Nesze!szer

Tudjuk, mit isztok idén nyáron: hello, BalatonBor!

2016. május 23.

 

 

balatonbor2.jpg

 

Vannak olyan titkaink, amelyeket mindenki elé tárunk. Az egyik az például, hogy a Balaton a szívünk csücske, a másik pedig, hogy a magyar borokhoz van egy fura vonzódásunk. (Persze, nem a kínai Coop közért alsó polcán lévő műanyag csodákra gondolunk!). Még a hideg évszakban, a Gourmet fesztivál keretein belül mutatkozott be a BalatonBor, ami fantasztikus kezdeményezés szerintünk. Több mint húsz tóparti pincészet összefogásával, speciális minőségbiztosítási rendszerrel és egységes, fiatalos, lendületes arculattal jött létre az új márka. A BalatonBor az első olyan közösségi termék ma Magyarországon, ahol a bor stílusa is kritérium, és ami közösségi gondolkodást, összefogást fejez ki. (A gasztronómiában ez megy, az összefogás - máshol is kéne!) De térjünk vissza a borhoz. Most először jelentek meg egy hazai régió vezető termelői egységes arculattal, azonos címkével, melyen csupán a termelő neve különbözteti meg a borokat, de azok mindegyike egy meghatározott kritériumrendszernek megfelelő stílusú, a fajta legjavát, és a termőhely egyediségét is szépen felmutató, friss olaszrizling. A koncepció kialakításában Kardos Gábor, a Balatoni Kör megszervezője és első elnöke, megvalósításában pedig Laposa Bence, a Kör jelenlegi elnöke töltött be (milyen jó a bornál, hogy betölt!) vezető szerepet, míg a szakmai hátteret adó minőségbiztosítási rendszer kialakításában és a borbírálat megszervezésében Kovács Tamás (Szent Donát Pincészet) volt még meghatározó. Kardos Gábor kiemelte: „A borpiacon, a gasztronómiában és a turizmusban is elsősorban a régiók versenyeznek Európában, nagyon erős régiós márkák vannak jelen a világpiacon, így az első régiós bormárka modell értékű kezdeményezés lehet itthon, hogyan lehetne részt venni és helytállni ebben a versenyben. Ugyanakkor egy új, egységes és modernebb balatoni arculat kialakításában is úttörő szerepe lehet a BalatonBornak, mert eddig csak spontán márkanévhasználat volt jellemző, minőségi kritériumrendszer meghatározása nélkül és ilyen egész régiónkat felölelő, tudatos közösségi márkaépítés korábban nem volt. Ez lehet tehát az első igazán európai bormárka Magyarországon.”

“A BalatonBornál nem a termelő kiléte a legfontosabb, hanem a termőhely és maga a termék. A világ legsikeresebb borvidékein szinte kizárólag ilyen modellen alapul a termékszerkezet. A Balaton régiót kell magas szintre emelnünk, egységben kell gondolkoznunk, és ennek érdekében össze kell fognunk” – hangsúlyozta a bemutatkozó eseményen Laposa Bence, borász, a BalatonBort is életre hívó Balatoni Kör elnöke.

Idén, az első évben 21 pincészet nyerte el a BalatonBor minősítést. A rendszernek további szintjei is léteznek, ilyen a Hegybor és a Dűlősbor. Sommásan azt tudnánk csak a végére biggyeszteni: csajok, idén nyáron fogyasszatok BalatonBort, mi már kóstoltunk belőle, friss, üde, stílusos. Ja, és imádjuk a kék színét a címkének. Hajrá BalatonBor, hajrá Balaton! 

 

 

Fotó: Pintér Árpi

balatonbor3.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr848722172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása