Nesze!szer

Lógj meg a rohanásból - fogyhatsz is!

2012. június 20.

 

jóga1.jpg

 

Jótékony fájdalom - jóga

Nagy valószínűséggel minden ember átmegy a „nem szeretem a testemet” fázison. Persze, ez leginkább a nők problémája. Személy szerint egész életemben a kilóimtól tettem függővé, hogy éppen jóban vagyok-e magammal, avagy behunyom a szemem, ha tükröt látok.
Pedig ez ennél sokkal tágabb dolog. Jóban lenni magunkkal, szeretni a testünket nem a nadrágmérettől függ, mélyebbről kezdődik. Amikor ennek a szikrája fellobbant bennem, elkezdtem keresni olyan tevékenységeket, amelyektől jól érzem magamat. Belekezdtem különböző sportokba, ezek mellett a jóga, ami évek óta jelen van az életemben. Több hónapja már, amikor először részt vettem egy Iyengar jóga órán. Ez a jóga nagyon precíz,
egyben könnyed is: a helyes tartásra igazít, az egyvonalúság elsődleges szempont, de sosem feszülve, csakis engedve. Ha valami nem megy, vagy fáj, lélegzünk, és a fájdalmat kifújjuk. Jelentem, működik!

 

jóga3.jpg

 


Az órán különböző eszközöket, mint fából készült tégla, blokk, zsák és heveder használunk. Ezek a segítségünkre vannak, hogy a gyakorlatokba a legkönnyebben ereszkedhessünk bele. Például, amikor előre hajlásnál a kezem még nem ért le a földre, téglára támaszkodtam. Ahogy a derekam és a hátam feszülése oldódott, a tenyerem ma már a talpam mellett nyugszik, így ez a gyakorlat már tégla nélkül megy. A testem változása óriási örömet okoz! Boldog vagyok, amikor 1-2 centivel tovább tudom forgatni a fejemet, vagy, ahogy nyitom a csípőmet, a térdem egyre közelebb kerül a padlóhoz. Ami számomra megkönnyebbülés: elmúlt a derékfájásom, pedig a nap nagy részében állok. Bár, az ülő életmód is tartásproblémákhoz vezethet, úgyhogy az irodistáknak is jót tesz.

 

jóga2.jpg

 


A gyakorlás során hajlékonyabb lettem, a sok nyújtásnak köszönhetően egyre kevesebb feszülést érzek a testemben, vagyis a blokkok oldódnak. A jóga ezt úgy mondja, hogy könnyebben áramlik az energia – ami pedig az élet alapvető mozgatója. A szerveim kezdenek a helyükre kerülni – ezt onnan veszem észre, hogy mélyebb levegőt tudok venni, kihúzom magamat, jobb az emésztésem és úgy érzem, önmagától formálódik a testem. Fogynék is tőle, ha nem szeretném ennyire a sütit… mindezt tetézi, hogy elindult a belső nyugalmam, a türelmem, nem csak önmagam, hanem az emberek és globálisan az Élet irányába is. Tudom, tudom, ezek nagy szavak, mégis ezt tapasztalom magamon. Volt, hogy hetekig kihagytam a jógaórát, akkor idegesebb voltam, nehezen aludtam el és az aggodalmaim is előtörtek. Ahogyan az órán mondja a tanár: jóga közben az elme csendes, mivel a koncentráció miatt a zavaró gondolatoknak nem jut hely a tudatban. Mit jelent ez? Azt, hogy a nap során a túlingerelt világunkból fakadó stresszt leteheted, elmédet kiürítheted és így könnyebb és örömtelibb lesz az életed! Szóval, úgy döntöttem, meghajtom a fejemet a mozgás előtt és megadom a testemnek, amitől jól érzi magát. Így, mi ketten együttműködve képesek vagyunk bármire!
Ha szeretnéd megadni testednek ezt az élményt, az Egy s Ég Központban megteheted.
Cím: II. kerület, Hankóczy Jenő utca 35., weboldal ITT

Sok szeretettel ajánljuk nektek!

Nesze!Detti

(Több képet a honlap Galéria menüpontja alatt találsz.)

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr404600290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása