Nesze!szer

Még mindig a Fiat 500X-et nyerheted meg!

2015. március 01.

 

fiat_500_piros_1.jpg

 

Gumisünit az autóba és Pikkpack cipőt a lábra!

Gulyás Sára a döntnöke annak, hogy a tervek közül melyik jut majd tovább, tehát nyerheti meg a Fiat 500X autót. Tudjátok, két nyertes is lesz, aki kijut a nemzetközi porodra és egyikőjük a csodás kocsit is hazafuvarozhatja. A designerrel beszélgettünk a funkció és szépség keresztezéséről, a közösségi ötletmegosztásról és a számára ikonikus designdarabokról

Gulyás Sára 15 éves kora óta bőrkiegészítő tervezéssel foglalkozik, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem divattervező mesterszakán tervezett diplomamunkájából pedig igazi világsiker lett. Pikkpack cipői által 2015-ben a Glamour Women of the Year Az év kiegészítőtervezője kategória jelöltje, miközben a vásárlók által összeszerelhető cipő mellett még további számtalan hasonló ötlet van a tarsolyában.  Álma, hogy olyan nagyszabású dizájnprojektekben vegyen majd részt, melyeknek nagy jelentségük lehet akár társadalmi szinten is. A Pikkpack cipők alkotója vallja, hogy a funkció és a szépség nem zárja ki egymást a tervezésben, inkább a kettő harmóniájára kell törekedni. Ezt tartja majd szem előtt zsűrizés közben a Fiat ProjektX pályázatán is, ahol nőkre szabott praktikus autós kiegészítő ötleteket várnak a jelentkezőktől.

 

gulyas_sara.jpg

 

Min dolgozol most?  Hogy haladnak a saját projektjeid?

Jelenleg a Pikkpack nevű cipőmárkán dolgozom kis csapatommal, 2013 májusa óta. Túl vagyunk a sikeres Kickstarter kampányon, valamint annak teljesítésén is. Az utóbbi hónapokban termékfejlesztéssel foglalkoztunk, hogy a meglévő designt még jobban optimalizálni tudjuk. Tervezünk egy olyan termékvonalat is, ami sokkal ökotudatosabb lesz.  Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a vásárlói visszajelzésekre alapozva hozzuk meg a legtöbb döntésünket, úgy hogy azok közben harmóniában maradjanak azzal, amit mi elképzelünk a Pikkpack márkáról.

Hogyan tudod külföldön is értékesíteni a Pikkpack cipőket? Milyen értékesítési csatornákat dolgoztatok ki?

A Pikkpackot a Kickstarteren vezettük be tavaly nyáron, így az eladásaink azonnal nemzetközi szintre léptek, hiszen a platformból adódóan eleve az Észak-amerikai, valamint a Nyugat-európai célcsoportot tudtuk elérni. Jelenleg is csak online lehet a cipőket megvásárolni, és eleinte ezen acsatornán is szeretnénk maradni. Éppen kidolgozás alatt van az új weboldalunk, ami egy speciális vásárlói élményt fog biztosítani a Pikkpack iránt érdeklődőknek.

pp_cipo.jpg

 

 

Hogyan képzeled a márkádat két év múlva?

Két év múlva már sokkal ismertebb lesz a Pikkpack, ami addigra már nem csak cipőket fog gyártani, hanem egyéb kiegészítőket is. Arról leszünk híresek, hogy kizárólag olyan termékeket fogunk tervezni és árulni, amiket a vásárlók maguk rakhatnak össze, és maguk alakíthatnak.

Milyen további cipőterv van a fejedben? Ez egy design, ami most megszületett. Hogyan lehet ezt továbbfejleszteni?

Alapvetően 6 különböző fazon teszi ki a teljes Pikkpack kollekciót, amiből csak eggyel indultunk el letesztelni a piacot. Ez egy unisex fazon, a többi viszont kifejezetten nőies. A következő fazon, amit beemelünk az egy nőiesebb, és kicsit fűzéstechnikáját illetően blickfangosabb lesz. Már alig várom! 

Számodra mit jelent az, hogy ikonikus design. Mi jut eszedbe erről a szókapcsolatról?

Az ikonikus design nekem azt jelenti, hogy egy tárgy nem csak formatervezését illetően érdekes, új, vagy különleges, hanem funkciójában is újat tud adni. Szerintem nagyon sok olyan ikonikus design van, ami alapvetően szép, de haszontalan. Szerintem az az igazi, amikor a kettő harmonikusan együtt tud élni. Phillipe Starck citromfacsarója az, ami mindenkinek eszébe jut, ha azt mondjuk Ikonikus design. Lehet mára már elcsépeltnek hat, mégis egy nagyon különleges formájú tárgyról van szó, aminél a funkció is máshogy működik, a citromlé lecsurog és egyenesen a pohárban landol. Szerintem ez egy nagyon érdekes megoldás arra, hogyan lehet valami szép, de például, hogyan old meg, vagy hagy ki egy lépést, hogy aztán ezzel, egy ecsetvonássá alakítsa a mozdulatot.  Legutóbb a Fiat kért fel, hogy legújabb ProjektX nevű közösségi pályázatán te legyél a zsűri elnöke és az ötletek konkrét megvalósításának felelőse. A márka olyan szép, és funkcióját tekintve is hasznos autós kiegészítőt szeretne alkotni, ami passzol a Fiat 500X modellhez.

Milyen további szempontok alapján választod majd ki a két legígéretesebben hangzó ötletet?

Egy ötlet szerintem akkor jó, ha van benne potenciál arra, hogy megvalósítható legyen. A kiválasztás során figyelembe fogom venni azokat a hétköznapi szempontokat, amik valósak és nem csak kreáltak. A tudatos tervezéshez hozzátartozik az is, hogy a valódi igényeket és hiányokat felmérjük és azok tökéletes kielégítésére törekszünk. Ilyen tudatosan megtervezett kiegészítőket várunk.

Mi volt az az autós kiegészítő, amivel életed során találkoztál, és valami miatt meg is jegyeztél, mert annyira különlegesnek, jónak, szépnek, hasznosnak tartod?

Pontosan nem tudom az autó modelljét, de nagyon jópofának találtam, hogy egy ilyen gumiból készült süni szerű felület volt beépítve a kesztyűtartó felé, amibe beledobálhattál apró tárgyakat, mobiltelefont, kulcsot stb. és azok nem esnek ki utazás során. Mindenki találkozott már azzal a problémával, hogy a kesztyűtartó feletti szabad részen csúszkál a szemüveg, a kulcs, vagy bármi, amit éppen nem tudtunk elpakolni, és hogy ez mennyi bosszúságot okoz. Ez a gumisüni megoldotta ezt a problémát. A szivárvány minden színében lehetett kapni és nagyon vidám hangulatot kölcsönzött az autónak. 

Szerinted a nőknek valóban más kiegészítőre van szüksége az autóban, mint a férfiaknak?

Én nem érzek hatalmas különbséget abban, hogy mi nők más típusú kiegészítőkkel járnánk, mint a férfiak, de ez valószínűleg csak a saját tapasztalatomból adódik. Biztos vagyok benne, hogy egy kisgyermekes anyukának teljesen mások az igényei, mint egy üzletasszonynak és megint más egy diáknak vagy egy gyerkőcnek. Nagyon izgatottan várom, hogy milyen igények és megoldások születnek a pályázat során. Biztos vagyok benne, hogy abból is tanulni fogunk.

Ha beülsz egy kocsiba, szoktad tudni, hogy nő vagy férfi a tulajdonosa? Honnan?

A női kocsik tisztábbak, rendezettebbek. Általában van tisztítókendő a portörléshez, sok zsebkendő bekészítve, hogy ne kelljen utazás közben a táskában turkálni, mobiltartó, vagy GPS. Gyakran az üléshuzat színe is más a női kocsikban. Persze ez is a vezetőtől függ és attól, hogy mennyi időt tölt a kocsijában naponta. Aki sokat, az általában kis szentéllyé alakítja magának, amiben jól érzi magát. 

Vannak bizonyos megkötések, amire az ötletadók figyelmét felhívhatjuk? Vagy valóban szárnyalhat a fantáziájuk?

Konkrét megkötések nincsenek. Szerintem egy új ötlet megszületéséhez kellenek az őrültségek, de mivel szempont a hasznosság és a szépség, ezért mindenképpen fontos, hogy az őrült ötleteket végül addig gyúrjuk, hogy megfelelő legyen a végeredmény.

Terveztél-e már korábban autós kiegészítőt?

Még sosem volt alkalmam, de egyszer egy német autógyártó cégnek nagyon tetszettek a textilminta terveim, amiket el tudott volna képzelni, mint kárpitozást, csak akkor még nagyon fiatal voltam, és nem született meg az együttműködés, de még bármi lehetséges!

A Pikkpack cipőkkel nemzetközi sikereket is elértél, és közösségi finanszírozásban tudott az első széria elkészülni. Hogyan hat szerinted a kreatív szakmára az, hogy például egy ilyen oldallal, mint amilyen a Future Bakery a közösségi ötletmegosztásnak köszönhetően szinte bárki lehet - designer segítségével persze -, de formatervező egy olyan nagy márkánál, mint amilyen a Fiat?

Szerintem csodás lehetőség, hogy összekötik pont azt a két felet, az ügyfelet és az alkotót, akik akár csak nagyon sok ajánlás, ajánlat alatt jutnának el egymáshoz, és akkor sem biztos a sikeres együttműködés. Az ügyfél így viszont gyorsan nagyon sok jó tervhez, ötlethez hozzájuthat, míg a tervezők kipróbálhatják magukat több területen is. Én például nem gondoltam volna, hogy speciális autós kiegészítő tervezésbe kezdjek, de pont az ilyen felületeken akár ebben is kipróbálhatom majd magam, sőt!

Szerinted mi adja a munka legjavát? Egy jó ötlet, vagy az azt követő műszaki megvalósításra vonatkozó leírás, ill. a gyártással kapcsolatos kivitelezés?

Sajnos közhelyes, de igaz, hogy önmagában egy ötlet nem elég. Ha azt valóban gyártani is szeretnénk, esetleg piacra is szeretnénk lépni vele, akkor rengeteg munka következik. Kiküszöbölhetők viszont a bökkenők, ha nagyon jól felmérjük mi az, amit valóban tervezni szeretnénk. Tehát előbb az igénynek kell körvonalazódnia, majd jöhetnek az ötletek, majd az ötletek megvalósítására vonatkozó kísérletek, prototípusok, majd a legjobban működő terv gyártásának megszervezése. 

Formatervező vagy. Ha neked választanod kell a szépséget, vagy a funkciót választod? 

Hiszek abban, hogy a funkció és a szépség nem zárja ki egymást, és szeretem azokat az apró, de izgalmas megoldásokat, amik segíthetik a mindennapi tevékenységünket. Tervezéseim során ügyelek arra, hogy a funkciót kifejezetten támogassa a design vagy a szépség. Szerintem ma már egy tervező nem teheti meg, hogy nem ügyel ennek a kettőnek a harmóniájára.

ITT pályázhatsz, legyen tiéd a csodás Fiat 500X! 

Határidő: március 3.

Részletek és regisztráció: 500X.hu, és ITT

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr897230061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása