Nesze!szer

Mi történik Budapest utcáin?

2019. május 05.

 

 

ors_delutan.jpg

 

Anya vagyok. Nő, aki nap mint nap közlekedik a gyermekével. Mindenféle járművel. Autóval, taxival, bkv-val és gyalog is. Nem is lenne ezzel semmi gond, szerintem. Amennyiben ezt nem Budapesten tenném. De úgy tűnik, itt élünk.

Korábban azt hittem, majd csak arra kell vigyáznom, a gyerekem előtt ne beszéljen senki csúnyán, ne vegye át a mindenféle cifraságokat. Ma már tudja, hogy nem jó, ha valaki b...megel, sikerült megtanítanom neki, hogy ez nem szép. Ám olyat is tanítanom kell neki, amit a legrosszabb álmomban sem gondoltam volna. Ilyeneket: - ne nézz a bácsi szemébe! Meg ilyeneket is: - gyere, most a villamos hátuljába megyünk gyorsan. És amikor megkérdezi, miért, nem azt mondom neki, hogy épp szivárog a vér az utazótárs fejéből, hanem csak ennyit: - elég rossz illata van sajnos és tudod, mindkettőnk orra nagyon érzékeny. Járunk együtt színházba, moziba, oviba, játszótérre, ahogy ezt bárki más teszi. Bizonyos objektumokat pedig meg kell közelítenünk valahogy, nincs mese. Már vannak bizonyos alakok, akiket messziről kiszúrok. A tetovált koponyájú, nagyon agresszív, a szőke srác, tengerkék szemmel, mely vérben úszik minden áldott nap és az asszony, aki reggel ott ül egy akkor még majdnem teli üveggel a megállóban. Raktam már el gyorsan telefont a zsebembe, mert megijedtem, ki ne kapják a kezemből. Az Oktogon, a Nyugati és a Széll Kálmán tér is tragikus. A Király utca bizonyos részeinél beljebb nem merészkedem a csemetével, kedvenc fánkozónkat is akadályversenyhez hasonlatos módon közelítettük meg minap a belvárosban.

Ezt a képet, amely remélem, semmiféle személyiségi jogokat nem sért - elég messziről fotóztam: pénteken. Anyák napjára igyekeztem épp szívemben tele szeretettel... D Fényes nappal, délután három óra után kicsivel. Ők pedig ott feküdtek az Örs vezér terénél. Mivel ekkor még nem volt velem a csemete, nem kellett valami mesét kiagyalnom arra, mit is csinálnak éppen és hogy kerültek oda. (Előző nap épp arra kellett valami trükkös magyarázatot kieszelnem, hogy miért alszik egy harmincas férfi a virágágyásba bedőlve.) És tévedés ne essék, mi sokszor viszünk élelmiszert, ruhát, adományt hajléktalanoknak. De ők valószínűleg nem azok.

Nem értek hozzá, hogy milyen drogok mennek manapság. Ahhoz sem értek, hogy ez a cuccozás miatt van-e, vagy elég hozzá a kannás rendszeres használata. Ám azt nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy kicsi gyerek szülőjeként félelemmel kell lavíroznom Budapesten, ha elmegyünk egy jó koncertre vagy bábszínházba, esetleg csak a nagyszülőkhöz. 

Nem tudom, mi a megoldás. De akinek van ötlete, kérem szóljon! 

Ps: a kommenteket moderálni fogom, nem szeretném, ha durva és gyalázkodó politizálás indulna meg az oldalon. Ez a történet nem erről szól: szerintem.

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr1714804994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csőke Heni 2019.05.05. 18:43:24

Ugyanezek a tapasztalataim sajnos :( vidéken élek, de nem szívesen megyek már be Budapestre, mert ezzel az arcával nem tudok megbarátkozni.

Eszter Urban 2019.05.05. 21:48:22

En mindezt 3csoppel teszem. Igaz a mellkasomon levonek meg nincsenek kerdesei. Sajnos a munkahelyemen is igen gyakran latnak ilyeneket. Igy letudjak annyival,hogy betegek majd anya munkahelyen meggogyitjak oket.

spacegirl · http://makeup.blog.hu 2019.05.05. 21:55:03

Borzaszto :( Mi meg nem jarunk sok helyre, mert pici a gyerkoc, de akkor is inkabb autoval, mert a bkv es utca tragedia.

Kivlov 2019.05.06. 14:02:55

5let? Megszüntetni a segélyezést meg a CSP-t.

beautyka 2019.05.06. 14:05:11

@Kivlov: hát kérlek alássan a családi pótlék tényleg csak pótlék, van az vagy kemény 12 000 Ft...D

Kivlov 2019.05.06. 14:40:07

@beautyka:
Neked lehet, de a megélhetési gyerekgyártóknak nem csak 12. Arról nem beszélve, hogy igénytelenek is, így kb. abból megélnek.

pioneer2016 2019.05.06. 14:41:16

Bizony, a rendőröknek ez lenne a dolguk, mármint a közbiztonság elősegítése. Nem az autósok vegzálása és a kilakoltatásoknál tíz, húsz fős létszámmal asszisztálni, segédkezni.

telkoe 2019.05.06. 14:41:27

Meseld el szepena gyereknek, hogy A Varos Mindenkie, a beporgott drogos reszegnek is jogai vannak, nem lehet csak ugy elzavarni, vagy esetleg elvonoba zarni. A szutykos sufniban osszepancsolt szemetet arulo drogarusnak is jogai vannak.

A rendor inkabb felrenez amikor az ilyen sopredeket latja, mert nincs kedve valami bunozosimogato civilszervezet jolkitomott aktivistaival es jogaszaival pereskedni, mert csunyan nezett a kiskedvenceikre.

lenörd hofstadter 2019.05.06. 14:50:26

Mit csodálkozol? Összefoglaló néven ezt úgy hívják, orbánisztán.

Amikor 2010 után 1-2 év alatt hirtelen kilométeresre nő a Blahánál a kajasor, ott gyűlnek az orbáni Kánaánban és hasító gazdaságban a Mélyszaros Lölö féle gyorsnaszádról serényen lerugdalt és lecsúszott emberek más helyeken is.

pioneer2016 2019.05.06. 15:12:19

Persze értem én a rendőröket. A bűnözök után futni fárasztó és nem kifizetődő munka. A autó elé meg csak oda kell állni és már lehet kaszálni. A kilakoltatásnál meg tíz rendőr simán elbánik a családos anyával, vagy a házi úrral.
Itt most nem az önkéntes lakásfoglalókra gondolok, hanem azokra akiket a bank megnyomorított, vagy elvesztették munkájukat.

Pipas 2019.05.06. 15:24:09

@lenörd hofstadter: "Amikor 2010 után 1-2 év alatt hirtelen kilométeresre nő a Blahánál a kajasor"

Ja, 2010 után. Előtte bezzeg minden klafa volt, a sor is rövid volt. :D

chrisred 2019.05.06. 15:35:26

@Kivlov: Meg a keményen dolgozó apáknak és anyáknak is ugyanannyi.

Treff Bubi 2019.05.06. 15:35:34

Mondanám, hogy ha legalizálnák a marihuanát, akkor kevesebb pancsolt drog fogyna, de ezek az emberek nem engedhetenék meg maguknak a drága bolti füvet és maradnának a szokásosnál.

chrisred 2019.05.06. 15:49:08

A poszt témájához: a balkánizálódás mindig is tendencia volt nálunk, de most pont az a réteg vándorol ki az országból, amelyik munkával, szervezőerővel, odafigyeléssel ezt a folyamatot háttérbe tudta szorítani, marginalizálni tudta.

enrikokaruszo 2019.05.06. 18:09:44

aki ezt szimplán anyagi okokkal magyarázza, az valószínűleg mindent ezzel magyaráz

szamaritánus 2019.05.06. 18:09:40

@lenörd hofstadter: bezzeg 2010 elott tejjel-mezzel folyo kanaan volt. idiota barom.

Sir Galahad 2019.05.06. 18:46:20

Véget vetni a liberális drogpolitikának.

Utó Pista 2019.05.06. 19:05:34

@Kivlov: Marhaság. Szerinted a képen levők családi pótlékból veszik a herbált?

Utó Pista 2019.05.06. 19:05:35

@lenörd hofstadter: Kezeltesd a fóbiádat!. Esetleg valamilyen egyszerű közgazdasági magyarázatot adj, a 2010 után kilométeresre nőtt sor okairól...

halaloszto 2019.05.06. 19:41:10

@Sir Galahad: hol van liberális drogpolitika? mert hogy nem nálunk, az tuti. a liberális drogpolitika nagyon más.

ez az utcakép tényleg csak annak az eredménye, hogy a rendőrségnem nem célja már a közrend, elég ha a hatalmat kiszolgálja. és a hatalmat ezek az öntudatlanok nem zavarják, nem veszélyeztetik.

tulajdonképpen ez is egyfajta liberalizmus. mindent szabad, ami a Párt érdekeit nem sérti.

232323 2019.05.06. 19:41:15

Pontosan ezeket untam meg és ezeket megelőzve költöztem el másodmagammal Svájcba. Kolbász nincs, de elmebeteg sincs minden utcasarkon.

Ez van. Az országnak annyi.

Csutisan 2019.05.06. 21:03:02

Nem lehet mindenki melle rendort allitani. Most semmi nem eleg? A biztos kevesebb is jobb a semminel, telhetetlenek vagyunk? Valami valahol kicsuszik eletunkben, de ez nem mas hibaja hanem a mienk, sajat magunk tehetunk rola! !!!

Csutisan 2019.05.06. 21:03:09

A boltban nem kellene kiszolgalni, meg tobb italt eladni.
A szemetet a szemetesbe, tobb szemestes kukat kerunk, hogy legyen mibe dobni.
A dohanyosok nem tartjak be az 5 meter tavolsagot, eldobaljak a csikkeket.
Mindenki nezzen magaba, mert senkinek nem lehet szolni, durva valaszt kapunk. Az egesz varos tele van szemettel.

Sir Galahad 2019.05.06. 21:15:43

@halaloszto: Jó kérdés, hogy milyen drogpolitikát nevezhetünk liberálisnak. Szerintem ahol az utcán fetrengő drogosokat nem viszik el és nem büntetik szigorúan a rendőrök, az ilyen.

swfla 2019.05.07. 06:36:30

@232323: +1

latszott ez mar az olajszokitesek idejen. Abban igaza van vmelyik korabbi poszternek h ez nem a mostani kormany alatt kezdodott, csak mostanra erett be / csucsosodott ki. Es pontosan itt keresheto h miert apatikus a hatramaradt lakossag a politikaval kapcsolatban: mind csak lopni szeret. Tok mindegy hogy kirol van szo.

chrisred 2019.05.07. 06:36:33

@halaloszto: Ez a liberalizmus ellentéte.

mézesmackócskácska 2019.05.07. 06:37:02

@spacegirl: Én is azzal közelekedem. Inkább mint autóba üljek a parasztok közé tolakodni. Az autósok még a bkv közönségénél is rosszabb átlagot " hoznak "

zsurzsenka 2019.05.07. 06:37:10

1. A liberális torontóban ha valakit részegen baleset ér, akkor az a felelős, aki kiszolgálta. Kivéve persze, ha provinciális italboltban vette, amitől bekarmolt. 2. A szintén liberális torontóban, ha valakinek drogproblémája van, akkor azt ugyanúgy kezelik, mint egy beteget. Ha agresszív, akkor azonnal közbelép a rendőrség. 3. Akármit is látunk, és a velem lévő gyermek megkérdezi, hogy mi történik, akkor elmondom az igazat. Mert nem azzal védem meg, hogy elmaszatolom a valóságot. 4. Ha valakinek vérzik a feje errefelé, akkor nem a villamos hátuljába rongyol a nép, hanem segíteni próbál. Hát ezért élek én inkább itt, ebben a liberális fertőben, mint otthon. Béke.

shakespeare 2019.05.07. 06:37:25

minden nagyváros kitermeli a maga nyomorultjait, ne fintorogjunk felettébb, attól nem lesz jobb se nekik se nekünk

gyereknek el lehet mondani, hogy vannak akik nem dolgoznak és bolondito italokkal cseszik el a napjukat,
el kell kerülni őket pár méterrel aztán jól van egyelőre

örvendjen, hogy egészséges és családja is van, sok hajléktalan borzasztó sors után került oda ahova, legtöbbje kicsit puhább ember mint az átlag és kapott egy rakás nyomort a nyakába

puhán nem lehet a nehezebb sorsot kezelni ... abból baj lesz ...

ezt látja

mézesmackócskácska 2019.05.07. 06:37:38

A megdás, hogy letojod. Nem a te problémád! Ha igen akkor meg a törvény őre megvéd!
A gyereknek meg nyugodtan mond el mi a szitu. Nem kell komplett hülyének nézni a gyereket. Van agya megérti, ha elmagyarázzák neki. Persz egyszerűbb nem elmondani, csak semmi értelme!

pokolmegjoszandek 2019.05.07. 06:37:44

3 hetig a belvarosban "nyaraltunk" es ugyanez tapasztalatam. Borzalom. Akkora a szakadek a TV reklamok es a valosag kozott, hogy faj. Es mivel 10+ eve nem otthon elunk, latom, hogy evrol evre rosszabb...

Prophetic 2019.05.07. 06:37:55

@Sir Galahad: Az nem liberális drogpolitika, amikor beszüntetik a tűcsere-programot, meg amikor elárasztja az ócska, mérgező dizájnerdrog az országot. Az utcai drogosokat meg nem büntetni kell (miből fizetné ki egyáltalán?), hanem detoxikálni, terápiával kezelni meg rehabilitálni a társadalomba. Ja, hogy az bonyolult és drága.

nnnnnnnn 2019.05.07. 06:38:10

ez a liberális demokráciák átka. mindenhol így van kb. csak ki kéne minden nap menni pár rendőrnek és gumibottal jól elnáspángolni aki közterületen fetreng meg italozik, három nap után eltűnnének szem elől ezek a népek. csak ez ugye már nácizmus rasszizmus fasizmus lenne, így inkább nézzük együtt hogy a lumpen elemek hogy teszik tönkre a köztereket.

Pillangószelep 2019.05.07. 09:23:31

@telkoe: Tökéletes kórisme.
Gyökeresen át kell alakítani a pc-re kihegyezett közéletet.
Persze akkor meg kell küzdeni a hazai meg a külföldi liberális ellenállókkal.
Ki vállalja ezt?

chrisred 2019.05.07. 09:23:33

@nnnnnnnn: Mert most liberális demokráciában élünk?

Stefan_Schneider 2019.05.07. 09:23:36

@Sir Galahad: ezért is van tele a liberális drogpolitikat folytató Hollandia, Svájc és Kanada ilyen durva balkáni arcokkal ugye?

safa 2019.05.07. 09:23:41

Kíváncsi lennék egy statisztikára,hogy közülük hányan születtek Budapesten? Rengetegen jönnek vidékről a jobb élet reményében és sajnos itt még frusztráltabbak lesznek....

Stefan_Schneider 2019.05.07. 09:24:00

@MAXVAL bircaman közíró: az illiberális Moszkvában es Szentpéterváron ugyanez van, elég sűrűn járok arra. Én meg a liberális fertő mélyén élek Hollandiában, és itt ilyet max a tévéből ismernek. Bár lehet hogy van az illiberalizmusnak olyan szintje ahol ez megszűnik, pl észak Koreában biztos nincsenek ilyen arcok az utcán.

Utó Pista 2019.05.07. 09:24:05

@Prophetic: Teljesen igazad van. Garantált havi fixet a drogosoknak, hogy ne kelljen dolgozniuk, addig amíg a rehab folyik. Esetenként 3-4 évig, többnyire sikertelenül. De sebaj, mondta a hangya, miközben a tücsök kába szemekkel meredt a végtelenbe.
Marha!

БУММЕР 2019.05.07. 09:24:12

@lenörd hofstadter:
Te emlékszel még a taxis blokàdra , a Bokros csomagra és a többire? Akkor milyen idök jàrtak?
Nem beszélve a magasztos rendszervàltàs elöttre...

werinter 2019.05.07. 10:04:56

Nagyon egyszerű, nem kell ott élni és akkor nem kell csöveseket, drogosokat nézni.

БУММЕР 2019.05.07. 10:05:14

Erre nincs gyogymod és nem Bp-i egyedi eset! Ugyan ezt vagy rosszabbat làttam a Németeknél, az usa-ban, Oroszoknàl is durva volt egy ideig...

Egy dolgot tudsz tenni, mint az orosz baràtaim...lifttel lemegy a mélygaràzsba, bepakolja a gyerekeket, esemény helyén a mélygaràzsban kiszàllnak, liftel fel, esemény letud, iràny haza forditott ütemben!
Ha szabadsàgra vàgynak akkor elmennek vidékre, ott nyugi van, az emberek békések és kedvesek!

Erre a tàrsadalmi jelenségre még a leggazdagabb orszàgokban sem talàltàk meg a gyogymodot, mert nincs!
Itt Svàjcban is van, nem hiszed biztos, de van! Vannak akik igy akarnak élni, semmit nem akarnak elérni, vannak!
Nem àltalànositàsként kezelve, de a környéken jol ismert egy raszta csoport, koszosak, büdösek, az, h füveznek egy dolog, itt elég jellemzö, de sokszor màstol ugy szét vannak csapva, hogy toljàk a zombit ahol eppén tultoljàk...

Szoval talàn ez az amit meg kell tanitani a gyerekeknek, hogy vannak akiken nem lehet segiteni, mert ök nem akarjàk/nem érzik, hogy rajtuk segiteni kellene! Nekik ez igy jo!

Egy ujabb dolog amivel meg kell tanulni együtt élni, akàrmilyen rossz/furcsa is!
süti beállítások módosítása