Nesze!szer

A Time címlap, amire igen sokan felfigyeltek

2012. május 11.

 

 

 

A heti borító igen különösre sikerült a Time magazinnál. Nem egy újabb háborús avagy mozis hős látható a címlapon, hanem egy fiát szoptató anya. Igaz, a gyermek nem is olyan kisded, hiszen már 3 esztendős múlt. A mama 26, Jamie Lynn Grumetnek hívják, és amint a kép is szemlélteti, igen lelkes híve a szoptatásnak. Saját blogot is vezet, I Am Not a Babysitter címen, facebookos oldal ITT, ugyanis magát a honlapot nem leljük - valószínűleg nem véletlenül. Ez a címlap most sokaknál kiverte a biztosítékot, véleményezik a témát rendesen. (Mivel Jamie az egyik fiát adoptálta, az örökbefogadásról is mesél a blogon a facebookos oldal tanulsága szerint. Két gyermeke van.)

Egyébként Martin Schoeller készítette a cikkhez a képeket. Több anyukát fotózott, akik nem hagyják abba a szoptatást a néhány hónapos gyermeküknél és nem riadnak meg a nyilvános helyen történő táplálástól sem. A felirat a címlapon egyébként ez: elég jó anya vagy? Egyébként most szinte minden oldal ezzel a Time címlappal és a témával van tele... Ti mt gondoltok? 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr54502327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mekeke 2012.05.11. 20:56:26

Hír, hogy valami pontosan úgy történik, ahogy százezer év óta?

cso zsi 2012.05.11. 20:59:21

Bezzeg ölni szabad egyenes adásban.

szabiaki (törölt) 2012.05.11. 20:59:29

legközelebb szaró ember lesz a címlapon?

Alvin666 2012.05.11. 21:05:47

@szabiaki: Igen, a gyerekszoptatas es a szaras az egymas alternativai. Latom neked a masodik verzio jutott annak idejen...

szabiaki (törölt) 2012.05.11. 21:23:11

@Alvin666: álszent, mi a rossz a szarásban? természetes dolog.

Kepan 2012.05.11. 21:23:21

Bár valószínűleg nem számít, de a címlap szerint a gyerkőc 3 éves, nem pedig 4.

www.time.com/time/covers/0,16641,20120521,00.html

cukorrépa 2012.05.11. 21:27:44

de hogy mér' verte ki a biztosítékot ez a címlap, sose fogjuk megtudni.

mesterséges botrány? köcsögül prűd amerikaiak? vagy mi?

amióta az emberi faj biológiailag, az, ami, szoptathat a gyerek 2-3-4 éves koráig. annál sokkal tovább nem szoktak még a törzseknél sem. mi a francon van itt felindulás?

szabiaki (törölt) 2012.05.11. 21:32:10

@cukorrépa: gondolom az olyan álszentek mint alvin666 megbotránkoznak az ilyen természetes dolgokon, mint a szoptatás, a székelés vagy a szex.
Címlapra mindet!

is 2012.05.11. 21:32:30

@szabiaki: akkor meg minek kérdezed? vagy te erre vágysz, hogy ez legyen? csak hogy tudjuk, ki vagy.

Leonard Zelig 2012.05.11. 21:41:42

És azt tudtátok, hogy egy kis agytornával egy férfi is tud szoptatni?
Ez nem vicc, komoly!
Szélsőséges helyzetben előfordult, hogy az apa úgy mentette meg egy csecsemő életét, hogy ő kezdte szoptatni.
Na, a lényeg a lényeg, egy szoptató apa még jobban kiverte volna a biztosítékot, pedig csak curio.

ratched nővér 2012.05.11. 21:41:53

szerintem tök jó, ez a természet rendje.
én mondjuk 38 vagyok de engem is megszoptathatna.

kalandfereg 2012.05.11. 21:43:17

Ezt Mo-n nem is értheti az ember, ehhez sztem ott kell élni.
A szoptatás az annyira magánügy náluk, hogy egy ilyen kép nekik olyasmi, mintha valakit akkor kaptak volna le, amikor a wc-n ül, lehetőleg hátulról.
Mo-n is jellemző ez a mentalitás, bár jóval kevesebb emberre, és ált. főleg azokra, akik még sose jártak szoptatás közelében, így totál el vannak tévedve, hogy az mi, hol, mikor és miért csinálják.
De az USA-ban - kivétel egyes nagyvárosok egyes részei - ez a hozzáállás az általános.

kalandfereg 2012.05.11. 21:48:11

Baszki, szó szerint ugyanaz jutott eszébe a kommentező sötéteknek, mint amit hasonlatképp írtam.

Akinek a wc jut eszébe a szoptatásról, annak azt javaslom, mostantól ha éhes, hajtsa le a wc támlát, tegye rá a tányért, üljön elé, és már ebédelhet is!

Hegyi 2012.05.11. 21:55:25

A szoptatás egy meglehetősen intim dolog, nem kell mások előtt csinálni. Ha már feljött a szarás, azt sem úgy csinálja az ember, hogy csak alul van eltakarva, hanem, hogy egyáltalán ne láthassa más közben.

Cs@tLós 2012.05.11. 22:08:48

3-4 éves gyereket szoptatni? Ilyenről én még nem is hallottam, de úgy látom a kommentelők a tinédzser kölykeiket is szoptatják...

bertrollnok 2012.05.11. 22:10:19

Ez a gyerek szinte már elég nagy ahhoz, hogy "felpattanjon a bringájára és eltekerjen a boltba tejért".

calciomax 2012.05.11. 22:24:54

A mai cimlapokon az van hogy Obama tamogatja az egynemuek hazassagat. Ez nem verte ki a biztositekot, sot tapsolnak hozza, hogy a liberalizacio ujabb csodaja....tok betegek.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.11. 22:51:44

Iványi Dalma felszólította a fideszes Páva Zsolt polgármestert, hogy a város lépjen ki a nagyhírű cserbenhagyott női kosárcsapatból!

Nyílt levelet tett közzé Iványi Dalma válogatott kosaras, a Pécsi Női Kosárlabda Kft. ügyvezetője és többségi tulajdonosa, melyben arra szólítja fel dr. Páva Zsoltot, a város polgármesterét, hogy miután az múlt pénteken bejelentette, hogy "az Önkormányzat egyértelműen egy másik kosárlabdacsapatot kíván támogatni", minél előbb intézkedjen a kft.-ből történő kiválás érdekében, illetve "amíg a tagsága fennáll, semmiképpen se akadályozza a vállalkozást a működésben".
Nagy a felháborodás, elégedetlenség a fideszes városvezetéssel szemben.

Hajdú Peter 2012.05.11. 22:52:46

Ez egyertelmuen szexualis eroszak, meg pedofilizacio. Mi a faszer nyomna egy felnott no csocset, egy artatlan vedtelen kisgyermek szajaba, ha nem azert, hogy molesztalja, meg hogy leigazza, kihasznalja, megalazza.

XXL (törölt) 2012.05.11. 22:52:58

@calciomax: Miért kellene hogy kiverje a biztosítékot az azonos neműek házassága? Az a szomorú hogy ez egyeseknek nem magától értetődő.

KenSentMe 2012.05.11. 22:57:26

Szerintem tök jó címlap, én is szívesen csinálnám a nénivel, amit a kissrác.

The Great Destroyer 2012.05.11. 23:01:43

A nagyobbik fiam 13 hónapos korában dönött úgy, hogy inkább apával eszik, mert azok a dolgok finomabbak, a kissebbiket pedig 6hónapos korában unta meg szopiztatni az anyjuk. Ismerősöknél előfordult másfél 2évnyi szopizás, de annál több sehol. Elméletieg evolúciósan a fogzásig ok a cicizés, utána már mehet a szalonna és az erőspista(a nagyobbik kölök mindkettőt szereti másfél éves kora óta).

2012.05.11. 23:05:59

@XXL: azért nem kell túlzásokba esni, nem magától értetődő. De az emberek ennél nagyobb hülyeségeket is csinálnak pl bántalmazzák, kirabolják, megölik egymást. Néha törvényesen akár a többség egyetértésével.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.05.11. 23:06:44

@The Great Destroyer: "mehet a szalonna és az erőspista"

nutellás kenyérrel :D

Vitez Belizar · http://agoraanomalia.blog.hu/ 2012.05.11. 23:07:05

Az, hogy a nők meddig szoptatnak, illetve szoptatnak-e egyáltalán, erősen kultúra függő, nem kevés helyén idősebb gyereknél is normális - a nők biológiája erre alkalmas. A mi társadalmunk viszont erősen mellfetisiszta, így nem véletlen, hogy a gyökér kommentek jelentős része kifejezetten szexuális jelentést társít a fotóhoz, mint ahogy a nem kevésbé gyökér amcsik. A szokások változnak, pár száz éve Európában a csöcs senkit sem izgatott, de a boka, sőt, a térd megvillantása eszement erkölcstelenségnek számított...

calciomax 2012.05.11. 23:07:20

@XXL: Azert mert az egesz amerikai tarsadalom tok beteg mar igy is. Szerinted az azonos nemuek hazassaga megatol erthetodo? Miota az? Lehet lemaradtam valamirol? Kulombozo nemueknek azert meg szabad?

calciomax 2012.05.11. 23:12:37

Ugyis veletlenul tevedtem erre a blogra, maskor figyelek.

pjm 2012.05.11. 23:13:10

Én is láttam olyan címlapot, ahol a 32 éves apuka szoptatta az egyáltalán nem adoptált 21 éves kislányt. Na és, mi van ebben? Ha csak az nem peersze, hogy attól, hogy a strandon a medencébe pisálunk, nem a tranbulinról tesszük.

Szőkeherceg-bombanője 2012.05.11. 23:36:29

A fotó fő baja szerintem az, hogy a néni egy fiatal, gusztusos hölgy, nem pedig egy fekete, ágyékkötőt viselő "öregasszony". Neki tuti megbocsájtanák ezt a botrányos szoptatást. :D

Dr. jegeket_bérleteket 2012.05.11. 23:37:14

Harmincnál több komment, és senki sem akarta még sunázni a nénit? Meglássa mindenki, kaptok majd gyermektelenségi (=nemsunázási) adót a nyakatokba!

MacChicken (törölt) 2012.05.11. 23:57:09

@Dr. jegeket_bérleteket: Legyen meg az akaratod! Sunáznám! Szoptatnám, szoptathatna. :)

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.05.12. 00:04:24

Nekem semmi bajom a képpel, csak nem értem, hogy a hölgy miért nem hagyta abba a szoptatást, amikor a gyermek (életkorából adódóan) egyértelműen alkalmas a vegyes táplálkozásra. Meglepő és szokatlan, de nem felháborító.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.05.12. 00:06:57

Egy angol dokumentum film volt éppen a témáról nem régen. Ott az is előfordult, hogy 8-9 éves gyerekeket is szoptatnak, ráadásul úgy, hogy mellette kisebb gyereket is szoptatnak.

beautyka 2012.05.12. 00:10:32

@chipanddale74:
Hű, azért a 8-9...az tényleg a hű kategória...

Gekko 2012.05.12. 00:23:38

@calciomax: Ja, az USA az egy beteg ország, meg hülyék is. És mintegy véletlenűl olyan erő és stabiltás birtokosai, melyre nem igazán volt még példa a történelem során.

Tanítsd őket!

lehuto 2012.05.12. 00:27:47

Ja. Most nem tudom eldönteni, hogy a kölyöknek van már ilyen korán Ödipusz-komplexusa, vagy anyu egy pedofil lotyó. Aki azt mondja, hogy egy fiúgyereknek négyévesen még anyatej való, nem sör, az egy hülye... :) Cseppet túl van már lihegve ez a sok "természetes módszer".

tejcsokoládé (törölt) 2012.05.12. 01:09:28

egyrészről a gyerek fejlődése (nem testi) érdekében nem tartom egészségesnek, hogy akkora korú gyereket, aki tökéletesen be tudna illeszkedni a közösségbe, még szoptasson az anyja. ekkora gyereknek vajaskenyeret kellene enni zöldpaprikával és rohangálni a többi gyerekkel.
másrészről anyuka némileg zakkant lehet, ha azt imádja, hogy félig felnőtt gyerekek lógnak a mellén
harmadrészt és ez a legfontosabb, a szoptatás magánügy. mint ahogy többen írták, a szex is, a kakilás is és egy csomó minden más is, amiben elsődleges nemi jegyek is szerepet játszanak. nem tartozik senkire. ha neki erre van gusztusa, tegye. otthon. egyedül. vagy a gyerekével. vagy a pasijával.
az mondjuk nem furcsa, hogy napközben egy 4 éves gyerek, este meg a férje szopogatja a mellét? mennyire beteg már?

kapuka 2012.05.12. 01:19:49

Lehuto, az én fiam is négy éves, szereti a tejet (na nem az enyémet), és a sört is, de szigorúan csak alkoholmentest kap, és keveset. De őszintén szólva inkább egy fél pohár Sopr..i Zero narancs, mint egy fél pohár kóla. :). Mondjuk ezeket az izesitett mentes (vagy 1-2%-os) söröket én is szeretem, pedig amúgy nem vagyok oda a sörért.

puncipöcögtető 2012.05.12. 01:29:15

pöcögtetném, szopatnám, szoptathatna

kapuka 2012.05.12. 01:30:53

Egyébként én személy szerint nem tudom elképzelni, hogy még szoptassam a 4 éves fiamat. És úgy gondolom, nem attól lesz valaki jó anya, hogy 10 éves koráig szoptatja a gyereket.
Gondolom itt nem arról van azért szó, hogy nem is eszik egyebet.

calciomax 2012.05.12. 02:05:32

@Gekko: Kedves Gekko, itt elek Queens-ben reggelenkent vonatozok be a városba és hidd el nekem hogy ketyeg a demográfiai bomba annak az erőnek ami a nyolcvanas években jellemezte őket nyoma sincs, a dolgozó emberek 70%-ban delamerikaiak, csaladokat szinte nem is lehet latni. Természetesen Amerika nem NY-bol áll lehet hogy a belső államok mások. De a nyugdijrendszer összeomlás szélen az üzemanyag -bár meg mindig olcsóbb mint Európában- egy év alatt 30%-ot ment fel. Jelenleg meg lehet hogy jobb helyzetben van mint sok európai ország de kemény lejtőn van.

calciomax 2012.05.12. 02:08:30

@Gekko: Ja meg annyi hogy a történelem során volt egy két komolyabb birodalom mint ez a vicc ország. 60 éve világhatalom Róma 1000 évig volt az.

szipi3 2012.05.12. 02:11:46

Én mind a 3 gyerekemnek magyaráztam, hogy addig örüljenek, amíg ingyen adják a szájukba a cicit. Nem hallgattak rám, hamar abbahagyták, néhány év múlva meg növelhetem a zsebpénzt, ha már randizni akarnak... :-)

calciomax 2012.05.12. 02:25:05

Ja és meg annyit a stabilitasrol hogy az elozo évi költségvetési hiány több mint 1000 milliárd dollár volt törvényt kellett módosítani ( 3 nappal a határidő elott hogy ne valljon fizetésképtelenné a nagy erő birtokosa...) amúgy most hogy az egyneműek házasodhatnak minden fasza lesz... :)

calciomax 2012.05.12. 02:39:40

@neoteny: jelenleg, szakmai szempontbol rengeteget lehet tanulni de nem elnek itt hosszabban. Persze nem gyalazom én őket csak megjegyeztem hogy a jövő nem tűnik fényesnek.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.05.12. 03:10:42

@calciomax:

A jövő Európában sem tűnik fényesnek és ha már említetted a demográfiai bombát: az amerikai nők még mindig megszülik az átlagos 2,1 gyereküket ami Európában már régóta nem történik meg.

Ami pedig az egyneműek házzasságkötését illeti: én egy országgal északabbra élek ahol már több mint öt éve törvényes dolog és még nem zuhant össze a társadalom.

calciomax 2012.05.12. 03:35:08

@neoteny: A 2,1-ben benne vannak a mexikóiak is akik 5 alatt nem állnak meg.
Persze nem ettől fog a társadalom megzuhanni nyilván.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.05.12. 06:52:08

Én is beszéltem olyan anyával, aki a négy éves gyerekét szoptatta. Borzalmas az az ősanya habitus, olyan messzire szaladnék tőle, amennyire csak tudok.

"A férjem fogadja el, hogy meg akarom élni az anyaságot" - ezzel a jelszóval foglalkozik minden percében a gyerekével, és nem marad ideje a faszira.

Szerintem erről szólhat a Times cikke, és nem a buzik házasságáról. Mindenesetre gyanúsak azok a kommentelők, akiknek mindenről a homárok jutnak eszébe.

Ez a Nick 2012.05.12. 07:20:49

Kérdés, hogy szüksége van-e egy 4! éves gyereknek anyatejre? A válasz egyértelmű. Nem vagyok prűd, de egy bizonyos kor felett nekem a szoptatás morbid. Na nem a felnőtt kategóriára gondolok. Az rendben van. :)

2012.05.12. 07:25:02

Egy ekkora gyereknél a szoptatás nem azt jelenti, hogy minden étkezése az, hanem hogy naponta 1 max. 2 alkalommal a szilárd táplálék mellé kap egy kicsit. Nincs ezzel gond.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 07:26:59

@Gekko: attól, hogy nekik volt olcsó nyersanyaguk és elég emberük, hogy gyarmatosítsák a világot, még nem nevezném őket értelmes embereknek...
Úgy általában az amcsik rettentően ostobák tudnak lenni. (tudod: macskaszárítás vs mikrosütő - és itt most nem az UL-re céloznék, hanem a valódi okra, amiért ilyesmit fel kell tüntetni a dobozon)

Nem beszélve a szemforgató álszentségről, ami dől arról a földrészről kifele...

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 07:30:50

@calciomax: kérdezd az ógörögöket! Attól, hogy neked felháborító... Ez csak annyit jelent, hogy más kultúrkörben nőttél fel.

Dour ® 2012.05.12. 07:35:26

Mivel az ember is emlős állat,
mi a probléma,
ha a saját gyereke és van még teje?
(Mielőtt megjegyezné valaki, hogy az ember nem állat, tudatnám vele, hogy csak az ember nevezi magát felsőbbrendűnek is.
A dzsungelben minden ehető.
Még Te is.)

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 07:38:59

@Dour ® (ius murmurandi): benned egy filozófus veszett meg... ;-)
Egyébként ki az értelmesebb? Az ember, aki "betanít" egy-két dolgot pl. a macskájának, miközben képtelen kitalálni, hogy a macskája mit "beszél" hozzá vagy a macsek, akik egész jól megérti az embert? :-D

(a delfinekről már többször, komolyan eszembe jutott, hogy Douglas Adamsnek esetleg igaza volt velük kapcsolatban... :-) )

tobias2 2012.05.12. 07:57:44

Örökbefogadnék egy ilyen anyát...

indapass90210 2012.05.12. 08:07:58

@calciomax: miért, neked milyen hátrányod származik abból, ha pl. a szomszéd utcában két buzi összeházasodik?

Környezettudatos 2012.05.12. 08:33:23

@Dövan: Zavarják a gyerekem szocializációs folyamatát azzal, hogy taperolják egymást azonos neműként.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 08:35:28

@Környezettudatos:
1. Ha nem vagy képes a saját elvárásaidnak megfelelően nevelni a gyereked, azért ne másokat okolj! Te vagy alkalmatlan a gyereknevelésre.
2. Volt szerencsém ismerni embert, akiről sok év után derült ki, hogy homokos. Nem hinném, hogy a tini korból kinőtt emberek az utcán élnék nemi életüket.

genyamagyar 2012.05.12. 08:43:24

Én férfi létemre szívesen megszoptatnám Time címlapján lévő hölgyet. Sőt, azt sem bánnbám, ha ezt is lehozná a Time. Az is egy természetes dolog lenne. Persze akkor lenne hőbörgés, hogy "jajj meg jújj"! Ugye hölgyeim? :)

indapass90210 2012.05.12. 09:17:40

@Környezettudatos: szerintem meg nem. Viszont, ha végül a gyermeked mégis homoszexuális lesz, az annak köszönhető, hogy benned, vagy a párodban már amúgy is megvolt a hajlam és ezt örökölte.

Ez kb olyan dolog, mint az agresszív játékok/filmek. Csak az agresszivitásra fogékony gyerekekre vannak tartósan rossz hatással, a többség nem fogja az öldöklést életcélként megvalósítani.

A homoszexuálisok házasságának ellenzői számára pedig kívánok egy olyan házastársat, aki csak a társadalom megvetését elkerülendő, alibiből lett a párjuk :D

indapass90210 2012.05.12. 09:19:20

@genyamagyar: a nők csak az irígység miatt csinálják a cirkuszt. Fogadni mernék, hogy az összes balhézó minimum 10x ótvarabbul/zsírdisznóbbul néz ki, mint a tájmos suna.

Muad\\\'Dib 2012.05.12. 10:09:51

@Dour ® (ius murmurandi):
Talán vegyél a kezedbe egy biológia könyvet és nézd meg meddig is tart, és mi az oka a szoptatási időszaknak az emlősöknél, ha már ennyire ezzel jössz példának.

Dour ® 2012.05.12. 10:21:12

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
"benned egy filozófus veszett meg..."
Nos ...., nem. Egynél több.
És fertőzök is.
A nicked szerintem csak egy része a valósághoz.
Adamsnek pedig addig igaza van, ameddig a delfinek nem cáfoljak meg.

Dour ® 2012.05.12. 10:26:40

@Muad\\\'Dib:
Nos.
Vegyél a kezedbe egy szexuálisan felvilágosító könyvet, és lapozz az orális szexhez.
Szerintem személyed a vákuumos oldalon áll.

Muad\\\'Dib 2012.05.12. 10:46:35

@Dour ® (ius murmurandi):
ROTFLMAO
Szóval fogalmad nincs róla, sejtettem...

Dour ® 2012.05.12. 10:51:14

@Muad\\\'Dib:
Szóval neked pedig van fogalmad.
Én élveztem.

Muad\\\'Dib 2012.05.12. 10:54:33

@Dour ® (ius murmurandi):
Tudom, hogy teljesen hülye vagy, de segítek, mert hátha ragad rád valami, meg ugye mások is olvassák a blődségeidet.
"Mivel az ember is emlős állat,
mi a probléma,
ha a saját gyereke és van még teje?..."
Na, ugyebár a terhesség esélye szoptatás alatt igen minimális lévén: "Elvileg a szoptatás alatt a hormonális változások miatt nem kerül sor peteleválásra, és ebben az időszakban a méh nyálkahártyája sem kész a megtermékenyített petesejt befogadására, tehát a szoptatás alatt bekövetkező terhesség valószínűsége igen csekély.".
Na mármost, mivel az emlősök a legritkább esetben szeretnének kihalni, így biológiailag nyilván a szoptatás időtartama nem haladja meg a feltétlenül szükséges időszakot...

Martian (törölt) 2012.05.12. 11:05:18

@Muad\\\'Dib: az ember esetében ez azért nem akkora probléma... talán így később kezd el a gyerek műkaját enni. :)

Dour ® 2012.05.12. 11:06:37

@Muad\\\'Dib:
Hmmm....
Tudod, csak a hülye hiszi magáról, hogy normális.
Amit pötyögtél, azt Mónika Lukinszki is tudja?
(egyébként, ha van kisebb (néhány hónapos) gyereke, akkor ...? Nos?)

AnnaKarenina 2012.05.12. 11:18:42

Úgy tűnik, hogy az USA-ban (is:) szeretnek a ló egyik oldaláról a másikra átesni. Néztem egy dok.sorozatot amerikai tinianyákról, mintha egy sem lett volna közöttük, aki szoptatta volna a csecsemőjét, mind tápszeren élt. Ezek szerint szoptatni nem olyan nagy divat ott. Ha ez így van, akkor inkább a min. 3-6 hónapig való szoptatást kellene propagálniuk, mert annak igazán van haszna az érzelmi kapcsolaton kívül is. Az ilyen nagyobb gyerek szoptatása szerintem túlzás, ez már az a kor, amikor a gyerek általában óvodába kerül, az anyáról való leválás kezdetének élménye és traumája egyszerre, amire szükség van. (Táplálási szempontból meg teljesen elégtelen, a csecsemők maguktól is abbahagyják a szopást max. 1 év körül, tehát ha egy gyerek ennél tovább szopik, akkor szerintem anyai ráhatás van.)
A nyilvános szoptatás kényszerkörülmények között, kellő diszkrécióval nem kifogásolható, de nem való étterembe, köztérre csak azért, mert anyuka nem törődik a csecsemő életritmusával és az etetési időben nem akar otthon tartózkodni.

tudom_hogyan_szól_két_tenyér_ha_csattan 2012.05.12. 11:32:56

Bár a vitaindító más volt, az azonos neműek kapcsolatairól jutott eszembe egy gondolatmenet. Régen azt mondták(tuk), hogy nincs semmi probléma azzal, hogy ha valaki a saját neme iránt érdeklődik, hiszen biológiailag ez nem öröklődhet, nem képesek utódok létrehozására, tehát a létrejött "vonal" azonnal ki is hal, nem veszélyezteti a biológiai egyensúlyt. Ma viszont más a helyzet. Azzal, hogy gyermekeket nevelhetnek együtt, belép a képbe a nem biológiai, hanem társadalmi, mentális, minta-alapú örökítés kérdése.

Fatal Error! System Halted! 2012.05.12. 11:38:29

@calciomax: most jó nagy fasságot mondtál.
Ugyanis a "liberalizáció" csodája az is, hogy egy világhírű magazin címlapján megjelenhet egy 3 éves gyereket szoptató nő. Tehát akik ez ellen háborognak liberálisok? A hőzöngés bármi "természetellenes" miatt nem a libsik reszortja.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 11:39:16

@tudom_hogyan_szól_két_tenyér_ha_csattan: vajon mi lehet Rácz Károly asszonyság örökbefogadott gyerekével? :D

Fatal Error! System Halted! 2012.05.12. 11:42:08

@Hajdú Peter: bingo, gyorsan jelentsük is fel a TEK-nél, meg Annamarcsinál, meg a zefbiájnál. A "gyerek védelme érdekében" szlogen alatt már úgy is bármit meg lehet tenni.

B.B/alias B.B · http://libero.blog.hu/ 2012.05.12. 11:48:45

Jómagam is lelkes híve vagyok a szoptatásnak. Igaz, 4 éves kisfiúval még nem próbáltam.

tudom_hogyan_szól_két_tenyér_ha_csattan 2012.05.12. 11:50:12

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
Nekem nincs határozott véleményem ezekről a dolgokról, inkább csak gondolkozom. Pontosan azon hogy hova is vezet ez az út. Tulajdonképpen egy dolog a lényeg - úgy gondolom -, hogy a gyerekek érdekei ne sérüljenek, és a normális életre való esélyeik se sérüljenek. Mert ahogy pedagógus anyukám mondta mindig: nincs a teremtésben vesztes, csak a gyerekek.

finalNmbr 2012.05.12. 11:53:33

Szerintem nem a téma szar, hanem a fotó. Szándékos provokációt látok ebben a kompozícióban. Jobban hasonlít egy beteg pornóra mint az anyaság egyik csodájára.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 12:16:39

@nmy: a fotó tökéletes. Technikailag is rendben lévőnek találom és a célját is eléri: provokál.

Bakkerovics Bakker 2012.05.12. 12:17:58

mos mérbajha eksztrémsport van a címlapon?
mer az, hogy eggy rakás éles tejfoggal a szájába jáccik a kölök a csöcsön, az má szerintem eksztrémsport.
vagy jackass.
esetleg janeass

BlueMan 2012.05.12. 12:50:09

négyévesen már a lányok nuniját kellene nézegetnie, nem anyucija cicijét szopkodnia...

BlueMan 2012.05.12. 12:53:18

anyucija cicijét majd nagyobb korában szopkodja, amikor meg is tudja utána dugni és akkor arról kell képet csinálni a tájm címlapra

Bakkerovics Bakker 2012.05.12. 12:58:12

azt az anyukakúrás pojént ödipuszék má ellőtték annó...

BlueMan 2012.05.12. 13:09:52

monnyuk én simán lámpavasra húznám a kölköt, ha négyévesen az anyja cicijét szopkodná... pedig én tök píszí vagyok

Parasite 2012.05.12. 13:10:37

rácuppannék én is

Mityu_azigazi 2012.05.12. 14:17:18

Azt árulja már el nekem valaki, hogy 2012-ben még mi a lófasz verheti ki.... ö, a biztosítékot??

Mi az, ami még nem volt TV-ben, újságban akár egyenes adásban? Nna.

szemtanú 2012.05.12. 14:18:50

Ez, az un. negatív evolúció terméke, ami a túlcivilizált világokban fordul elő.

NIL7 2012.05.12. 15:01:06

Nem engem szopnak. Nem én szopok. Nem fizetek elő a TIME-ra. Miért is ne lenne mindegy?

calciomax 2012.05.12. 16:41:22

@Dövan: Abból semmi, de ha az a két buzi örökbe fogadhat gyereket( mert nyilván erre megy ki a játék ) majd a gyerek az én gyerekem osztálytársa lesz abból mar lehet gondom. Rabizom a kepzeletedre...

calciomax 2012.05.12. 16:44:31

@Fatal Error! System Halted!: Nem tetszik az sem. Mármint ez a címlap, de nem tartom deviansnak csak indiszkretnek.

Horizont 2012.05.12. 17:06:40

Jót röhögtem a sok idétlen kommenten:) Látszik, hogy férfiak írták:)))
A fotón az a felháborító, hogy 4 éves gyereket semmiképpen nem szoptatunk. Ha mégis olyan lökött az anyja akkor már kérhet is a pszichiátertől időpontot - a gyerekének!!Mert szüksége lesz rá szegénykének!!

indapass90210 2012.05.12. 17:14:02

@calciomax: nem tudom mi lesz. Egy olyan osztálytársam sem volt, akinek két apukája lenne.

De ha már örökbefogadás: a gyerekeknek biztos jobb az állami gondozásban, mintha két apukájuk vagy anyukájuk lenne. Hiszen
állami felügyelet alatt minden olyan jól működik. Szerintem aki onnan kikerül, mindből tudós lesz, vagy legalább űrhajós.

tlvajferi 2012.05.12. 17:34:05

bezzeg nem háborogna az amcsi közvéleméyn ha a bortón egy buzi szoptatná a másikat :-)))
álszent senkiházik gyülekezete:
gay pride

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.12. 17:40:21

@tlvajferi: de igen, komcsikám, azon is háborognának, mivel bigott (ál)keresztények hordája az amcsi társadalom hangadó része.

Nge Swazili Mbeko 2012.05.12. 17:55:16

Ez a kép szimplán felháborító. Egy ekkora gyereknek már simán le kellene tudnia menni sörér' a bótba.

Misi56 2012.05.12. 18:01:55

@Cs@tLós: Sajnos túl fiatal vagy és túl bunkó.

Mr. Alkohol 2012.05.12. 22:09:21

Ez nudli. Az lenne a szenzáció, ha a fiúcska 25 éves lenne.

tobias2 2012.05.12. 22:16:51

Jamie Lynn Grumet ezzel a szoptatással kulturális hagyományt indított el családjában, amelynek megkérdőjelezése egyenlő a kulturális hagyományok és szokások semmibe vételével -- ami súlyosan elítélendő cselekedet felvilágosult társadalmunkban.

fidesz = házmesterek pártja 2012.05.13. 08:28:31

@tobias2: egy felvilágosult(!!!) társadalomban hogy lehet elítélendő cselekedet a hagyományok és szokások semmibevétele?
Egy felvilágosult társadalom toleráns kell, hogy legyen, mondhatni, liberális...

a kedves mama 2012.05.13. 09:48:48

Ideje van? Teje van? Akkor miért ne szoptasson?

Martian (törölt) 2012.05.13. 11:55:46

@tobias2: ha van tej és a gyerek kívánja, még mindig jobban jár vele, mint a tehén tejének nevezett izével, amit a boltban lehet kapni.
A szokások, hagyományok e téren nem számítanak, a szoptatási idő kitolásától nem fog összedőlni a társadalom.

NIL7 2012.05.15. 00:07:16

@Martian: Egészséges, nameg még jól is néz ki, látványos :-)
süti beállítások módosítása