Nesze!szer

Az ébredő erő visszahozta a gyerekkoromat!

2015. december 17.

 

 

 

star_wars7.jpg

 

 

Van olyan, hogy a karácsony nem 24-én jön el az ember életébe. Én ma láttam Az ébredő erőt. Nekem már két karácsonyom van idén, az egészen biztos Mert annyira vártam csak ezt az epizódot, mint a kicsi gyerek a Jézuskát (vagy kinél hogyan hívják). 

Tudom, tudom, Magyarországon vagyunk. Itt biztos nagyon sok olyan kritika fog születni, amely arról szól, miért rossz ez a film, miért hasonlít a Star Trekre, miért érzed néha a Harry Pottert benne, vagy a Gyűruk urát és rosszak a szinkronok, de én többször elsírtam magam a meghatottságtól a film alatt. Egész egyszerűen ma a gyerekkoromat kaptam vissza, kis adagokra porciózva, nagy csomagban. A csodát. Han Solót, Chewbaccát, Leia hercegnőt és sok minden mást. Azt a hitet, hogy  a jó mindig legyőzi a rosszat. Azt, hogy régen elveszett dolgok is előkerülhetnek és ugyanott folytathatjuk, ahol abbahagytuk. Azt, hogy nem, nem lehet félelemből cselekedni, mert az lebénítja az embert. És nem menekülhetünk magunk és a sorsunk elől. Nem és nem. 

Lehet, hogy ez spirituális megközelítés, de ma rájöttem, újra és újra, hogy igen, a sötétség és a fény is ott van bennünk és ugyanúgy nincs jó oldal rossz oldal nélkül. És minden ellentétes dolog tulajdonképpen a legeslegközelebb van egymáshoz. Hajszál választja el az egyiket a másiktól. És figyelmeztetést kaptam megint, egy filmvászonról, egy történetből, hogy igen, az erőt mindig mi uraljuk - és ezt érezni lehet. Tehát az én életemért én vagyok felelős.

Csoda a Star Wars 7. része, nem más. Csodás mese, mesteri kivitelezéssel. És nem szégyellem, hogy többször is elsírtam magamat. Szerettem újra gyereknek lenni. És tudom, hogy talán pont erre a mesére van szüksége nagyon sok embernek ma Magyarországon. Hogy felismerje, nem egy kis bábu a saját életében, hanem vele van az erő, amelyet irányíthat. És sokaknak van szüksége egy kis varázslatra, egy kis hitre, BB8 cukiságára, amikor mindenki utál mindenkit és fröcsög az internetről, a tévéből a gyűlölet.

Receptre írnám fel nekik és az országnak ezt a  részt. Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény ez az új epizód. 

Köszönöm, Star Wars, Han Solo és a többiek hogy mindezekre a dolgokra újra figyelmeztettetek engem. Egy biztos, én angolul is megnézem majd újra és újra ezt a részt és igyekszem a mindennapokban nem elfelejteni: az erő velem van! És nálam most nincs boldogabb ember a galaxisban!

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr598179844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása