Nesze!szer

Romantika hűvösben: Szilvásvárad

2013. június 20.

Kezdjük az elején. A Szalajka-völgybe még gyerekként szerettünk bele, midőn a nagyszüleink egy kirándulás alkalmával megmutatták nekünk. Szögezzük le, ez az egyik legszebb helye Magyarországnak. Szerintünk. Így most felkerekedtünk és elindultunk újra oda. Persze, azért útközben beugrottunk Egerbe is, mert csak megeszik az ember egy nagy fagyit a melegben. Így némi kitérővel jó három órás út után (a fagylalt volt az extra), eljutottunk Szilvásváradra. Már ahogy kanyarog az aszfalt az óriás fák között, megszállja az embert valami nyugalom. Persze nem azt, aki vezet, mert az nem annyira lenne klassz, de azért érezni, erre elég jók az energiák. Szállásunk a Szalajka Fogadó lett, mutatjuk is képen. Jól döntöttünk. Abszolút barátságos, szerethető, élhető az egész, nem érzed úgy, hogy hű, itt aztán minden áldott nap úgy glancba kell vágnod magad, ha leszaladsz valamiért, hogy csak na. Tudsz lazulni. Képesítve láthatod, milyen kis bekészítés várt bennünket a szobában. Na, ez el is fogyott igen hamar...

Mondjuk, azért van old school jellege is a kis fogadónak, de nekünk ez mindig az otthonosság érzetet adja. A szobák szépek, tiszták és szerencsére a bejárattól nem kell órákig sétálni, mire eléred azokat (nálunk ez olykor szempont tud lenni, ugye a bőrönd nehézsége miatt). Van bent kis televízió, kis hűtő, szóval a szokásos. Ha ott alszol, igénybe is veheted a wellness részleget is, ahol jade köves masszázságy is van, de mi a gyönyörű idő okán ezt kihagytuk. Inkább kirándultunk. Mert, amint említettük, a Szalajka az gyönyörű és kész. A pisztráng füstölő, a Vadbemutató kert (ez ilyen kisállatkerthez hasonló), a Fátyol-vízesés, a kilátó és maga az erdő - egész egyszerűen kihagyhatatlan. Meg a Lipicai ménes is. Szóval, aki a természetnek az ő barátja, nem fog unatkozni, csak feltöltődni, de azt rendesen. Igaz, azért nem árt, ha viszel magaddal valami szúnyogok elleni szert, mert csípnek a kis izék rendesen, miközben romantikázol a fák árnyékában.

De vissza a fogadóhoz. Az ételek döbbenetesen jók, azt kell mondjuk. A pisztráng, a kemencében sült mindenek és az egyszerű tükör tojás és rántotta is reggel eléggé adja a jót. Van almás krokett is, meg igazi fahéj a gyümölcsös dolgok mellé, tehát nem mű valamivel oldják meg a gasztronómiát. Tehát, utólag is üzennénk, csókoltatjuk a szakácsot, mert nagyon, de nagyon finomakat ettünk. Köszönjük, mi és a plusz kilók is.

pisztráng szilvásvárad.jpg

Szilvásváradról egyébként negyed-fél óra alatt elég kellemes fürdőhelyeket is elérsz, ha gondolod. Egerszalók szuper és ott van Zsóri-fürdő is, amely leginkább az egy főre legmagasabb számban jutó nyakba akaszthatós pénztárcák lelőhelye. De már az is elég kellemes, ha csak Szilváson sétálgatsz. Mutatjuk, milyen kis lagziba futottunk bele: újra kívánnánk a sok boldogságot az ifjú párnak! Ja, és a helyi kis közértben este végre megtanultuk az eladótól, mit is jelent, amikor egy bornak látszó valamire azt mondják: karatés. A srác elmesélte, az ilyen pancsolt olcsó valamik gyakorlatilag műtrágyából vannak és attól, aki issza, úgy bekattan, hogy elég furán fog viselkedni és mozogni egy idő után. (Természetesen nem vettünk a palackos csodából...D) Ja, ami még érdekes, hogy a fogadó mellett folyik a patak. Igen hűsítő a hatása, ha kinyitod az ablakot és elég kellemetes a kis csörgedezésre elaludni. Nem kellett számolni a birkákat.

Oké, és akkor zárnánk is a sorokat. A fogadótól ne azt várjad, mint egy öt csillagos szállodától, de pihenésre-kikapcsolódásra teljesen baráti áron kiváló. Ha nem szállsz meg ott, akkor is érdemes betérni egy ebédre, vagy vacsorára, tényleg eszméletlenül finom minden. Ha pedig gáz a sok kalória, hát, nem olyan rossz érzés futni az erdőben reggel. Sőt...

(A Szalajka Fogadó honlapját ITT találod

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.