Nesze!szer

Szépségvezető: Durst Anikó - a L'OCCITANE cégvezetője

2012. március 29.

 

 

 

Az már kiderült, hogy imádjuk a szép, színes, illatos boltokat, azokat meg végképp, ahol természetes anyagokból készítenek mindenféle kenceficét. Szívünk egyik csücskében van a L’OCCITANE is, így ki nem hagytuk volna a beszélgetést a hazai vezetővel Durst Anikóval.

 

Kinek a fejéből pattant ki, hogy provence-i alapanyagokból szépségápolási termékeket gyártson?

A márka Olivier Baussan nevéhez fűződik, aki egy hatalmas álmodozó volt, és az ő vágyai, elképzelései nyomán valósult meg a cég. 1976-ban Provence-ból indult, amikor is vásárolt egy lepárlót. Ezen elsőként rozmaring- és levendulaolajat párolt, és a helyi piacon kezdte őket árulni.  Olivier folyamatosan új alapanyagokat keresett. A 80-as évek elején Afrikába látogatott, ahol megismerkedett a shea vajjal, 1989-ben pedig elkészítette az első shea vajat tartalmazó terméket. Olivier Baussan egyébként még mindig részt vesz a termékcsaládok megalkotásában, új összetevőket keres.

 

 

Több mint 30 év alatt mennyire változott a cég kínálata, és az alapanyagok?

A L’OCCITANE indulásakor Olivier Baussan eredetileg szappanokat, olajokat, lakásillatokat, parfümöket készített, később kezdett el a bőrápolással is foglalkozni. Manapság 3 fő területre koncentrálunk arc-ill. testápolásra, valamint az illatokra. A régi termékek közül már nem sokat gyártunk, vagy ha igen, akkor már nem az eredeti formulát használjuk. Koncepciónk, hogy mindig megújítsuk őket, folyamatosan új és jobb hatóanyagokat keresünk. Van például egy arcápoló termékcsaládunk, amit az Immortelle nevű apró virágból készítünk, ami még leszedés után sem hervad el. Tavaly tovább kísérleteztünk vele és egy sejtkivonatot nyertünk belőle, ami a támasztó szövetek működését erősíti, vagyis hatására később alakulnak ki a ráncok. Valamint újabban rügyekből is nyerünk ki értékes hatóanyagokat, hihetetlen, hogy mennyi kincset rejt a természet. Számunkra a mai napig a megfelelő, jó minőségű alapanyag választás a legfontosabb, ebben rejlik a termékeink titka.

 

 

Úgy beszélsz róla, mintha te magad is részt vennél az előállításban. Mennyire látsz bele a kétkezi munkába?

Itthon én felelek a képzésekért, így ismernem kell összetevőinket, bőrre gyakorolt hatásukat, hogy hitelesen tudjam átadni a többieknek. A kutatást-fejlesztést egy külön csapat végzi, akiknek ez a szakmája, mi pedig folyamatosan kapunk információt az összetevőkről, végleges formulákról is. Gyárlátogatásokon egyébként alkalmam volt megismerni a kutatás-fejlesztési részleg vezetőjét, Jean Louis Pierrisnard-ot, ott a képe a boltf alán. A másik férfi pedig Olivier Baussan az alapító, illetve mindazokról az afrikai nőkről és termelőkről is találsz portrét, akik az összetevőket gyűjtik be számunkra.

 

Ha már a nőket említetted: van a cégnek egy különleges alapítványa…

2006-ban, cégünk alapításának 30. évfordulóján, létrehoztuk a L’OCCITANE Alapítványt, melyet az akkori dolgozók is támogattak, a cég pedig hozzátette az összeg másik felét. Világszerte akkor kb. 1200 boltunk volt. Az Alapítványunk célja, hogy a közösség szolgálatába állva támogassa a L’OCCITANE értékeit és irányelveit. Két fő területre koncentrál: a látássérülteket segíti és támogatja a nők gazdasági egyenjogúságát. Afrikában olyan oktatási központokat hoztunk létre és támogatunk, melyek hozzájárulnak a nők egyenjogúságához. Az Alapítvány további célja Afrikában a helyi nyersanyagok és a női vállalkozások támogatása tréningek megszervezésével és mikro-hitelprogramok nyújtásával. Alapítvány másik fő tevékenysége a látáskárosultak támogatása. Franciaországban  olyan programokra összpontosít, amelyek tréningek és foglalkoztatási támogatások létrehozásával, segítik a látássérültek beilleszkedését a munkahelyükre. Európán kívül pedig a vakság megelőzése ellen harcol, szemegészség megőrző projektek támogatásával.

 

 

Te hogyan kerültél a céghez?

A L’OCCITANE termékeivel még az egyetemi éveim alatt ismerkedtem meg. Nyugat-magyarországi Egyetemre, Sopronba jártam közgazdaságtanra és itthon akkor már volt egy disztribútor, aki árulta a termékeket. Az egyetem utolsó évében és utána még egy évig a Lapker Zrt-nél dolgoztam, előbb a Fejlesztési, majd Ügyfélkapcsolati osztályon. 2005-ben elhatároztam, hogy szerencsét próbálok Írországban, ott megláttam egy L’OCCITANE boltot és tudtam, hogy náluk szeretnék dolgozni. Jelentkeztem és felvettek. Kilenc hónapot töltöttem kint, és amikor hazajöttem az itthoni csapathoz csatlakoztam, az első két boltot együtt nyitottuk. Ez 2006 karácsonya előtt volt, azóta nyolc üzletünk van, ebből egy vidéken.

 

Mik voltak a lépcsőfokok a cégvezetői pozícióig?

Boltban kezdtem üzletvezetőként, majd két boltot vezettem, és közben tréningeket tartottam. Együtt túl soknak bizonyult, így később az egyik üzlet mellett az oktatásra helyeztem a hangsúlyt, és lehetőséget kaptam rá, hogy a régió (Magyarország mellett ide tartozik Csehország és Szlovákia) tréning programját kidolgozzam. Körülbelül másfél évet töltöttem ebben a pozícióban. Majd egy évvel ezelőtt én lettem a cég vezetője.

 

 

Hányan dolgoztok a cégnél? Főként lányok?

A központban hárman dolgozunk lányok, az üzletekben 24 lány és egyetlen fiú eladónk is van.

 

Ha több nő együtt dolgozik, férfiak nélkül, akkor óhatatlan, hogy idővel egymás idegeire mennek. Nálatok akadnak konfliktusok emiatt?

Kisebb súrlódások előfordulnak, de nem jellemző. Alapvetően arra törekszünk, hogy egymást erősítsük, hiszen ez egy csapatmunka. Szerintem csak jó légkörben lehet igazán jól teljesíteni.  Igen családias nálunk a hangulat, és én magam is egy mosolygós karakter vagyok.

 

Férfiakkal is megküzdöttél annak érdekében hogy elfogadjanak?

Tény, hogy bizonyítanom kellett a rátermettségemet, de én ezt nem nevezném küzdelemnek. Imádom a munkámat, és időnként én is előveszem a férfias, kemény oldalamat, de ez hozzátartozik ehhez a pozícióhoz. Azt hiszem többek közt azért jutottam el idáig, mert az a típus vagyok, akire hallgatnak mások. Vannak elvárásaim, sőt talán szigorú is vagyok, de én magam is nagyon keményen dolgozom. Nem vagyok a klasszikus értelemben vett karrierista, ugyanakkor élek a lehetőségekkel, amiket elém sodor az élet.

 

 

Ha nem vagy karrierista, akkor ez azt jelenti, hogy a magánéletedre is jut idő?

Fontos, hogy legyen szabadidőm, hiszen meg kell teremteni az egyensúlyt, hogy igazán jól tudjon az ember teljesíteni. Kezdetben járt lemondásokkal a pozíció, sok mindent meg kellett tanulnom. Legfőképpen azt, hogy mindig mindenhol 100%-ig jelen kell lennem. Mind a munka, mind a magánélet teljes embert kíván, és én is úgy vagyok teljes, ha sikerül kikapcsolódnom. Szeretek futni és úszni, olvasni vagy barátokkal beszélgetni.

 

Egy vezető beosztásban dolgozó nőnek szerinted nehezebb párt találnia? Neked van kapcsolatod?

Most éppen nagyon szerelmes vagyok (mosolyog). Amúgy szerintem ez nem a pozíciótól függ, hanem a személyiségtől. Mindenki nehezen viseli, ha nem ő az első, a munka pedig általában nem tűr halasztást. Korábbi kapcsolatomban ebből voltak konfliktusaim.

 

Mennyit foglalkozol a külsőddel, arra is szánsz rendszeresen időt?

A szépségápolás a mindennapjaim része. Szerencsés vagyok, mert ehhez a legjobb termékeket használom. A mandulás testápolót nagyon szeretem, amellett, hogy finom az illata még a bőrt is rugalmassá teszi. Rendszeresen sportolok, meditálok. Mindkettő nagyon jót tesz, feltölt, energiát ad.

 

Van valamilyen szépség trükköd?

Nagyon szeretem a hidratáló, frissítő arcmaszkokat. Hamarosan a boltjainkba kerül egy 3 perces hidratáló maszk, már alig várom, hogy kipróbáljam. 

 

 

Mi az, ami mindig nálad van a neszesszeredben?

Citrusos parfüm, shea vajas kézkrém, ajakápoló, szempillaspirál, és pirosító. 

Nesze!Adri

foto: Kóti Kata

 

 

(Ha tetszett az interjú, olvass mást is tőlünk - csatlakozz a Nesze!szer facebook csoportjához ITT)

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr544347606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása