Nesze!szer

Steiner Kristóf heti útjelzője

2012. június 24.

 

krisihez rózsaszín coctail.jpg

 

Ha az élet citromot ad, készíts Manhattant!

Bocsi lányok, remélem nem bánjátok, de az eheti útjelzőt egy személyes sztorival kezdem. Múlt héten, amikor Magyarországra látogattam a könyvbemutatómra, elhatároztam, hogy a mellkasomon lévő, kétévesen szerzett égési heget szépen kivarratom mezei virágokkal...

 

krisihez limonádé.jpg

 

Ahogy a mondás szól: „ha az élet citrommal kínálj, készíts limonádét”... vagy mondjuk Manhattan koktélt, ha olyanod van. Így került Alice csodaországának mesebeli kertje a hegemre: pitypangot, katáng korót, százszorszépeket tetováltattam magamra, és miközben a tetkómon ügyeskedő lány, Anita sorra „ültette” a virágokat, csevegni kezdtünk. „Nem is tudom elmondjam –e, de... egyszer sok évvel ezelőt tutánad szaladtam az utcán, és közöltem veled, hogy úgy nézel ki, mint a fiatal Brad Pitt.” bökte ki. „Kábé tizenöt voltam.” Valami derengeni kezdett: emlékeztem erre a cicaarcú lányra, aki olyan édesen, természetes kváncsisággal és izgatottsággal szóltott meg. Még ott, helyben megmondtam neki, hogy „én a másik kapura játszom”, de örömmel megiszom vele egy kávét valamikor. Telefoszámot cseréltünk, elbúcsúztunk, aztán – hopp - egyszercsak eltelt nyolc év. Elfelejtettük egymást. Egészen mostanáig. Az álmos reggelig, amíg egy giga méretű kapucsínóval a kezemben be nem toppantam hozzá a tetováló stúdióba. Mégiscsak megittuk azt a kávét együtt, mi több Kovács Anita, az életem, a testem, a mindennapjaim része lett, hiszen mostantól minden reggel a titkos kerttel a mellkasomon ébredek majd fel.

 

Miért mesélem el mindezt? Mert a sztori olyan szépen megmutatja, hogy ha valakivel karmikus kapcsolatban állunk, akkor a lelkeink egészen biztosan megtalálják az utat egymáshoz. Kirohanhatunk a lakásból egy dráma kellős közepén, sőt, a bőründünket is összepakolhatjuk, hogy „engem te soha többé nem látsz”, a legjobb barátunk szemébe vághatjuk egy rossz pillanatban, hogy „már nem is ismerlek”, vagy elajándékozhatjuk a szomszédnak a kiskutyát, akiről nehezebb gondoskodni, mint feltételeztük, de – és itt jön a csavar – ezek a lelkek mind vissza fognak találni hozzánk. Ha nem most, akkor a következő életünk során. Éppen ezért kell minden kapcsolati, családi, vagy munkahelyi krízis helyzetben megállnod egy percre, és átgondolnod: ebből az extra-savanyú citromból hogyan lehetne Manhattan koktél.

 

alíz csudiban.jpg

 

Ez a hét kabbalisztikus szempontból a legbensőbb félelmeink leküzdéséről szól. A Hukát szakaszának hetében különösen fontos, hogy észben tarts: az emberek közötti kapcsolat nem olyan, mint egy taxi. Nem tudod megállítani, és kipattani belőle, csak azért, mert dugó van, meleged van, sétálni van kedved, vagy találtál egy gyorsabb járművet. A kapcsolatokból csak akkor van „kiszállás”, ha megérkeztél a közös karmátok végállomásához. Honnan ismered fel, hogy ott vagy? Onnan, hogy itt már nem a türelmetlenség, az ingerültség, a sértettség, a féltékenység, a nemtörődöm viselkedés, vagy a félelem motivál, hanem az, hogy tudod: felépítettetek valamit közösen, most pedig mindkettőtök fejlődése érdekében ideje egy következő szintre lépneket – együtt, vagy külön. Alice sem térhetett haza Csodaországból addig, míg nem tanulta meg: az ő sorsának irányítója nem lehet sem a Szív Királynő, sem a Bolond Kalapos, sem az elvarázsolt virágok, csakis ő maga. Amikor erre rájött, egyszerűen... felébredt.

Csodákkal teli hetet mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr424608560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása