 15:12:26

Mi az a sok genyó azon a lábon végig?

VT Man 2015.03.21. 16:54:16

haha lesz ilyen férfi autómárka kulcsokkal is?
Suzuki, audi, stb?

N48 2015.03.21. 17:36:11

Ne ítéljünk elsőre! Mély dekoltázs mögött is lehet lapos mell, és hosszú szoknya alatt is dögös láb.

p_ilonka 2015.03.21. 19:50:38

Tetszik a sorozat, de nem annyira abszurd, hogy egyértelmű legyen. A valódi üzenetet tényleg sokkal feltűnőbb, nagyobb betűkkel kéne nyomtatni.

blasiusii 2015.03.21. 22:21:02

blogger: reposztoltál egy tartalmat 1 db saját gondolat nélkül - ülj le, egyes.

téma: nem, nem "zseniális" a kampány. A "női emberjogi szervezetek" feszegetik a dac és a hülyeség képzeletbeli határait. Igen, ha férfiként kimennék az utcára félig pucér fenékkel, rám is tennének megjegyzéseket. Aztán nekem állna feljebb? Álljon meg a menet, és gondolkodjunk már egy kicsit!!! Jézusom...
Mellesleg meg a kampányban semmi eredetiség nincs, az ember természetéből adódóan (sajnos) kategóriákban gondolkozik. Ezekből alakultak aztán ki a sztereotípiák, így ez gyakorlatilag egy kampány a sztereotípiák ellen. A minták és jelek felismerése annakidején az emberi faj túlélését jelentette. Ha szarva van egy állatnak, akkor veszélyes lehet, ha büdös a víz, nem iható. Ugyanígy, ha bohócorrot veszek fel, akkor ne csodálkozzak, ha bohócnak néznek, és még ki is kérjem magamnak a dolgot. Mint írtam, így ez csak egy kampány a sok közül a sztereotípiák ellen: szívesen megcsinálnék belőle pár férfi változatot is, pl.:
- szakáll hosszúság (komolytalan kisfiú -> igénytelen favágó)
- láb nagyság (kis pénisz -> nagy pénisz). Teljesen mindegy a példa, de ezeken is látszik a "zseniális" kampány színvonala.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2015.03.22. 08:25:22

Olyan jó látni, hogy az Index és az Index-blogok anyagának kb 3/4-ét a boredpanda adja. Elég azt átnéznem, és mindig tudom előre, mik lesznek pár nap múlva az itteni blogokon.
süti beállítások módosítása