Nesze!szer

Szépségvezető: Csoknyainé Horváth Gertrúd - a DM cégvezetője

2012. február 01.

 

 

 
Gertrúd 13 éve került a DM - Drogerie Markthoz, végig járva a ranglétrát, most már az egyik cégvezetőként erősíti a magyar csapatot. Együtt nőtt fel a céggel, közben pedig a magánéletre is jutott ideje.
 
Hogyan indult a karrierje?
Budapesten a Külkereskedelmi Főiskolára jártam, majd a diploma megszerzése után az akkori Skálánál kezdtem gyakornokként. Fél év alatt voltam a marketingen, a pénzügyön, és „megjártam” az importosztályt, az adminisztrációs csoportot, valamint az értékesítést is. Ezek után úgy döntöttem, hogy jobban érezném magam otthon, Szombathelyen. Egy hirdetésben a dm  éppen területi vezetőt keresett. Megpályáztam az állást, és sikerült. Így 1998 januárja óta a cégnél dolgozom. Öt évvel a kezdésem után üresedés volt a beszerzésen, lehetőséget kaptam, hogy a központba kerüljek. Ez lakóhely változtatással járt, mert a dm központja Törökbálinton található.
 
Mire a legbüszkébb a szakmai sikerei közül?
Legnagyobb szakmai siker a rengeteg elégedett vásárló, aki nap mint nap, a dm-et választja. A kollegáimra és a vezetőimre is büszke vagyok, hiszen együtt fejlődtünk mindannyian a dm-mel, és a tisztán szakmai know how (olyan szakmai ismeret, szellemi alkotás, ami a gyakorlatban is felhasználható) mellett a dm „szellemi” tőkéje is irigylésre méltó.
 
Mindeközben a magánéletére is jutott ideje?
Igyekeztem időt szakítani a magánéletre, a férjem régi iskolatársam, ő is közgazdász egyébként, 2005-ben tartottuk az esküvőnket, és 2006-ban megszületett a kislányunk.
 
Mennyi ideig maradt ki a munkából, mikor a gyermekük megszületett?
Egyéves múlt a kislányom, amikor visszajöttem dolgozni. Ő egy családi napközibe került, ahol nagyon jó alapokat és nevelést kapott. Hozzáteszem: az idő mindent megszépít… nagyon nehéz egy egyéves pici mellől visszatérni vezető beosztásba dolgozni, de a kollegáim, a rugalmas munkaidő és persze a családom segítségemre volt ebben. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a dm ma már magának tudhat egy „Családbarát Munkahely” és egy „Legjobb női munkahely” díjat is. Azt gondolom, ezek magukért beszélnek. Sőt a társadalmi felelősségvállalás jegyében óvodákat és kisgyermekes családokat is támogat. A nap gyermekei kampányunk során például 250 óvodában 25.000 gyereket sikerült naptejjel támogatunk. A másik, őszi kampányunk célja a szociálisan hátrányos helyzetű kisgyermekes családok megsegítése havi/éves pelenka-adomány formájában, melynek alapgondolata az volt, hogy mindegyik dm bolt felvállalja a „keresztapai” szerepet egy–egy családnál. A vásárlóinkat is bevontuk a kezdeményezés támogatásába, ahol active beauty pontokkal segíthették a projektet.
 
Ha jól tudom, társadalmi szerepvállalásaik közé tartozik az egészséges életmódra való ösztönzés is.
Igen, 2008-ban indítottuk el az Együtt a mozgás öröméért” kampányunkat, amelynek keretében az egészségmegőrzés és az egészségtudatosság érdekében a rendszeres mozgásra, az egészséges táplálkozásra és a mindennapos higiéniára hívtuk fel az ország figyelmét.
Az adománygyűjtő akció folyamán 40 millió forinttal segítettük az általános iskolák sportszervásárlását. Ezt megelőzően az „Érezd jól magad” kampányunk keretében, még 2007-ben 15 millió forintos adománnyal járultunk hozzá ahhoz, hogy megnyílhasson az ország első Heim Pál Gyermekkórházban működő, komplex Gyermek Sürgősségi Betegellátó Osztálya és 15.000.000 forint értékben mentőautót adományoztunk a Peter Cerny Alapítvány részére.
 
 
Visszatérve a társadalmi szerepvállalásra: a dm a környezetvédelemért is igyekszik tenni? Mit jelent ez a gyakorlatban?
Többek között 2010 őszétől „csereakciót” hirdetettünk a 2009. augusztus óta forgalomban lévő, környezetbarát lila táskáinkra. Az akció keretében ingyen kicseréljük a vevők kérésére az elhasználódott táskákat. Ezzel a kezdeményezéssel támogatjuk vásárlóinkat a környezettudatos döntés meghozatalában, azaz abban, hogy az eldobható nylon bevásárlótáskák helyett, válasszák a természetet kevésbé terhelő, környezetbarát táskákat. Az elhasználódott táskákat szelektíven gyűjtjük, majd szállíttatjuk el.
 
Úgy tűnik, hogy kimondottan kiegyensúlyozott. Hogy lehet ennyire nyugodt élete egy vezető beosztású nőnek?
Természetesen a mi életünk sem konfliktusmentes, de törekszünk a harmonikus életre. Engem ez nyugtat meg, és ma már sokkal többre értékelem a kiszámíthatóságot. Persze ettől még nem szeretem, ha egy helyben állunk, igyekszem haladni az életem minden területén. Például addig nem fekszem le, amíg minden függőben lévő e-mailt fel nem dolgozok, így nyugodtan indul a másnapom.
 
Mennyire volt tudatos az élettervezése (mind a munkában, mind pedig a magánéletben)?
A gimnáziumi éveim nagyon meghatározóak voltak számomra, szívesen gondolok vissza rá. De ekkor persze még a „majd lesz valahogy” életérzés uralkodott rajtam. Azt azonban már gyerekként tudtam, hogy külkereskedő akarok lenni. Egyébként édesapámtól örököltem a kereskedői vénámat, aki tüzelő és építőanyag kereskedő volt.
 
Mit gondol, miben rejlik a titok, ami hozzásegít egy nőt a sikerhez a munkahelyén?
Elhivatottság, valamint alázat a cég és a munka iránt, ezek a legfontosabbak. És persze egy végtelenségig toleráns férj, akinek van humora, ami átsegít a nehéz helyzeteken.
 
 
Hogy jellemezné most az életét?
Alapvetően elégedett vagyok, és kiegyensúlyozott. Általában igyekszem a maximumot kihozni minden helyzetből. Mindig a realitás talaján mozgok, és elérhető célokat tűzök ki magam elé. Így volt ez a családdal, és a munkahellyel is. Utóbbiból olyat szerettem volna, ahol nap, mint nap szívesen dolgozom, és ez sikerült is. Bár nagyon komolyan megdolgoztam azért, amit elértem, mégsem gondolom, hogy a rossz értelembe vett karrierista lennék.
 
13 éve dolgozik a dm-nél, jelenleg cégvezetői pozíciót tölt be. Van innen tovább?
A dm a második munkahelyem, így tulajdonképpen itt szocializálódtam, összenőttem vele. A dm stabil, megbízható és korrekt cég, úgy érzem, továbbra is hozzá tudok tenni a sikeréhez, és igyekszem jó példát is mutatni. Én tényleg azt csinálom, amit szeretek, és ezért szerencsésnek érzem magam.
 
 
Van kedvenc terméke a dm saját márkás kínálatából?
Nagyon kedvelem az Alverde termékeket, hiszen nem elég hangsúlyozni a környezetvédelmet, és a fenntarthatóságot, igyekszem tenni is ezért. Az Alverde termékek széles palettán mozognak, ellenőrzött natúrkozmetikumok, elérhető áron (sminktermékek, arc- és testápolók). Az egészségtudatos táplálkozást és a természetes szépségápolást egyaránt kiemelten fontosnak tartva, kimagaslóak vagyunk a natúrtermékek és kozmetikumok fogalmazása terén. A piacon egyedülálló módon 350 natúrkozmetikai termék kapható az üzleteinkben, valamint a konkurens drogériák közül a legszélesebb termékpalettával rendelkezünk az ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származó élelmiszerek terén.
 
Van olyan szépség trükkje, praktikája, amire esküszik?
Alvás, alvás, alvás. Nélküle semmit sem ér a többi szépség trükk.
 
Mit hord magánál mindig a neszesszerében?
Vörös körömlakk, fekete szemceruza, natúr szájfény, és a kedvenc parfümöm.
Nesze!Adri


 

A bejegyzés trackback címe:

https://neszeszer.blog.hu/api/trackback/id/tr964043889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása