Nesze!szer

Csodák csodája: megszerettem a csapatépítést!

2013. július 02.

céges tréning.jpg

Hát, finoman szólva sem voltam feldobva, amikor a főnökömtől megtudtam, hogy csapatépítésre megyünk a hét végén, mert sok az új kolléga és a régiek is klikkesednek. Sok kedvem nem volt az egészhez, mert ez eddig a szokásos uncsi, szájbarágós feladatokat jelentette, most sem számítottam másra. A legrosszabb rémálmomba se jöjjön vissza a két évvel ezelőtti két napos szörnyűség, amikor valami intimitás labor nevű dolog keretén belül órákig próbáltunk jópofizni és egymásban felfedezni a pozitív dolgokat, miközben egy pszichológus satrafa visította a véleményét rólunk. (Balatonszemesre utaztunk, mert a főnöknek ott van valami panziós ismerőse (ki gondolta volna?), ahol aludtunk, de nem is ez a lényeg.

Inkább a csapatépítésről akarok mesélni. Olyan csapatba kerültem, ahol mindenkit csak látásból ismertem, a kávégép mellől, így el is keseredtem. De aztán annyira beszippantottak minket a feladatok, hogy észre sem vettük, és máris kialakult a csapatszellem. A csapatépítés maga, amit akár élményprogramnak is nevezhetnék (persze, erre csak utána jöttem rá), egy úgynevezett City Challenge volt. Elsőre meg is lepődtem, mert Balatonszemes nem egy „megapolisz” ugye... De a szervezők (ITT nézheted meg) mindent kihoztak belőle. 

Órákon át sétáltunk, sütött a nap, és közben annyi jópofa dolgot tudtunk meg! És egymásról is, bár ugye az elején azt gondoltam, senki nem vagyok kíváncsi. Aztán valahogy közben feloldódott az én haragom is, hogy itt kell lenni, mert nem ez a nyögvenyelős szenvedős csapatépülés volt. De ne úgy képzeljétek, hogy csak céltalanul lófráltunk. Már az is a program része volt, hogy odataláljunk a következő állomásra. Kódokat kellett megfejtenünk, volt, hogy a temetőben egy sírkövön találtuk meg a megoldást, egyszóval elég rejtélyes volt… És útközben jöttek egymás után a feladatok. Például voltunk a Latinovits Múzeumban, de nem unalmas tárlatvezetést tartottak nekünk. Egy csomó beugratós kvízkérdést kaptunk a színészről és persze a feleségéről. És ki gondolta volna, hogy a fekete hajú (a nevét sem tudtam eddig!) csaj a szomszéd irodából igazi színházrajongó és mindent tud a Latinovits-Ruttkai párosról? Az sem volt rossz, amikor egy cukrászda teraszán fagyikelyhet majszolgatva (ez is a csapatépítés része volt!!!) kerestük a választ a legújabb feladványra. És persze az édességnek is köze volt Latinovits-hoz, mert egy igazi Gundel kelyhet ettünk. Közben átfutott az agyamon, talán sosem lett volna olyan helyzet, amikor ezekkel a kollégákkal együtt nasiztam volna, pedig minden áldott nap találkozunk… De sokáig nem is tudtam ezen gondolkodni, mert a kvízkérdések közben megint rácsodálkoztam valakire, most épp Katira, aki nemrég került hozzánk. Ez a csaj egy két lábon járó lexikon! De már mentünk is tovább, és amikor kiderült, a következő állomás a Bujdosó Borpince lesz, nem is akartam elhinni! (Lehet, hogy valaki  megneszelte, egy jó Chardonnay-val lehet engem ellazítani?)  Ez aztán a tréning!  Itt borokat kóstolgattunk és magamon is meglepődtem, mert a Szürkebarátot és a Merlot-t felismertem illatról és ízről. Így én is pontot szereztem a csapatnak. Mégiscsak jó valamire, hogy otthon a pasim megkínál egy-egy pohár másfajta borral is… Észre sem vettük és elrepült 3 óra, jólesően elfáradtunk és persze izgultunk a végeredmény miatt. (Valahogy úgy, mint a kisiskolások!) És nem hiába, mert mi nyertük meg a játékot! Mondanom sem kell, ezek után a csapatunk már egy asztalnál ült a vacsoránál, és megbeszéltük, hogy már jövő héten munka után elugrunk Pesten is egy közös fagyizásra.

A lényeg, hogy szuper volt, mondtam a főnöknek, jövőre próbáljuk ki az egri vagy a soproni programot, vagy bármi mást, mert most már tudom, lehet ez jó is! (Már amennyiben ugye van rá céges keret...) Ha tudni akartok többet róla, akkor nézzétek meg a szervezők oldalát ITT.  Én már átböngésztem, és találtam egy csomó játékot, amit szívesen kipróbálnék. Például a Gasztrotúra vagy az Éjszakai kalandtúra is jópofa lehet….már, amennyiben a főnök is így gondolja...

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr935387296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vernarancs 2013.07.02. 23:54:07

Nahat mik vannak!
En eddig csak jo csapatepiton voltam. Amihez nagyban hozzajarul az esti ingyen pia is persze.

OkoskaTo:rp 2013.07.02. 23:55:33

Húb. A szerzőnek mintha ez lenne a második csapatépítése, és nem is hallott volna még erről a műfajról. És/vagy a főnök olvassa a cikket, és neki kell?

Szürke Ló 2013.07.03. 00:12:06

Micsoda dedós írásmód. Persze az egészből süt a fizetett hirdetésszag is.

ragehu 2013.07.03. 00:45:07

Ez egyértelműen a történetben kétszer is linkelt, csapatépítő tréningeket szervező cég reklámja, kissé bugyutácska sztoriba ágyazva.

Blogger Géza 2013.07.03. 01:21:16

@ragehu: Hát igen, amúgy is kérdéses, hogy mi köze ennek a "szépséghez" (ami elvileg a blog témája), attól még egy nő sem lett szebb, hogy leitta magát egy borospincében. :) Max. annak gondolja magát...

belgabela 2013.07.03. 04:04:00

Nem hiszek a szándékolt csapatépítéseben. Nem is alkalmazom, ettől még remek a csapatom.

BKV reszelő 2013.07.03. 05:44:15

@belgabela: Véletlenül nem lehet csapatot építeni csak szándékolt módon. No, mindegy.

belgabela 2013.07.03. 05:53:48

@BKV reszelő: Te már csak tudod.

Minek szólsz bele olyasmibe, amihez lövésed sincs?

BKV reszelő 2013.07.03. 06:17:36

@belgabela: Érvelésed penge logikája előtt meghajlok.

Bruno 2013.07.03. 06:46:38

Ez a "mű" legalább annyira hatásos, mint a "Kovács Béla" meg "Nagy Irén" feladóval a postaládánkba behulló levél, ami egy szörnyű balesetre való emlékezéssel indul, majd az elalvásgátló csodakészülék leírásával folytatódik.
Komolyabban: ez egy dedós módon megírt direkt reklám.

Sákif za morro? 2013.07.03. 07:33:11

@belgabela: Én sem hiszek, mégis jó buli. A munkáltató gondolja csak, hogy épít, attól a dolgozók még remekül szórakoznak. Mindenki jól jár, rossz nem lehet! :-)

Ez az írás attól még gyász. Kár volt a percért, amit erre fordítottam.

kisQtya 2013.07.03. 07:36:14

Hogy dedós reklám, mert nem indul a szezon a Balcsin, azt nem bontanám ki.

Én egy huszonzer fős szervezetben dolgozom, nálunk is erőltetik évente "kihelyezett főosztályi értekezlet" formájában a csapatépítést.
Ez abból áll, hogy közösen elmegyünk valahova (önköltséges alapon).
Ezzel a csapatépítéssel nekem következő problémáim vannak. A munkahelyemre munkaidőben történő munkavégzésre szerződtem. Nem óhajtom megosztani a kollégáimmal a magánéletemet. Semmi közük hozzá, hogy mennyit járok színházba, milyen zenéért vagyok oda, mit szeretek olvasni, ilyen a párom, vagy a gyerekeim, stb.... Nem óhajtok csapatebédelni és csapatpiálni (különösen nem saját pénzemen kötelező jelleggel).Van olyan kollégám, akivel közelebbi viszonyba kerültem és alapos megismerése után úgy döntöttem, hogy bizonyos dolgokat megosztok vele a magánéletemről. Ő is megoszt velem hasonlókat. És ez szigorúan közöttünk marad.

A csapatépítő tréningen túl és annál sokkal jobban utálom a több napos, ottalvós fejtágítókat. Ahova akkor is el kell menni, ha a kicsi gyerekem vár otthon és sír, mert hiányzom neki. Ahol az egyhetes tanfolyamot Húsvét szombaton délben fejezik be, hogy ne tudjak felkészülni az ünnepre, de volt már Mikulásra és Anyák napjára időzített fejtágító is, a gyerekem hiába várt az óvodában. (Az már az én bajom, hogy az első férjem féltékenységi rohamokat kapott az ilyen elhálós kiruccanásoktól).
Utálom, hogy bugyi-kombiné szinten meg kell ismerkednem a kolléganőmmel (egyszer olyan szállás volt, ahol a kolléganőm a főnökasszonyunkkal egy franciaágyban aludt). Közös szobában horkolunk és fingunk egymás orra alá, én szeretek éjjel olvasni, de nem merek, mert zavarom a másikat. A legklasszabb, amikor az ilyen kis apartmanokban reggel a WC-n a kolléganővel egymás szarszagát szagoljuk. Ezekre a napokra természetesen nem 24 órányi munkaidőt számolnak el, hanem 8 órát, annak ellenére, hogy a magánéletem terhére vagyok jelen.

Utálom az ilyeneket. A munkahelyen dolgozni kell (amire egyre kevesebb kolléga alkalmas szakmailag és emberileg), nem pedig haverkodni és egymás seggébe bújni.

Szerintem.

Másnak lehet ettől eltérő véleménye.

Anselmo 2013.07.03. 07:40:12

@Blogger Géza: "attól még egy nő sem lett szebb, hogy leitta magát"

de attól igen, ha TE iszod le magad

Drago Brutic 2013.07.03. 07:48:12

Igen, ez az írás még engem is meggyőzött! Ki akarom próbálni! És biztos az ára is jutányos!
Az volt már, hogy ez egy PR?

vackorazelsőbében 2013.07.03. 08:32:02

Ez a csapatépítő marhaság is egy az általam annyira kedvelt multis kultúra találmányai közül. Nem tudom, ezeknek a multis vezetőknek nincsen családjuk, barátaik vagy utálják őket? Én spec. hétvégén a családommal szeretnék lenni vagy a barátaimmal, egy általam kiválasztott helyen és általam kiválasztott programon, nem egy kötelező "érezzükjólmagunkat" dzsemborin, nem még hétvégén is a munkatársaimmal. Nem azért, mert nem kedvelem őket, hanem azért, mert - nálunk speciel - van élet a munkán kívül is, sőt. "A saját feladatért felelősséget vállalni + másokkal együtt dolgozni" képességét pedig jobb családokból otthonról hozzák az emberek, nem mesterségesen kell nekik betanítani. Persze akkor miből élne a sok másodélvonalbeli, trénerré avanzsált pszichológus?

Elijah_Baley 2013.07.03. 08:51:01

haggyuk a rizsát, volt grupi este a dzsakuziban?

Sambaja5 2013.07.03. 09:03:02

A legjobb az volt amikor a kis 120 kilómmal be kellett öltöznöm az Abba együttes egyik tagjának, talán Benny Andersson voltam, és eljátszani egyik számukat.....ez volt a legalja:)

Gabiiiiii 2013.07.03. 09:49:01

@kisQtya: tokeletesen egyetertek...A munkahely kulonbozo emberek veletlenszeru tarsasaga,nem barati tarsasag.Nem egeszseges keverni a kettot..Ha valakit EN szimpatukusnak talalok a kollegaim kozul,azokkal amugyis elmegyek inni valamit melo utan,de ne kelljen mar egy zsakban ugralnom azzal,aki hetkozben fur a fonokomnel,vagy egyszeruen egy neveletlen taho.Arrol nem beszelve,hogy a nehany hasolnon,amin voltam,mar hajnaban elokerultek a lapos uvegek es 2 napig el sem tettek oket.Nagy elmeny hetfon azzal dolgozni,akinek az olebe hanytak szombat este tajt reszegen,vagy akik reszegen botranyt csinaltak,esetleg reggel fogalmuk sem volt,kinek a szobajaban toltottek az ejszakat.
Van nekem mivel es kivel eltolteni a szabadidomet,nem kivanom azt is a kollegaimmal

TGabi 2013.07.03. 10:00:01

@kisQtya:

Szerintem TELJESEN igazad van. Egy jó munkahely nem az ilyen maszlagoktól jó - hanem attól, ha normális a fizetés, elfogadható a munka és nem kell az "egykor a gimi legmenőbb csaja voltam" szerepkörbe szánalmasan beleragadt, irodai hülyelibákkal meg önjelölt bandavezérekkel , kényszeresen smúzolni egész nap.

Gabiiiiii 2013.07.03. 10:53:16

ezeket a burkolt reklamnak minositheto postokat pedig az en manipulalasomra letrejott firkalmanynak minositem,ami eros ellenerzest kelt bennem.Mar anyam is megtanulta annakidejen,hogy ezzel bombabiztosan azt az egyet eri el,hogy az ellenkezojet csinalom,mint amivel o beprobalkozott:)
Szoval ettol nemhogy megjott volna a kedvem az ilyen csapatepiteshez,de az is elment,ami nem is volt:)))

büdösbanya 2013.07.03. 11:04:00

Azt hiszem, lassan kisQtya fan leszek. Más blogon is olvastam már a bejegyzéseidet, és árad belőlük a realitásérzék, a kiegyensúlyozottság, egyszerűen egy helyes, egészséges életszemlélet. Eddig azt hittem, csak én rendelkezem ezzel... :)

Netuddki. 2013.07.03. 11:20:20

Ócska dedós reklám. Pofátlan dolog ahol nem számolják bele az ilyen marhaságokat a munkaidőbe. Ennél már csak az nagyobb pofátlanság ha egy csóró cég mindezt önköltségi alapon szervezi, kötelező jelleggel...

Netuddki. 2013.07.03. 11:22:23

@kovi1970: Ja, és igen! A cégek azt a pénzt amit ezekre a búzaságokra költenek, inkább adnák oda prémiumként a dolgozóknak, sokkal többre mennének vele...

manualis mammografus 2013.07.03. 11:27:44

most erzem csak igazan, milyen fasza kollegaim vannak, nem ilyen bloki felek :D

Elijah_Baley 2013.07.03. 13:27:07

@büdösbanya: nem, nem vagy egyedül, elég sok, saját szürkeségébe belebetegedett kisember van a világban :)

Latza 2013.07.03. 13:55:15

A hozzáértőktől kérdezném, hogy ha absztinens vagyok, akkor nekem mit nyújt az egymás hányásába belefekszünk-típusú csapatépítés?

Ginlia 2013.07.03. 13:56:09

@kisQtya: Kösz, jót röhögtem. :)

Dagda 2013.07.03. 14:08:17

A csapatépítés azoknak való, akik élnek.
A zombiknak hiábavaló. Akiket általánosban mindig vertek, azok itt sem fognak tudni feloldódni (bár többnyire ők a főnökök, és ezzel rá is világítottunk a hierarchia problémáira)
Simán elképzelem @kisQtya elvtársnőt, ahogy a munkahelyén valaki megkérdi, kér-e kávét, ő meg elküldi a francba hogy ez nincs benne a munkaköri leírásában. Persze a többi kommentelő sem látott-hallott még munkahelyi pletykát, fúrás-faragást, társadalmi életet, ez nyilvánvaló.

A mi kéne hogy legyen egy ideális társadalomra vonatkozuk, de nem abban élünk, így egyszerűbb lázadás helyett annak felfogni a csapatépítést, ami: ingyenbulinak. És a gyereknek is kell egy-egy nap szabadság néha apuval/nagyival.

Én kitűnő dolognak tartom, kiszakadás a hétköznapokból, élmény, utazás, kaland, és a főnöknek is lehetősége van kevésbé formálisan megmutatni, nem mindig akkora seggfej.

Az önköltség prosztóság (és nem kötelezhetnek rá), a cikk meg egy fos. Álmomban jobb reklámot írok.

Dagda 2013.07.03. 14:09:21

@Latza: óriási lehetőséget a tekintélynövelésre azáltal, hogy van,a ki haza tudja vinni őket. Soha többé nem kell nélkülöznöd egy meghívást sem.

Amúgy bulizni nem csak piálva lehet.

Silvestris 2013.07.03. 14:50:40

Nyilvan valakit elkuldtek a "Kozossegi media marketing 1.0" kurzusra, es most az elso szarnybontogatasok tanui lehetunk. Mert ez meg promonak is igen sz@r.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.07.03. 15:22:52

Elsőre nem rossz, később majd jobbakat is fogsz írni.

gnme 2013.07.03. 15:53:48

ja ..vagy yo'

nálam is csapatépítő buli lesz

bekészítek az árnyékszékbe két guriga papírt, a rötyi mellé meg két vödröt

lesz (a) sör, (a) bor, (a) pálinka

kenyér, szalonna, debreceni, zöldségek, tűzhely

hallgatjuk a Radics Bélát

dehogy városba sétálni meg sárdonét kortyolni, múzeumba járni? .. nem ismermeg városod ez b+, hanem egy csapatépítő buli

egyhatosmotor 2013.07.03. 15:59:32

Én olyan szinten megosztom a magánéletemet a velem dolgozó faszkalapokkal (értsd kollégák), hogy a születendő gyerekem létét is akkor tudták meg, mikor munkaidő közepén felálltam, hogy megyek a kórházba, szül az asszony :D :D

cirrmurr 2013.07.03. 16:01:13

Hiányzik a cikk végéről : FIZETETT HÍRDETÉS.

vagy barterba megy ?

Elijah_Baley 2013.07.03. 16:24:55

@Latza: hát, ha nem zavar nagyon a részeg kolleginák közelsége, akkor még lehet jó is a csapatépítés :)

Suraki 2013.07.03. 16:42:08

Egyertelmű, az a seggfej kolléga aki sosem hajlandó segíteni senkinek, csak a saját gesztenyéjét kaparássza több kevesebb sikerrel, azaz ilyen tréningeknek köszönhetően angyallá változik majd. Aki meg eddig is képes volt csapatban dolgozni, annak meg ez egy jutalomüdülés. Nemde? ;-)
Az ilyen irányított óvodás-foglalkozásokat csak 80-as IQ alatt lehet élvezni. Erre vagy születni kell, vagy addig kell inni amíg eléred. :-)

sorica123 (törölt) 2013.07.07. 20:01:35

@Suraki: egyfelől ja, tényleg arra lenne való az ilyen tréning, hogy a seggfej kisanagyallá változzon (aha, sanszos...:), másfelől viszont ha a cég beírat egy ilyenre, akkor kurva gáz az egészet végigfeszengeni húsz másik nyünnyögő, fanyalgó nagylánnyal és nagyfiúval egyetemben. Az más kérdés, hogy mennyire erőltetett ésvagy negédes is tud lenni egy ilyen csapatépítő cucc. Lásd még: www.youtube.com/watch?v=IDwl620ksLk :)))
süti beállítások módosítása