Nesze!szer

Steiner Kristóf heti útjelzője

2015. május 03.

 

13_kerdes.jpg

 

13 kérdés önmagadhoz

Amennyiben az utóbbi hetekben kicsit úgy érzed, mintha a világ

legerősebb haderegével és forgószelével egyszerre

harcolnál, ideje letenned a pajzsodat pár percre. A

kabbalisták szerint egy olyan – kapaszkodj meg – másfél

hónapos időszak közepén vagyunk, amely mindannyiunkat

alaposan átformál. A sors szövevényes utakon,

eseményeken, váratlan “meglepetéseken” keresztül igazabb

útra térít mindannyiunkat, még ha ez sokszor fájdalmas is.

Ha kevesebb “sérüléssel” szeretnél kilábalni a nehéz

periódusból, a legjobb amit tehetsz, hogy te magad hozol

tudatos döntéseket, ahelyett, hogy megvárnád, míg az

Univerzum az orrodra koppint. Ilyenkor a Kabbala Központ

tanárai arra bíztatják a hallgatókat, hogy tartsunk mély

önvizsgálatot. Ennek érdekében összegyűjtöttem neked 13

olyan kérdést, amelyek segítenek kicsit jobban összerakni a

képet, mi is “hiányzik” az életedből, és – az izgalmasabb

kérdés- vajon miért.

Gondosan, őszintén ízlelgesd a válaszaidat, ha gondolod,

akár le is írhatod őket – jövő ilyenkor pedig ismét

megválaszolhatod a kérdéseket, így kiderül, milyen irányba,

mennyit változtál. Érdekes lehet elmerengeni azon is, hogy

egykori – két, négy, hét, akárhány évvel ezelőtti éned

hogyan felelt volna rájuk.

1. Tudatos döntéseket hozok annak érdekében, hogy

megvalósuljon az életemben az a harmónia, amire

annyira vágyom?

2. Tapintatosan, türelmesen kommunikálok az

emberekkel?

3.  Képes vagyok úgy tenni másokért, hogy valóban értük

teszem, nem pedig azért, hogy “jóságosnak” érezhessem

magam?

4. Ha kapok valamit, amire nagyon vágytam, képes vagyok

megosztani másokkal úgy, hog ne várjak el cserébe

semmit?

5. Képes vagyok igazán örülni mások örömének?

6. Felismerem a jeleket, ha az Univerzum üzenni próbál

nekem, min kell dolgoznom, hogy önmagam jobb

változata lehessek?

7. Időt és energiát szánok arra, hogy bennsőségesek

legyenek az emberi kapcsolataim, ugyanakkor teret

adok a másik embernek az egyedüllétre is?

8. A szavaimmal, tetteimmel, döntéseimmel egy békésebb

világot építek, másokat inspirálva a közös jó építésére?

9. Képes vagyok felismerni a tévedéseimet, hibáimat, és

feladni a vélt vagy valós igazamat, hogy mások igazának

is esélyt adjak?

10. A panaszkodást felecseréltem a kitartó

igyekezetre?

11. A céljaim elérésekor és azt követően önelégültség

és öntömjénezés helyett képes vagyok hálát és alázatot

gyakorolni?

12. Szeretem magam annyira, hogy felszínes

örömforrások mellett (vagy helyett) elkötelezetten

dolgozzak egy életen át mindazért, ami boldogabb, jobb

emberré tehet?

13. Mélyen megértem, hogy a búcsúzás – akár rövid

időre, akár örökre – nem jelenti a világ végét, hiszen

minden nap új nap virrad, és akármi történjék is velem,

mindig számtalan új út áll előttem?

 

Minél több kérdésre felelsz igennel, annál biztosab lehetsz

benne, hogy jótékony, szerető, konstruktív közegben vagy, és

a lehető legjobb irányba halad az életed. Ha pedig sok

kérdésre kellett “nem”-el válaszolnod, ne búsulj, ne

szégyenkezz, és végkép ne érezd magad “vesztesnek”. Ahogy

Róma, az Örök Város sem egy nap alatt épült fel (sőt,

tulajdonképp a mai napig is épül), az Igaz Ember szellemi,

lelki és materiális stabilitása, gazdagsága is élet(ek)

munkája. És ez így van rendjén.

Fényes hetet!

facebook.com/steinerkristofoldala

facebook.com/kabbalakozpontmagyarorszag

whitecityboy.com

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr27427062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása