Nesze!szer

A Fabergé tojás volt előbb vagy a luxus? Nagy hír Budapesten!

2022. október 03.

 

 

faberge_pearl_egg_004_jpg_1080x0_q75_crop-scale_subsampling-2_upscale-false.jpg

 

Szóval az úgy volt, hogy volt nekem egy kolléganőm a Nők lapjánál. Szilágyi Évike maga volt a nyugat, a műveltség számomra. Világlátott volt, ami a kilencvenes években azért kuriózum volt rendesen. És a drága Évike minden húsvéti lapterv megbeszélésen elővette a Fabérgé tojás témáját. És azóta tudom, hogy ez a történet ugye a cári udvarral kezdődött. Az első tojást Fabergé és aranyművesei készítették 1885 húsvétjára III. Sándor orosz cár megbízásából, aki húsvéti ajándéknak szánta a felesége, Marija Fjodorovna számára. Kívülről egy egyszerű, zománcozott fehér tojás volt, de kinyitásakor a színarany sárgája tűnt elő. A sárgájában egy aranyozott tyúk volt s abban egy kis cári korona. A cárné annyira megszerette a tojást, hogy a cár Fabergét nevezte ki királyi udvari szállítónak. Egyben azt a feladatot is kapta, hogy minden húsvétra egy új tojást készítsen a cárnénak, de ezek egyediek legyenek és meglepetést is tartalmazzanak. Na ennyi kitérő után el is mondom, hogy szenzációs újdonság van itthon, amihez a Fabergének is köze van, mesélem, mi történt múlt pénteken.
 

Összesen mintegy 1,5 millió euró értékű ékszer kollekció bemutatásával nyitotta meg első magyarországi hivatalos márkakereskedését a Fabergé, Európa leghíresebb aranyműves dinasztiája a Párisi udvarban. Az eseményen a Fabergé ékszerház munkái mellett kizárólagos hazai partnerük, a Tamas L’Orant márka egyedi karóráit is láthatták az érdeklődők. A megnyitón jelen volt Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója, Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi vezetője és Tamás Lóránt, a Tamas L’orant tulajdonosa, aranyműves.
 
Történelmi pillanatoknak lehettek szemtanúi a Párisi udvarban tartott ékszerbemutató résztvevői: nem csak két ékszerműves család együttműködésének hivatalos bejelentésén vehettek részt, de egyben elsőként láthatták a Fabergé, és hazai márkaképviselőjük, a Tamas L’Orant márka ez alkalomból bemutatott kollekciót is. 
 
A Fabergé család azzal tisztelte meg az ékszerek világa iránt érdeklődő hazai közönséget, hogy a közös együttműködés kezdetét jelentő Párisi udvari márkaképviselet megnyitására Magyarországra hozta a nagyértékű drágaköves ékszerkollekciójának kiemelkedő darabjait. A bemutatásra kerülő ékszerek megalkotás során az ékszertervező dinasztia visszanyúlt az 1885-1917 között készített és világhírűvé vált családi alkotásaik formavilágához: a századfordulós kor hangulata által ihletett drágaköveket, 18 karátos aranyat és platinát felhasználó kollekció ugyanúgy tovább viszi azt a generációk alatt felhalmozott szakmai tudást, precizitást és igényességet, ami a családi vállalkozást mindig is jellemezte és ami a világ ékszerműves szereplőinek legelismertebbjei közé emelte.

- Nagyon örülünk, hogy a Tamas L’Orant képviseli a Fabergé márkát és azokat az értékeket, amelyekről a Fabergé ismert a világban. Nagyon sok hasonlóság van a márkák mögött álló két család között abban, ahogy a hagyományról és a múlt értékeinek átmentéséről gondolkodunk. Azt gondolom, hogy az együttműködésünk egyszerre tisztelgés a múlt öröksége előtt ugyanakkor a folyamatos megújulás és fejlődés ünneplése is – mondta Sarah Josephine Fabergé, a Fabergé Örökség Tanács alapító tagja, a Fabergé különleges projektek igazgatója
 
A lélegzetelállító smaragd és rubin köves kollekciók bemutatása mellett, olyan tételek is bemutatásra kerültek, mint például az a gyűrű, amelynek központi ékköve egy több mint 11 karátos, természetes sárga színű (fancy yellow), gyémánt volt.
 
- Mindig is szerettük volna ebben a régióban jobban bemutatni a Fabergé család gazdag történelmi hagyományait, és kényelmesebb hozzáférést biztosítani alkotásinkhoz a gyűjtők számára. A Tamas L’Orant márkával való találkozás meggyőzött bennünket arról, hogy megtaláltuk a legmegfelelőbb partnert a Fabergé képviseletére a piacon. Valójában már az első találkozás óta tiszta volt számunkra, hogy a tulajdonos, Tamás Lóránt által felépített és képviselt családi márka, apa és fia példátlan együttműködése, valamint az ékszerek, órák, és a szerkezetek iránti szenvedélyük, tökéletesen ki fogják egészíteni a Fabergé alkotásokat. Vállakozásaink ugyanazokat az értékeket képviselik mind a család, az etika, a hagyomány és a kézművesség terén is. Alig várjuk, hogy megírhassuk új partnerünkkel a Fabergé család történetének fontos fejezetét Budapesten - nyilatkozta Nicola Clary, a Fabergé kereskedelmi igazgatója.
 
Tamás Lóránt órái között számos olyan darab is szerepelt a bemutatón, amelyet a singapore-i valamint magyar gyűjtők „kölcsönöztek vissza” a tulajdonosának a bemutató kedvéért. Ezeket a darabokat egészítették ki a magyar származású ékszerész saját tervezésű és készítésű gyémánt ékszerei, amelyek közül talán a legismertebb a rangos nemzetközi verseny kategória győztes Tahiti gyöngysor volt. 
 
Itt érdemes megjegyeznünk, hogy Tamas L’Orant márkanév alatt forgalomba kerülő karórákból minden esetben csak egyetlen és egyedi azonosító jellel ellátott darab készül. A kézműves megmunkálással megalkotott műremekek „alapanyagát” minden esetben első osztályú, 80-120 éves mechanikus zsebórák szerkezetei adják, amelyhez Lóránt egyedileg tervezi és gyártja az aranytokokat. A minden részletében teljesen manufakturális munka eredményeként előálló alkotásokból évente összesen 6-8 darab készül és azok túlnyomó többségükben ázsiai műgyűjtők körében találnak gazdára. 
 
- Egyszerűen és közérthetően az ars poeticam: mindennél fontosabb számomra, hogy újjászülethessenek a kezem alatt azok az óra mesterművek, amelyeket a korunk felgyorsult fogyasztási társadalma méltatlanul mellőz. Úgy is fogalmazhatnék, hogy olyan értékmentés és értékteremtés szolgálatában állok, amelynek eredményeképpen új értelmet nyernek a 19-20.századi kézműves óragyártás remekei – mondta el Tamás Lóránt a bemutató és márkaképviselet-megnyitó ünnepség alkalmából.
 
Az ékszereket az általam igen nagyra tartott Balla Eszter, Dévényi Dalma, Eke Angéla, Gubik Ági, Jakab Juli és Kovalik Natasa mutatta be. Csodásak voltak mind a hölgyek meg az ékszerek is, elképesztően gyönyörűek.
Nyilván ebben a gazdasági helyzetben kevesen rohanunk Fabergé ékszert vásárolni a Parisi udvarba egy horvát apartman áráért, de örvendetes, hogy van az a réteg, aki

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr517945670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása