Nesze!szer

Szépségvezető: Szalay Roland - a Douglas Parfüméria ügyvezető igazgatója

2012. március 08.

 

 


Igen, elsőként minket is meglepett… de igazán mégse: miért ne lehetne szépségiparban férfi a vezető? De aztán újfent elbizonytalanodtunk: mit tudhat ő kencékről, vagy éppen a parfümökről? Biztos, csak irányít. Végül Roland keményen rácáfolt ezen felvetéseinkre: mert bizony ismeri a termékeket, és még neszesszere is van.
 
Miként került a Douglas Parfümériához?
Egy hirdetésre jelentkeztem Ausztriában.
 
Itthonról, vagy esetleg már kint dolgozott?
A rendszerváltás után egy tradicionális győri gépipari vállalat külkereskedelmi osztályán kezdtem. Az akkori alacsony kereseti lehetőségek miatt gyorsan váltottam: Ausztriában vállaltam munkát egy vegyeskereskedésben, mellette egy hotelben londinerként is dolgoztam Győrben, és esti szakon külkereskedelmet tanultam. Kb. két év után megpróbáltam ismét a külkereskedelemben dolgozni Magyarországon. A gyenge fizetések miatt azonban újfent megfordult a fejemben a külföldi munkavállalás, és végül 1993-ban a C&A –hoz kerültem Bécsbe, ami egy megközelítőleg hat évig tartó belső képzésről és karrierlehetőségről szólt. Dolgoztam több német városban, Ausztriában, majd szerencsém volt és Londonba is elkerültem, ahol az angol nyelv intenzív tanulása is a középpontba került. Sajnos a kilencvenes évek közepétől erősen válságos helyzet alakult ki több tradicionális ruházati cégnél is a C und A-val együtt, így elkezdtem új lehetőségek után keresgélni. Míg Magyarországon a legtöbb jelentkezésemet válaszra sem méltatták, addig Ausztriában több lehetőség is nyílt, mint pl. a Douglas.
 
 
Nem voltak ellenérzései azzal, hogy férfiként a szépségiparban helyezkedik el?
Való igaz, hogy amikor egy szerszámáru üzlethálózat hirdetésébe botlottam, úgy éreztem, hogy az közelebb áll hozzám. Így mikor először láttam meg a hirdetést, nem jelentkeztem, mert túl nőiesnek tartottam a szakmát. 
 
Végül ez ugyanolyan munka lett, mint ha például egy autós céggel foglalkozna? Első sorban a vezetés a meghatározó, és csak ezután jön az, hogy mi a cég profilja?
A legfontosabb a vezetés, illetve a közvetlen munkatársaim támogatása a napi munkában. Természetesen ez a szakma más, mint mondjuk a divat vagy az autókereskedelem, megvannak a sajátosságai.
 
 
Mennyiben más?
A divatvilághoz hasonlóan a szépségipart is a trendek formálják, a vásárlók ugyanolyan impresszívek és igényesek. Ezért igen nagy hangsúlyt kell fektetnünk a megfelelő környezet megteremtése mellett a szolgáltatásunk színvonalára is, annak érdekében, hogy minden vásárlónknak egyedi igényeit figyelembe véve ajánlhassunk a személyre szabott szépségprogramot. Mindez a megfelelő szaktudás mellett jó empatikus képességet is igényel.
 
Mennyire figyeli az aktuális szépség trendeket?
Mint Európa piacvezető parfüméria üzletláncának ügyvezető igazgatója, rendkívül fontosnak tartom figyelni a trendeket, és kihasználni minden lehetőséget, amivel többet és jobbat tudunk kínálni vásárlóinknak. Ha lehet, akkor ezt még a versenytársak előtt.
 
 
Ön szerint mi emeli ki a Douglas Parfümériát az összes többi közül? Miben több, vagy más? 
Maximális célunk a vásárlóink igényeinek teljes körű, magas színvonalú kiszolgálása. Mivel luxusmárkák termékeivel foglalkozunk, fontos az igényes, ezekhez illő környezet,  enteriőr megteremtése, és folyamatos fejlesztése. Nagy hangsúlyt helyezünk vásárlóink tanácsadására és magas színvonalú kiszolgálására. Ehhez elengedhetetlen munkatársaink megbecsülése és folyamatos képzése.
 
Elcsépelt talán, de szokták mondani, hogy a sikeres férfi mögött mindig áll egy nő... Az Ön esetében is igaz ez?
Természetesen ez így van. Feleségemmel és két csoda gyermekünkkel, 10 éves fiunkkal és 7 éves lányunkkal élünk együtt.
 
 
Az Ön számára mitől szép egy nő? 
A szépség szubjektív, de mindenképpen a részletek összjátékából eredő harmóniát jelenti számomra. Egy nő akkor szép, ha a külső és a belső harmóniában van… és egy tökéletes make-up ezt megkoronázza.
 
Ön szerint egy férfi is lehet szép?
A férfiakra ugyanez vonatkozik. A make-up persze nem feltétlenül szükséges, de bőrproblémák esetén abszolút működőképes.
 
Használ férfi szépségápolási termékeket?
Igen, szemkörnyékápolót szívesen használok, illetve leginkább a könnyű hidratáló arckrémeket szeretem.
 
 
Van valamilyen praktika, amit mindig alkalmaz?
Este arctisztító szappant használok és egy kis szemkörnyékápolót. Reggel borotválkozás után egy jól hidratáló balzsamot vagy krémet, kedvenceim a Proraso borotválkozás utáni balzsam vagy a Douglas Mens System arcbalzsam.
 
 
Úgy tudom, hogy sokat van külföldön, ilyenkor visz magával neszesszert?
Természetesen, mivel rengeteget utazom, ami nagy igénybevétel a bőrömnek is, fontos a „beautyfitness”.
 
Mi található benne?
Egy kiváló arctisztító szappan (Erno Laszlo)  egy jó minőségű dezodor (Clinique vagy Biotherm), borotvahab (Proraso) mindig van nálam. Mivel a hét felét hotelekben töltöm, legtöbbször az ottani sampont és tusfürdőt használom. Illatban évszakonként és alkalmanként mást és mást szeretek. Télen a nehezebb fás fűszeres illatokat, kedvenceim többnyire klasszikusok, mint a Dior Fahrenheit Absolut és a Gucci pour Homme. Tavasszal és nyáron szívesen használom pl.  Jean Paul Gaultier  Le Male illatát . Nagyon kedvelem alkalmi, esti illatként a Zegna Forte illatot. Az újdonságok közül kedvencem az extravagáns Jean Paul Gaultier Kocorico-ja.
 
 
Nesze!Adri
Foto: Kóti Kata
 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr564294107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása