Nesze!szer

Óriás veszteség a divatnak: elhunyt a Luxottica tulajdonosa

2022. július 05.

 

 

 

luxottica_kep.jpg

 

A napszemüveg ma már nem kiegészítő, hanem igazi alapdarab az öltözékünkben. Én legszívesebben leélném az életemet kedvenc napszemüvegemben és ennek a műfajnak az igazi megszeretését leginkább a Luxotticának köszönhetem és Szabolcsnak, aki itthon viszi a céget és gondosan bánik a márkákkal.

De az egész tulajdonképpen Leonado Del Vecchio érdeme. Ugyanis ő a cég alapítója. Illetve volt, hiszen néhány napja hunyt el. Ezért is gondoltam, mesélek kicsit róla és arról, hogyan is vált igazi divatcikké az, amit az orrunkon hordunk.

luxottica_szemcso.jpg

 

Del Vecchio a világ 52. milliomosa volt a Forbes listája szerint. És nem, nem kell jönni most azzal, könnyű volt neki. Mert nem, nem volt könnyű. Leonardo ugyanis árvaházban nőtt fel. Komoly törés lehetett ez az életében, hiszen 7 éves koráig családban élt, ám ezután édesanyja megözvegyült és nem tudta már eltartani őt. Formatervezést tanult később, majd 1958-ban nyitotta meg első szemüvegkeret műhelyét. Ez volt a nagy út kezdete.

(Bocs, csak németül találtam meg azt a kis életút ábrát)

luxottica_nemet_illusztracio.jpg

 

Olyan hihetetlen tenni vágyás és akarat volt benne és alázat a szemüvegek, napszemüvegek iránt, ami példa értékű. Armani volt az, akivel gyakorlatilag igazi divatcikké tették közösen a napszemüvegeket. 

Akvizíciókkal bőveítette a céget, a legnagyobb márkáknak gyártotta a kereteket. Ray-Ben, Oakley, Armani, Prada, hogy csak néhányat soroljak és a Chanelt és a Persolt ki ne hagyjam. Amivel ő nyerni tudott, az a kis fém alkatrészek gyártása volt, amelyek a keretekhez kellettek. Néhány év alatt már egy focicsapatnyi alkalmazottja lett és a parányi hozzávalók előállításától eljutottak ugye a kész szemüvegekig. Határtalan volt a fejlődése és itt a határtalan szó szerint értendő, ugyanis a tengeren túlra is eljutottak a szemüvegei, ráadásul fel is vásárolt sok-sok márkát, amelynek Ázsiában és Amerikában is örültek a divat iránt fogékonyak.

 

giorgio-armanie-leonardo-del-vecchio-scaled.jpg

 

 

Az évek során Mr. Del Vecchio cégét, a Luxotticát egy óriáscéggé alakította, amely a világon használt összes szemüvegkeret jelentős részét gyártotta. Halálakor a Forbes a Luxottica-t, amely 2017-ben egyesült a francia Essilor lencsegyártóval egy 49 milliárd dolláros ügylet keretében, a „világ legnagyobb napszemüveg- és dioptriás szemüveggyártója és -kereskedőjeként” írta le. Mi ez, ha nem igazi siker a divat világában? 

 

luxottica_markak.jpg

 

Első feleségétől, Luciana Nervótól született egy fia, Claudio, aki a Brooks Brothers ruhakereskedő korábbi vezérigazgatója, valamint két lánya, Marisa és Paola. Zampillóval egy fia lett, Leonardo Maria. Két másik fia volt, Luca és Clemente, egy partnerétől,, Sabina Grossitól.

Mondhatnánk, hogy örököse lesz bőven a 87 évesen elhunyt ikonnak. De inkább a márkák, jó minőségű keretek szeretetét örököljük tőle és vigyük tovább. Én ma, ha kisüt a nap, én is felveszek egy napszemüveget, amit tulajdonképpen neki köszönhetek.

Viszlát Del Vecchio úr, jó utat és biztos, hogy odafent is kell majd egy-két jó keret ám, nagy a fény! 

 

luxottica_vege_keret.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr2817875415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása