Nesze!szer

Szépségvezető: Banga-család - az Avanzo-Trade Kft. tulajdonosai, a The Body Shop hazai forgalmazói

2012. március 15.

 

 

 

 


 
Ahogy arról már nagy örömmel beszámoltunk nektek, április 3-án az Arena Plazában megnyílik hazánk első The Body Shop üzlete. Ennek apropóján beszélgettünk a magyarországi képviselet vezetőjével. Sőt, azon ritka alkalom fordult elő, amikor mindjárt az egész cég nekünk akart válaszolgatni, ők ugyanis egy család.
 
Ki mivel foglakozik a cégnél?
Banga Sándor: Nálunk tényleg mindenki csinál mindent, de ha a szigorú elnevezéseket akarjuk számba venni, akkor a feleségem, Ildikó a HR menedzser (sárgában), a húgom, Zsuzsanna, a marketinges, én pedig a cég ügyvezető igazgatója vagyok.
 
 
Hogyan kerültetek kapcsolatba a The Body Shop termékeivel?
Banga Ildikó (HR): Néhány évvel ezelőtt Dél-Angliában jártunk egy esküvőn, és betévedtünk egy kis boltba, aminek az atmoszférája, az illatok azonnal rabul ejtettek minket, órákig képtelenek voltunk elszabadulni. Nem csak mi estünk azonnal szerelembe, hanem a magyar rokonság összes női tagja, akik sikítva vetették be magukat a kis üzletbe, és megtömött szatyrokkal távoztak. Velünk az élen.
Ekkor jött az ötlet, hogy el kellene hoznunk Magyarországra. Nagyon szigorú feltételeknek kellett megfelelnünk, hogy mi lehessünk a hazai forgalmazók, bizonyítanunk kellett, hogy képesek leszünk sikeresen bevezetni és vinni ezt a márkát az országban.
 
 
A The Body Shop előtt mivel foglalkoztatok?
Banga Zsuzsanna (marketing): Mindegyikünk multinacionális cégtől érkezett. Én például IT vonalon dolgoztam. Mondanom sem kell, hogy számomra összehasonlíthatatlan a kettő, mert míg ez egy teljesen az érzelmekre fókuszáló, szerethető, igazán nőies üzlet, addig az előző munkahelyem kimondottan férfiorientált volt.
Sándor (ügyvezető igazgató): Ez is üzlet és ugyanolyan alapokon működik, mint más üzlet, nincs különbség abban, hogy miként irányítjuk. Abban van inkább a különbség, hogy ebbe a szívünket-lelkünket beleadjuk, olyan, mint a saját gyerekünk.  Nekünk ez több mint üzlet.
 
Férfiként fel sem merült benned, hogy ezt a munkát inkább átadod a lányoknak?
Sándor: Számomra ez éppen annyira szívügy, mint a lányoknak, hiszen számtalan olyan aspektusa van, amivel én magam is tudok azonosulni. Az illatok például számomra is fantasztikusak, és igazán minőségi a férfi termékek választéka is.  De legfőképpen az, hogy olyan értékek vannak a cég mögött, amik nagyon megérintettek, szimpatikusak, amikkel tudok azonosulni. Ilyen például a környezet kímélés, a fair trade, a közösségi beszerzés, az állatkísérletek elutasítása.
 
 
Egy férfi a vállalkozást látja mindenben, a nőnek viszont másra is kell gondolnia a nagy munka közepette. Ildikó, a ti családotok hogyan épül fel?
Ildikó: Van két lányunk, akik már igen nagyok, és természetesen imádják az egészet. Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy maga a munka, a karrier, nem követelt áldozatokat. Ilyen például a gyerekeimtől megvont idő. Ők azonban végtelenül megértőek, és mivel bevonjuk őket, ezért sokat segítenek. Egymás nélkül ez a családi vállalkozás nem lenne működőképes.
 
 
Térjünk rá egy kicsit a The Body Shop történetére: Anita Rodick neve összeforrt a márkával, és a mögötte lévő filozófiával. Mit lehet tudni róla?
Zsuzsanna: Anita egy nagyon szegény olasz családból származik, aki hamar megtapasztalta, hogy hogyan kell takarékoskodni, és adott esetben újra felhasználni. Később bejárta az egész világot, és arra lett figyelmes, hogy a 60 éves, elhízott, fogatlan tahiti nők bőre milyen szép. Hamar kiderült, hogy a kókuszolajtól. 1976-ra meg is fogalmazódott benne, hogy egy természet ihlette, kozmetikumokkal foglalkozó üzletet szeretne. Brighton-ban nyílt az első, ahol azért lett egyébként olajzöld a fal, mert ez az egy szín tudta elfedni a penészfoltokat. Nagy siker lett, és intenzíven elkezdett terjeszkedni, hamarosan közös munkába fogott a környezetvédő szervezetekkel, az első cég volt, akik kozmetikai vállalatként fair trade kereskedelembe kezdett.
 
 
Aztán 2006-ban Anita eladta a céget a L’oréal számára. Mennyire sikerült az eredeti értékeket megtartani?
Teljes mértékben. A L'Oréal ugyan tulajdonosa a The Body Shopnak, de azon belül a The Body Shop önállóságot élvez, a saját ügyeit maga irányítja. Ha valami változást hozott a L'Oréal, az elsősorban a termékfejlesztésben érzékelhető: mögöttük akkora kutatási-fejlesztési gyakorlat van, hogy abból több The Body Shop termék is profitált már. Például – legjobb tudomásom szerint – a rúzsok minősége, tartóssága kifejezetten sokat javult a L'Oréalnak köszönhetően. Anita egy temperamentumos, őszinte és kivételes nő volt. De ez a kivételesség nemcsak abban nyilvánult meg, hogy létre tudott hozni egy ilyen csodálatos márkát, hanem hogy úgy tudta felépíteni a cégét, hogy az egyedül is tudja a saját útját járni.
 
 
Az értékek rendszerint szóba kerülnek a The Body Shop kapcsán. Melyek ezek pontosan?
A közösségi beszerzés csak erősödött az elmúlt években: új partnerek jöttek, egyre több termékben van, egyre több ilyen módon beszerzett alapanyag, sőt, már más L'Oréal termékekben is kezdenek megjelenni. Állatkísérleteket sem végez már a L’Oréal sem.  Ezen felül a The Body Shop most zárta történetének legsikeresebb kampányát, melynek során 7 millió aláírást gyűjtött össze, amivel elsősorban a gyermekprostitúció ellen tiltakozott (Stop Sex Trafficking).
 
 
 
 
Nem éppen az olcsó kategóriás termékekről van szó, de még így sem bio száz százalékig. Miért nem? Több termékünk is bio-minősítésű, pl. a Nutriganics arckrém család, amely még ECOCERT tanúsítvánnyal is rendelkezik.  A természetes hatóanyagokon túl, ahogy fejlődik a termelés, egyre több bio anyagot használunk termékeinkben.  Arra is törekszik a cég, hogy az alapanyagok termesztése, gyártás, szállítás, a használat is minél kisebb környezeti terheléssel járjon.
 
 
Milyen terméketek nincsen?
Hajlakk, fogkrém, és fényvédő faktoros testápolónk. A shea vajnak alapvetően van már egy bizonyos szintű fényvédő tulajdonsága is, amit biztosan tartalmaznak a híres The Body Shop  testvajak.
 
Mire számíthatunk az első boltban?
Az eladóink inkább tanácsadók lesznek, akik igazi szakértőként nagyon sokáig tanulták a termékek minden összetevőjének hatását a bőrünkre, kezdve a felhasznált  alapanyagokkal és azt is, hogy  hogyan kell a vásárlókat kiszolgálni. Azt kell ugyanis átadni, hogy a vásárló van a középpontban, minden ő érte van, és  élmény legyen neki  a termékekkel való ismerkedés   is.
 
 
Van valamilyen szépség trükkötök?
Ildikó: Mosoly, mosoly, mosoly.
Zsuzsanna: Én egy konkrét terméket tudok mondani (Baked to Last Bronzer 02 – Warm Glow), amit mi csak hegyi levegőnek hívunk. Ez egy bronzosító, amiből elég egy pici az orcára, és máris természetes hatást váltottunk ki.
Sándor: A szépség az egy érzés, amit belülről tudunk megteremteni, így kénytelen az ember valahogy a minden napi stresszt feloldani. Erre jók a sportok. Hetente kétszer részben konditeremben edzek, részben pedig most kezdtünk el versenytáncot tanulni a feleségemmel.
 
Ki mit hord a neszesszerében?
Sándor: Hemp Hand Protector -kézkrém.
Ildikó: Csupán szempillaspirál, és egy rúzs.
Zsuzsanna: Nálam legalább öt rúzs van benne, ajakápoló más formában, szemceruza.
 
(A bolt képe csak illusztráció, de mi már nagyon várjuk, milyen is lesz az első itthoni üzlet!)
 
Nesze!Adri 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr164319008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása