Nesze!szer

Csongrád, ahol még nem jártam, de itt a bakancslistám!

2022. június 15.

 

 

img_5124_1.jpg

 

Nincs mese, Csongrádot látni kell. Ugyanis soha nem jártam még arra. És most se, tehát abba is hagyhatnám ezt a postot, de nem teszem. Ugyanis én nem tudtam elutazni múltkor a csajokkal a városba, viszont csodás élménybeszámolókat hallottam tőlük és hát képekkel is bombáztak rendesen a Woman Power Project kalandjairól. Így most magamnak (is) írtam egy listát, ha eljutok végre Csongrádra, mit is fogok megnézni, megkóstolni, kipróbálni. Mert menni fogok és kész!

 

tisza_fentrol.jpg

 

Ami nekem alapból tetszik, mert ugye láttam már Hollandiát közelről, hogy itt is kerékpárral lehet közlekedni. Ez hozzám eléggé közel áll, így leszögezném, ha végre eljutok Csongira, én tuti, hogy drótszamárral járom majd be a környéket. Már imádom, hogy ez jóval emberközelibb és hát a számomra fontos ökölógiai lábnyom dologról ne is beszéljünk! 

A csajok voltak agyaggalamb lövészeten is. Sok helyen láttam már ezt kiírva, de ehhez még kipróbálás szinten nem volt szerencsém. Azt nem tudom, milyen leszek a műfajban, erről még lövésem sincs. Az biztos, hogy a lányom is tutira ott fog toporzékolni, hogy belekóstolhasson ebbe. Hát, majd tudósítok róla, hogy bejutottunk-e az olimpiai keretbe, vagy pont egy ponttal csúszunk le. IDE fogunk menni, most szólok, hogy készülhessenek ránk!...D

 

 

 

Nem akarok szenteskedni, de tudnotok kell: van egy erős templom mániám is. A Nagyboldogasszony templomot majd egészen biztosan felkeresem Csongrádon, mert kicsit olyan jellege van számomra, mint a Notre Dame Párizsban, itt is megcsodálható a kilátás a toronyból. Barokk stílusban épült és Tiziano egyik képének másolata díszíti. Kapuja fölött istenszem-motívum és a Károlyiaknak, a templom kegyurainak címere látható.A négy evangélista szobrával díszített szószék és a fekete márványból készült főoltár is  vizsgálatom tárgya lesz, gyanítom, ez a lányomat nem annyira izgatja majd, de sebaj. Az oldalkápolnák bejárata melletti oltárok képeit – Fájdalmas Szűzanya, Szent Kereszt –  Piroska János festette, a mennyezet freskói az Angyali üdvözletet, Krisztus születését, Mária látogatását Erzsébetnél, József és Mária eljegyzését és Szent István koronafelajánlását ábrázolják. Ezek annyira gyönyörűek tudnak lenni, engem mindig elbűvöl, de tényleg - és az ember lelkének is jót tesz. 

csongradi_gyogyfurdo.jpg

 

Ami viszont tutira érdekelni fogja a gyermekemet, az a Csongrádi Gyógyfürdő. Mondjuk egészen biztos, hogy az nem az fogja meghatni, hogy Csókás Ferenc városi főépítész tervei alapján készült, a korábbi Népkert területén. Talán majd valami szép mesébe beleszövöm az egészet, hogy mégis átmenjen az infó neki. Azt hiszem, számára a 400 m"-es élménymedence lesz a legfontosabb az egészben, engem meg a masszázs és gyógyászat fog érdekelni, meg a vízilabdás fiúk, akik kint edzenek, bár ez a fejezete azért lezárult az életemnek, bár ki tudja, mit tartogat Csongrád! - bár csak tartanánk már ott. 

 

Az biztos, mert kinéztem magamnak, hogy a kerékpározáskor a fahídon is át akarok tekerni. Lehet, hogy Rozi ezt majd rollerrel teszi meg, de annyira romantikusan néz ki az a híd, hogy must have látnivaló. Ez ugyanis Európa első fahídja. Ez a Tisza két partja között biztosítja az átjutást, de nyáron a Géza névre hallgató komp is üzembe áll, hogy segítse a járókelőket. Természetesen a híd műemlékvédelem alatt áll, ami szerintem alap, mert annyira szép a képek alapján, igazi kuriózum.

csongradborvidek.jpg

 

Az evés nálunk elég fontos topic, de úgy hallottam a csajoktól, hogy a Bárka étteremben bátran kiköthetünk majd, mert nemcsak szépek a fogások, de ízletesek is. A házi túró gombóc az biztos, hogy a lányom listáján szerepelni fog majd, én inkább a pecsenyékre megyek. De mindent is megkóstolunk majd, annyira ínycsiklandóan hangzik minden, főleg, a 24 órán át érlelt szűzpecsenye van az érdeklődésem terében rendesen. 

Mondanám, hogy azt tervezem, szépen megvacsorázunk a kalandozások után és lefekszünk aludni, de nem úgy ismerem magunkat, hogy ez reális lenne. Tuti, hogy a Tisza Presszót meglátogatjuk, a WPP ugyanis ott bulizott. Mivel a lányommal már Ganxsta koncerten is túl vagyunk, ami egy fesztiválon ért bennünket váratlanul, azt gondolom, nem lesz gond, ha zúzósabb partyba csapunk az óvárosban. A helyi borokból már meg is néztem, mit kóstolok majd meg, Nyilván helyi borászatokra leszek kíváncsi– Gutpintér Örömborászta, Bodor Martin Családi Borászata Losonczi Áron Családi Borászat –, már tanulmányoztam a  Csongrádi Borvidék oldalát, ahol részletesen is bemutatják a helyik borászatokat és bővebben is írnak a borvidék termelőiről. Jaj, de várom! Ahogy a helyi termelők finomságait is, amit reggelire gondoltam majd kóstolgatni. Rogozsan Péter kolbászairól elég jókat hallottam, meg a Felgyői Kecskesajtokról is, főleg ez nekem fontos, aki ugye nem fogyasztok tejterméket, illetve csak akkor, ha nincs más megoldás. 

Amit tutira felkeresünk majd, az a népi Hagyományőrző közösségi ház lesz, mert mindenféléket ki lehet próbálni, ami a kézműves gyerekemnek szuper lesz. Van parasztház is, megismerhető, hogyan éltek régen, ami a mai digitális gyerekeknek űrbéli távlat, az biztos De majd úgyis elmesélem nektek, hogy mi és hogyan történt velük! És az állatsimogatóba is szeretnénk eljutni, az biztos! 

hajokazas_csongrad.jpg

 

És már előre köszönöm, hogy  Csongrádon van motorcsónakázási lehetőség. Nálunk ugyanis komoly probléma, hogy különböző járgányok lassúak a csemetém szerint. Ezért nem megyünk az Óriáskerékre többet, ami sokakat elbűvöl, csak az én gyerekemet nem. A vitorlázás is smafu neki, mert lassú. De úgy hallottam, ha lemegyünk Kókai Dezső kikötőjébe, akkor bizony bepattanunk a csónakba és már mehet is a száguldás a Tiszán. 

 

Még fontolgatom, hol is szálljunk meg, a Woman Power Project lányai a Panorámában aludtak és jókat meséltek róla. Én is valami nyugalmasabbra vágyom, szerencsére bőségesen találtam opciót, lassan be is foglalom! 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr10017832467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása